Şafak Çorbası

 
Günaydın olsun, sabah 08.06 itibariyle  bir ''Sabah çorbası' ile başlıyorum güne;

*2-3 irice domates,
*1 çorba kaşığı domates salçası,
*2 çorba kaşığı un,
*2-3 çorba kaşığı tereyağ,
*6 bardak tavuksuyu(etsuyu)

Terbiyesi için;
*1 bardak süt,
*1 yumurta sarısı

üzeri için;
*kaşar peyniri rendesi,

-Tenceremizde un ve tereyağını iyice kavuralım,
-Kavurmaya devam ederken kabukları soyulmuş,rendelenmiş domatesleri ve salçayı ilave edelim.
-Tavuksuyunu azar azar ilave ederek,çorbamızı pişmeye bırakalım,
-Pütürsüz kalması için ,tel süzgeçle başka bir tencereye süzelim.
-Süt ve yumurtayı iyice çırparak hazırlayacağınız terbiyesini,tuzunu, karabiberini ilave edip,çorbamızın altını kapatalım.
Kaşar peyniri rendesiyle sıcak sıcak içelim ,soğumasın...

Benim gençler üşütmüşler ikiside evde bugün ,ergende olsalar hastalanınca  birer kuzu oluveriyorlar,unutuyorlar o havalı halleri:))
Hasta olunca en sevdikleri çorbalardan bir numara olan Şafak Çorbası tercihleri,
hemen pişirdim canlarıma, kıyamam ben onlara...

Günleriniz sağlıklı geçsin...
                                               AFİYET OLSUN...

43 yorum:

  1. günaydın mehtap,
    sabah sabah sıcacık çorba çok iyi geldi valla:)) gerçi sabah çorba içmeyi sevmem ama çocukluğumda köye gittiğimizde rahmetli anneannem dedem için miss gibi tarhana çorbası yapardı. Bazen de erişteli kuskus kaynatırdı o kokular geldi sanki burnuma..... ben de dedemle birlikte kuskus yemeyi çok severdim hala da kuskus benim içn öyledir...:) sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Filizcim, seni gerilere götürdüm galiba ahh o anneanne yemekleri yokmu hiç bir şey onların kokusunu ve tadının yerini tutamıyor galiba. Kuskusu bende severim ama pek pişirmiyorum nedense.Sevgiler...

      Sil
  2. adıda kendide harika.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. GÜNAYDIN canım..Ellerine kollarına sağlık ben de domates çorbasının tavuk suyuyla yapılan haline bayılırım..Tam şifa çorbası geçmiş olsun senin gençlere:))Ben de aynı durumdayım..Şu çorbadan bir kase istiyorum...:))Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın canım çorbalara tavuk suyu çook yakışıyor,hastalara da birebir.Sanada çok geçmiş olsun,dikkat et bu aralar yaygın bu soğukalgınlığı durumları.Sana da gönderiyorum bir kase,umarım iyi gelir,sevgiler..

      Sil
  4. günaydın arkadaşım :) soğuk günlerde çorbasız olmaz , ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet artık çorba hemen hergün pişmeye başladı,sevgiler Şehrinazcım.

      Sil
  5. pek severim sabah çorbalarını. Günaydın canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. sabah sabah çorba gibisi olmaz zaten bazı insanlar için:)
    ellerine ssğlık canım..
    mutlu günler:)

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım
    sabahları çorba içmeyi severim ama maleseff öyle dar vakitte hazırlanıp çıkıyorum ki çorbayı ısıtıcak vaktim bile olmuyor :(
    bende akşamları bol bol içiyorum kış çorbasız olmazz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çalışma hayatı zor,allah kolaylık versin.Sevgiler..

      Sil
  8. senin kuzularına çok geçmiş olsun canım,havalar o kadar değişken ki çok iyi bakmalıyız kendimize,afiyet,şifa olsun canım,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
  9. Canım,
    ergende olsalar onlar bizim için hiç büyüyemiyorlar. Kıyamam ben onlara. Ama anne sevgisi ve bu güzel çorbayla eminim en kısa zaman da şifa bulacaklardır.
    Ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. ooh kış geldi gelsin çorbalar...
    sıcacık mis gibi...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  11. Hayırlı akşamlar, uzun zamandır devam eden meşguliyetim dolayısı ile siz değerli blog arkadaşlarımı ziyaret edemedim. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılarımla..

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun,çorban şifa olur inşallah.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. off bu cocuklarin ergenlikleri de ayri bir blog sayfasi.bizim zamanimizda kimse ergenlik bunalimi,kaprisi bilmezdi.neyse seninkilere gecmis olsun.afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki bilirdik de kimse takmıyordu bizi galiba.Bu dönem sayesinde öyle bir sabır sahibi oldum ki bana da artısı bu oldu.
      Teşekkürler..

      Sil
  14. Mehtapcım çok geçmiş olsun çocuk her zaman çocuk olarak kalıyor gözümüzde işte, kıyılırmı hiç onlara. Ellerine sağlık canım çorban nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  15. Miss gibi corba nefis insan ne ister sabah sabah:)) afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim,bu sabah itibariyle okullarına gittiler ,iyiler çok şükür..

      Sil
  16. Genclerede gecmis olsun , anne corbasi cabuk iyilestirir onlari :)

    YanıtlaSil
  17. slm canım gezintiye cıktım coktan beri bloğumla ve izleyenlerime vakit ayıramamıştım bu gün dedim gezeceğim hepsini derken burayada uğrayım dedim yine harika şeyler yapmışsın ellerine sağlık canım banada beklerim seviler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin arkadaşım, teşekkür ederim...

      Sil
  18. mehtapcım güne misler gibi kokan bir çorbayla başlamışsın ne güzel:))bende sabah sizemi gelseydim acaba :)))ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  19. Geçmiş olsun.
    Oğlumla telefonda konuşurken keyifsiz olduğunu öğrendim ve aklım onda kaldı... Büyüseler de onlar bizim gözümüz da hala çocuklar...

    Oğlumun da en sevdiği yoğurtlu çorbadır. Yakında gelecek yanıma sizin çorbanızı da pişireceğim kendisine...

    Ellerinize sağlık...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyidir inşallah oğlun,zor bu annelik işi:))Yoğurtlu çorbayı da severiz ,güzel olur.teşekkür ederim...

      Sil
  20. Domates çorbası ne kadar lezzetli olur ama şu kaşar peyniri yokmu benim için her zaman eziyettir , bir türlü kaşıktan ayıramam :-)) ellerine sağlık , sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taze kaşar peyniri yapışıyor ama biraz eski kaşar peyniri ise daha güzel oluyor .Hoşgeldin Neşecim...

      Sil
  21. Canım, bir ergende bende var bilirim onların hallerini...Çok geçmiş olsun Allah sağlık sıhhat versin.Çorban da nefis görünüyor şifaa olur İnşaAllah ,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Teşekkür ederim canım, Allah tüm çocuklara sağlık ,mutluluk,akıl versin...

      Sil
  22. Günaydın, annemin biz çocukken en çok yaptığı çorbasıdır. Ben de bloguma koymuştum tarifi. Şimdi bu tarifle annemi hatırlattınız. Çok severim.Ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet okudum senin çorbanıda canım ,nefis.Sevgiler...

      Sil