6 mayıs



Hızır ve İlyas'ın  yeryüzünde buluştukları gün;
Hıdırellez.
Bu gün  bolluk , bereket, yenilenme, şifa dağıtıldığına inanılıyor.
Bahar gibi tazelendiğimiz umuluyor.
Bunu çeşitli inanışlarla kutluyoruz.
En bildiğimiz gül ağacına ,evdi, eşdi,diplomaydı, arabaydı,işti,
işte her ne ise gönlümüzdeki:)) dilek kağıtlarımızı bağlamak,
sabah ezanıyla onları alıp bir su kenarında suya
bırakmak, gece cüzdan, çanta, erzak dolabı kapılarını açık bırakmak ki
bolluk bereket gelsin.
Maksat dilekler gerçekleşsin.
Vardır bir hikmeti, bunca yıldır  süregeldiğine göre..
Bir de hıdırellezde pikniklere gidilirdi eski günlerde.
Bu 6 Mayıs İstanbul serin yağışlı, pikniğe elverişli bir hava yok.
yine de bahar hoş gelmiş diyor,
hızır günlerin bolluk bereket içinde geçmesini diliyorum.
Memlekete de bir dirlik düzen gelse ne iyi olur.
🎊
Yazım üç yıl öncesine ait olsa da dileklerim güncel. Nostaljik Pazartesine uygun olsun, çok yazasım da yok son zamanlarda ama hem hafta başı ,hem ramazanın ilk günü ,hem hıdırrelleze denk gelen bu pazartesi  gününde blog komşularıma, nokta koyasımın gelmediği ,upuzun bir cümle ile merhaba diyerek ,bir selam vermeden geçmeyeyim ,dedim.😊

12 yorum:

  1. Önceki senelerde yaptığım dilekler gerçekleşmedi . Bu sene de yapmayıverdim :) Memleketimizle ilgili söylediklerinize katılıyorum. İnşallah her şey yoluna girer. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her dileğin gerçekleşmek için bir zamanı var demek ki.Bu sene olmaz seneye olur kimbilebilir.Sevgiler.

      Sil
  2. Paylaşımınız için çok teşekkür ederim inanınki ben bugün olduğunu unutmuştum sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Tesekkürler paylasim icin. Ah bir gün de su Hidrellezde Türkiye'de olabilsem...:)

    YanıtlaSil
  4. Kimin ne dileği varsa gerçekleşir inşallah :)

    YanıtlaSil
  5. Ben bir türlü fırsat bulup yapamıyorum. Üstelik bizim apartmanın bahçesi gül ağacı dolu. Annem sağ olsun bizim için de yapar hep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh anneler herşey çocuklar için, kaç yaşında olurlarsa olsunlar.

      Sil
  6. İnsanların gönlündeki tüm dileklerin gerçekleşmesi dileği ile çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Mehtapcım bloğumda bir mimin var! Gelip alırsan mutlu olurum, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Allah herkesin dualarını kabul etsin inşallah:)

    YanıtlaSil
  9. Yaptiysan sana da bol bereket getirsin. Resim ne güzel çok beğendim 😊

    YanıtlaSil