ev yapımı ramazan pidesi...

Ramazan sofralarının ,olmazsa olmaz tatlarındandır ramazan pidesi. Hemen hemen herkesin hafızasında , ramazan pidesi almak için fırında kuyruğa girmişlik vardır,sanırım. Puf puf kabarık, içine konulan kağıda sıcaklığı sinip el yakan, ucundan koparıp yememek için büyük mücadele verilen, mis kokulu ramazan pideleri.
Olsa da yesek diyenler için,işte size bir ramazan pidesi tarifi.
Denedim, çok güzel oldu;

evde ramazan pidesi nasıl yapılır
*2 su bardağı süt,
*çeyrek paket yaş maya
*1 tatlı kaşığı şeker
*1 çorba kaşığı zeytinyağ
*1 çorba kaşığı tuz,
*yaklaşık 4 -4,5 su bardağı un
 (Benim tercihim:1,5 su bardağı siyez unu,
 3 su bardağı  tam buğday unu.Normal unda olur)
Üzeri için
*1 yumurta sarısı ,
*1 kaşık yoğurt
*1 kaşık zeytinyağ
*bol susam, bol çörekotu
 Şekil vermek için
Bir kaşık un , su ile karıştırılır.

-Ilık sütün içerisinde yaş maya, toz şekerle birlikte ,yaklaşık on dakika bekleyerek eritilir.
-Sonra tuz, un,yağ ilave edilerek iyice yoğurulur. (Sert olmayan, yumuşak bir hamur olmalı.) Mayalanmaya bırakılan hamurumuz bir-iki saat kabarana kadar beklenir.
-Mayalanan pidenin hamuru, üzerine biraz mısır unu serpiştirilmiş tepsiye , yuvarlak şekil verilerek açılarak yerleştirilir.Ben ikiye böldüm, tek de olabilir. (hamur yumuşak olduğundan   elinizi unlamanız gerekecek)
-Sonra pidenin üzeri ,bir kaşık un katılmış bir kase suya batırıp ,ıslattığımız  elimizle şekillendirilir.
-Bu şekilde de tepside yarım saat kadar daha dinlendirilir.
-En son iyice mayalanan pidenin üzerine yumurta, yoğurt yağ karışımı sürülür, bolca susam,çörekotu serpilir ve önceden 180-200 derece de ısıtılmış fırına verilip, puf puf olup pembeleşene kadar pişirilir.
***************************************************
İşte size sadece ramazan ayında değil , her daim evde hazırlayabileceğiniz mis kokulu ramazan pidesi tarifi..
Ağız tadıyla ,
afiyetler olsun..

25 yorum:

  1. ramazan pidesi candır..anılarımızın köşesindedir..harika tarif için teşekkürler...sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ni fırınlar sadece ramazanda yapıyor bu ekmeği hiç anlamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında diğer zamanlarda var ama ramazanda tadı bir başka.

      Sil
  3. Ev yapimi her zaman en güzeli. Eline sağlık canim 😊

    YanıtlaSil
  4. Aynısının tıpkısı, fırın pidesi resmen, elinize sağlık :)
    Kaydediyorum hemen :)

    YanıtlaSil
  5. Ramazan pidesi tarifin için çok teşekkür ederim Mehtap

    YanıtlaSil
  6. Amaaan ne güzel. Bugünlerde "acaba yapabilir miyim?" diye düşündüğüm pidenin tarifini senin bloğunda görünce çok sevindim canım. Ramazan bitmeden hediyesi gibi oldu bu :) Emeğine sağlık, teşekkürler Mehtap:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hep yapmayı düşünüyordum yaptım oldu.
      Teşekkürler, sevgiler

      Sil
  7. kokusu burnuma geldi misssss

    YanıtlaSil
  8. oooo maşallah maşallah eline sağlııık kim sevmeeez :)

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık, geçen senelerde vaktim olduğu için evde ekmek, pide vs yapardım. Şimdi vakit bulamıyorum, bulsam kısacık sürede dinlenmeyi tercih ediyorum=)

    YanıtlaSil
  10. Nefis görünüyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Ayy, şahane görünüyor. Denesem mi ben de? :)

    YanıtlaSil
  12. harika görünüyor her an pide kuyruğu sizin kapıya dadanabilir :))

    YanıtlaSil
  13. Aaa tebrik ediyorum, eline sağlık. Pideyi çok severim, peynir,zeytin, domates yanında çay...

    YanıtlaSil
  14. Güzel yazılar için çok teşekkürler. ''Beni Benden Daha İyi Anla'' şiirimi okumak ve değerli yorumlarınızı almak için sizi bloguma beklerim Mehtap Hanım.

    YanıtlaSil
  15. Emeklerine sağlık. Anneme yaptırayım :)

    YanıtlaSil
  16. Ne güzel olmuş ev yapımı iyi iş çıkarmışsınız elinize sağlık

    YanıtlaSil