AÇLIK

Nobel Edebiyat Ödülü

Nobel Edebiyat Ödüllü yazarlar serime,
 Norveç'li yazar Knut Hamsun'un(1859-1952) ''AÇLIK'' adlı romanı ile devam ediyorum.(Çeviri:Esat Nermi)
Yazar bu kitabı ile 1920 yılında Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış.
Günümüzden ne kadar uzak bir tarih değil mi? Oysa dünya üzerinde değişen hiç bir şey yok. İnsanların duyguları, hissiyatları, yaşadıkları ,genel çerçeve içinde pek de değişmiyor. AÇLIK kitabındaki kahramanımız  yazarın kendisi,yani yaşadığı sıkıntılı günlerden esinlenerek yazmış hikayesini.Büyük bir yazar olma hayalindeki kahramanımız ufak tefek makaleler yazarak gününü kurtarır bir hayat yaşıyor. Fakat o kadar yoksul ki üzerindeki giysilerden, tel çerçeveli bir gözlükten,kağıtlarından,kaleminden başka hiç bir eşyası ve barınağı olmamasına rağmen ,gurur ve namusundan ödün vermektense açlığı kabullenip onunla birlikte yaşamaya çalışıyor.Açken tok gibi davranıyor, açken sevmeye çalışıyor, açken yazı yazmaya çalışıyor, açken uyuyacak üzeri kapalı bir yer aramaya çalışıyor, açken hayal kuruyor, iyilik yapmaya çalışıyor. Dilenecek raddeye geliyor,dileniyor sonra pişmanlıktan kıvranıyor.
Sadece bir kişinin benliğinin açlıkla olan mücadelesi , duyguları, düşündükleri üzerine, bu kadar çok şey nasıl yazmış yazar ,hayran olmamak elde değil. Aşk değil, nefret değil ,ayrılık acısı değil sadece aç kalmak,açlığın gel-gitleri üzerine bir roman.Üstelik su gibi de okunup gidiyor .(Kahramanın o aç hallerinden sonra hiç yiyesim gelmedi, midemde tıpkı onun gibi bir fenalık hissettim.Alah kimseyi aç koymasın)

Kitaba konu olan Açlık dünya üzerinde hala mevcut. Belki sokağımızda belki bambaşka bir kıtanın ücrasında.
Ama var.
Bir yandan uzayda başka gezegenlerde hayat kurma çabasındaki insanoğlu var ama bir köşede savaştan,kavga ,döğüşten  yoksul kalmış, ezilmiş ,itilip kakılan insanlar var.
En acısı da varsıl olanların , diğerlerini görüp ,onlar için bir şeyler de yapıyor göründüğü halde, hala yoksulluğa müsaade ediyor olması,
ne yazık...

---

19 yorum:

  1. Hayatın içinde açlık da var, aç gözlülükte. Zenginleri doyuramadığımız için sefalet bitmiyor. Çok güzel anlatmışsın kitabı. Emeğine sağlık Mehtap😊🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın doyuramadığımız bir zenginler grubu var ve sanırım hep olacak.
      Teşekkürler..

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı ellerinize sağlık :)))

    YanıtlaSil
  3. Lise sondayken edebiyat öğretmenimiz tatlı bir kadın vardı yaşıyorsa kulağı çınlasın, öldüyse Allah rahmet eylesin o bize ödev olarak vermişti, alıp okumuştum. Hala hatırlarım çok etkilemişti beni kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu yıl klasik , hiç eskimeyen kitapları okuyabildiğim kadarıyla okuyacağım.AÇLIK 'da gerçekten etkileyici bir kitap.Anlatımları geniş, dilleri zengin,okurken zevk alıyor insan.

      Sil
  4. İskandinav yazarlari son bir iki yildir kesfettim ve cok sevdim. Bunu da not alayim 😊

    YanıtlaSil
  5. Off bayıldım konusuna, ismi de dikkat çekici kitabın, tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Bir insanın başına gelebilecek gerçek ve bunu her an artarak hissettirecek bir sorun. Ne kadar ufak şeylere üzülüyoruz oysa aç kalmak hayat enerjisinin çekilmesi, devam edememek demek, tıpkı bir arabanın benzini olmadan çalışamaması gibi...

    YanıtlaSil
  7. Günümüzde değişen bir şeyin olmadığına ben de katılıyorum. Mehtap Hanım. İnsanlarda bu hırs oldukça bu devran böyle kıyamete kadar dönecek gibi. Yine de tanıtım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Ben bu kitabı nasıl kaçırmışım mutlaka okumalıyım en son Germinali okurken açlığı iliklerimde hissetmiştim oldukça merak ettim.

    YanıtlaSil
  9. ayyyy eveeet bu yazarın bi de victoria adlı romanısııııı çok güzelliiii :)

    YanıtlaSil
  10. Toplumda bazıları birden fazla kişinin hakkını yediğinden dünya böyle bir drama sahne oluyor ne yazık ki..

    YanıtlaSil
  11. Zenginler doysa açlık falan kalmayacak. Nasip olursa kefen, değilse o da yok ama anlayana:(

    YanıtlaSil
  12. Merhaba pudra şekeri. Sizi izlemeye aldım destek olursanız sevinirim. biçaya buyrun

    YanıtlaSil
  13. Şu mübarek Ramazan gününde çok anlamlı bir tanıtım olmuş.

    YanıtlaSil
  14. Bu tür konular insanın titreyip kendine gelmesinde vesile oluyor.Ne kadar ufak şeyleri dert edindiğimizi ve elimizdekilerin kıymetini ne çok unuttuğumuzu hatırlatıyor.

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel bir yazı, bazı şeylerin kıymetini bilmiyoruz.
    Emeğinize sağlık .

    YanıtlaSil
  16. Bu eserden çok etkilendim. Yakında bu eseri ben de blogumda farklı bir boyutta tanıtacağım.

    YanıtlaSil