Kasım Ayı #MeydanOkuması bir, iki ,üüç..


Günaydın,
Şaka gibi başlayan Kasım havalarından ilk gün yağmur ,soğuk;
İkinci gün maşallah pırıl pırıl güneş, atlas gibi mavi gökyüzü.Böyle güzel bir 3 Kasım pazar sabahından hepinize yazdan kalan bir yıldız çiçeği resmimle günaydın diyorum.
Sevgili blog komşumuz Zeynep konuları toparlamış ve 1-10 Kasım arası 10 günlük bir meydan okuma başlatmış. Umarım sonuna kadar katılabilirim.

İlk günkü günaydına bir gün ara ile geç günaydın kartı ile katıldıktan sonra ikinci günkü en sevdiğin kokular ve sesler ile ikinci konuya da giriş yapayım.
En sevdiğim koku dediğimde aklıma ilk gelen çiçek kokusu oldu.
Mesela Ankara'nın sokaklarını anımsatan leylak kokuları, Isparta'da gül kokuları,
Kartal sokaklarının iğde ve akasya çiçeği kokuları.Artvin'de çam ağaçlarındaki o reçinelerin kokuları ,burnumda nasıl yer ettiyse hem o şehirleri hem kokularını hatırlattı bana.
Sonra yemek kokularını da severim. Mesela yazın balkonlardan yayılan patlıcan-biber kızartması kokusunu duymak hoşuma gider.
Anason kokusunu severim,yanında kavun ve beyaz peynir kokusu ile sarmalanmış halini.
Ama hepsinden önce tabii ki ;
çocuklarımın ,öptüğümde burnuma dolan kokularını  en çok ,pek çok severim.


En sevdiğim ses diye bir şey ,düşündüm, aklıma pek bir şey gelmedi.
Lakin baharda serçe cıvıltılarını ve saka kuşunun bülbülü kıskandıran ötüşünü severim.
Yazın denizden gelen pancar motoru takılmış gibi pata pata pata ses veren tekne seslerini severim.
Piyano sesini severim.
Öyle gürültülü bir şehirde yaşıyorum ki sanırım sevmediğim sesler daha fazla.
Onun için varsa sessizliğin sesini de seveyim.Tıpkı gecenin sessizliği gibi.

Şu an ilk aklına gelen ''Seviyorum'' dediğin şeyler neler?Bir liste yapsana bakalım neler çıkacak ortaya?

Yaşamayı ve beraber yaşadığım insanları seviyorum, ilk aklıma gelen.
Tabii ki arada hayattan bunalıp'' öff be yetti gari''dediğim anlar var, ama olsun ''Seviyorum''dediğinde  ilk aklıma gelen bu.
Bu yaşamı oluşturan parçalar var;önemli önemsiz,irili/ufaklı eylemler,gülüşler,gözyaşları,homurtu/kahkaha işte hepsini yeri geldiğinde seviyorum. Bazen ağlamayı da seviyorum yani.Kahkaha atmaya /atanlara bayılıyorum. Sevdiğim insanla didiştikten sonrasındaki barışmayı çok seviyorum. Mutfakla da aram iyidir,severim.Kıymalı makarna yemeye doyamıyorum.
Annemle beraber pişi kızartmayı,mantı kapamayı, çocuklarımla alışverişe çıkmayı çok çok seviyorum. Yeri geliyor aile dedikoduları bile çayın yanında şahane gidiyor. Çocuklarla ilgili hayaller kurmak keyif veriyor. Merakla beklediğim filmin vizyona girmesi kadar ,sevdiğim dizinin bir sonraki bölümünde ne olacağını düşünmeyi de seviyorum.Kitap okumak küçüklüğümden beri baştacımdır,en huzurlu saatlerimdir okuduğum saatler.
Trene binmeyi, vapurda denizi seyretmeyi, ,bazen öyle boş boş martılara bakıp gündüz düşleri kurmayı severim.
Velhasıl yaşamak güzeldir.
Her gün,güzel olacağını umduğumuz yeni bir hikayeye başlarız.
Umut ederiz.
Bu pazar günü hepimizin güzel geçireceği mutlu bir hafta sonu hikayesi olsun,
umutlarınız çok olsun.









24 yorum:

  1. Hanımeli kokusu favorimdir. Bir de ezan sesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanımeli de çok güzel kokar.Ezan sesi insana huzur veriyor ,keşke o garip ekolu ,cızırtılı,sesi boğan mikrofonla değil de yalın sesle okusalar.Özellikle sabahın sessizliğinde o zaman güzel duyuluyor.

      Sil
  2. Yalnız değilim ben de üç soruyu bugün beraber cevapladım :). Sevdiğin şeyler o kadar tatlı ki, hep seninle olsun bırakmasınlar seni :).

    YanıtlaSil
  3. Hayat dolu bir insan oluşunuzu seviyorum 🤗

    YanıtlaSil
  4. çam kokusu aklıma gelmemişti 😊 bende çok severim çok güzeldi emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
  5. Ağlamayı niye seviyorsunuz. Olsa olsa sevinçtendir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sulugözlü olduğum içindir o.Bazen de teskin edici olarak kullanıyorum:)

      Sil
  6. Her gününüz umutla dogsun bir önceki gününüzden daha mutlu olsun

    YanıtlaSil
  7. alakasız ama yer silici alırken çam kokuluyu alırım ben de :)

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar. Ne güzel 3 günü birden yazmışsınız. Keyifle okudum. Emeğinize sağlık :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Hepsini birden okumak da güzel oluyor böyle :)

    YanıtlaSil
  10. Böyle etkinlikler çok güzel oluyor. Güzel şeylere odaklanmak insanı mutlu ediyor. Harika bir liste olmuş, teşekkürler Mehtap Hanım.:))

    YanıtlaSil
  11. kartalda iğde mi kokuyomuş bi gidip koklayım :) aman beee hayaat ama seni seviyom hihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gel baharda bu taraflara gör bakalım sahilimizi:)

      Sil
  12. Çok çok keyifle okudum içime sindirdim yazdıklarını :) Öyle sorulunca aklıma gelmez ama yazdığın sevdiğin, her şeyi ne güzel de anlatmışsın, yüreğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Günaydın i kaçırdım musmutlu akşamlar 😘

    YanıtlaSil