mayıs ,1 mayıs ..

Mart ile başladık, Nisan geçti ,bugün Mayıs ayının 1. günü. Artık salgın konusunda biraz duraksama var diyor,sayılar. Hadi inşallah. 
Yine 3 günlük bir sokağa çıkma kısıtlaması var. Ama ondan öncesi ,alışveriş yerleri, pazarlar tıka basa insan dolu yine. İnsanlar artık sıkıldı. Biz bile neredeyse 40 gün sonra markete çıktık.Sabah erken bir saatti. Marketçi adama ;
''Kalabalık oluyor mu normalde,boşmuş market'' dedim
''Abla inanılmaz kalabalık oluyor, gece 11 e kadar çalışıyoruz,nefes alamıyoruz.Orucu burada açıyoruz.Ama n'apcan herkesi işten çıkartılyorlar,mecbur çalışcaz''
diye kaşla göz arası bir kutu çileği tartarken  dertleniverdi.
Alışverişimizi yapıp geldik, neyse ki bir şey yok değil.Herşey var,çok şükür.
Maalesef Migros sebzelerinden hiç memnun kalamadım. Çoğu zaman sebze bulamadım.Bir kere ,daha o zaman kış idi:) mart ayında havalar soğuk iken, pırasa söyledim, gelen sebzenin içi geçmişti resmen.Patates soğanlar deseniz neredeyse filizlenmiş geldi.İçleri bozuktu.
Bir de nisanda denedim şansımı, o zamanda hiç bir şey yoktu. Belki bizim buradaki Migros'a özeldir ,ya da benim şansıma.  
Bu salgın olayı internet alışverişlerini hayatımızın tam ortasına aldı sanırım.
Bundan sonra da kolay vazgeçilmez.
Gelelim maske mevzuuna;
Maske mevzuunda hala gündem olduğu için bende belirteyim.
Kocama ikinci maske şifresi geldi. Aldık maskemizi.Beş maskeyi bu sefer ince bir naylonla ambalajlamışlar ,ancak bir tanesinin sapı kopuk çıktı!! 
Bana hala maske şifresi gelmedi. Artık onunkilerle idare edicez.
Evet ,
Bugün 1 Mayıs Emek ve Dayanışma günü.
Tüm emekçi insanların günü kutlu olsun,
Çalışan herkesin, hakkaniyete uygun olarak emeğinin karşılığını aldığı  günler yakın olsun. 

13 yorum:

  1. Bizde de 3 kişi maske istedik.Anneme gelmedi mesaj.Daha sonra eczaneden sordu TC kimlik numarasıyla da bakılabiliyormuş.Öyle çıktı anneme aldı.Sizde bir sonraki sefer öyle deneyin.Belki bu sefer çıkar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bilgi için,bir de öyle bakalım:)

      Sil
  2. Sadece erken saatlerde tenha oluyor marketler. Öğleden sonraya kaldın mı yandın. Haftada bir markete gidiyoruz biz de sadece. Gerçi eşim haftada 2-3 gün işe de gidiyor. Böyle böyle atlatacağız inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de artık sabah erkenden gidip sebzemeyve işini marketten halledicez. Pazar kalabalığına girmeyi göze alamıyorum. Zaten biraz tuhaf kimi mecbur işe gidiyor, kimi eve kapanıyor,garip hallere ama dediğin gibi geçecek inşallah.

      Sil
  3. Migros Sanal Market'ten hiç yararlanamadım, ya kontenjanları dolu oluyor, ya geç getiriyorlar, ya hiç getirmiyorlar...
    O nedenle ben de haftada bir tenha saatleri kollayıp, mahalledeki marketi ziyaret ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Getirmedikleri olmadı ama gerçekten gün zor bulunuyor.Çok yoğunlar sanırım.
      Biz çok yararlandık.Zaten bizim şansımıza yakınlarımızda market yok:( Mecbur kaldık br yerde..

      Sil
  4. maske bizde de anneme yok, ağbimle bana var. ben meyve sebzeyi mecburen market yerine manavdan alıyorum daha taze .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manav en güzeli.Ama maalesef etrafımızda hiç manav kalmadı.Büyük marketler manavları alt etti.Ama onların sebze reyonları asla manavların yerini tutmuyor.

      Sil
  5. ay evet, şifreler yanlış olabiliyoo, tc kimlikle veriyo eczaneler :)

    YanıtlaSil
  6. Emeğin bayramında bugünde işe gidenlerdenim. 1 mayıs işci bayramımız kutlu olsun. Bu arada maske şifresi eşime geldi ama hala almadık. İş yerinden temin ettiğimizden maskeyi pek üstüne gitmedik

    YanıtlaSil
  7. Bana da mesaj gelmedi, eczane de kimlik no verince "henüz sıranız gelmemiş" dedi; kamuda çalışıyorum, işyerleri verecek deniyor bakalım artık :)

    YanıtlaSil