yeni ev ,annemin ekmekleri..



Bu aralar etrafı dinleyince ,en çok serçelerin cıvıltıları duyuluyor. Karşı binanın klimalarının arka kısımlarına girip oralara yuvalanıyorlar. Kimbilir neden?Belki ortalarda fazlaca görülüp ,karga ve martılara bulaşmak istemiyorlardır .
Korunaklı geliyordur kabloların makinaların arası.
Sitemizin ustası kıyamadı serçelere,bu karantina günlerinde ,rengarenk kuşevleri hazırlayıp, yuvalandıkları yerlere yakın duvarlara astı.
Bakalım minik serçeler,kablolar arası yuvalarını ,bu yeni kuşevlerine değişecekler mi?
Çünkü bir yere alışıp orayı yuva bildiniz mi,oradan uzaklaşmak zor gelir.
**
Dün 65 yaş üzeri dışarı çıkma günüydü. Hava o kadar bunaltıcıydı ki annemle babam akşam üzeri kullandılar haklarını. Bize de kapıdan uğrayıp sıcak pide ve annemin bu aralar üzerinde büyük çaba ve uğraş verdiği yaş mayalı ekmek getirmişler. (Kaç yaşına gelirsek gelelim evlat oluyoruz ve ana babalar bizleri düşünüyor). Mayayı annem evde kendi yapıyor ve tabi ekmekleri de.Koronalı günlerde kendine uğraş edinip, bu konu ile ilgili bir çok video seyredip en sonunda kendi maya ve ekmeğini yapmaya başladı.
Bu sefer ki karışık unlu idi.
Eline,koluna  sağlık anne,çok başarılı,çok lezzetli olmuş:)




26 yorum:

  1. Bir yere alisinca ayrilmak zor oluyor benim icinde ...
    Ekmek harika olmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.
      Kimi göçebe ruhludur ama kimisi için kök salmak önemlidir:)

      Sil
  2. Anne ve Baba'nın hakkı ödenmez Allah başınızdan eksik etmesin.

    YanıtlaSil
  3. Burada da bütün kombi ya da aspiratör çıkışlarına yuva yapıyorlar. Annem deliği neredeyse tamamıyla kapatmış ama yine içerinden sesler geliyor diyor. Bakalım bu şeker yuvalara gelecekler mi, ben de merak ettim :)

    Büyüklerimize Allah sağlıklı uzun ömürler versin,hangi yaşta olursak olalım çocuk olmak çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha görmedim ,gözlemliyorum arada:))

      Amin canım.Haklısın en güzeli çocukluk galiba:)

      Sil
  4. Kuş yuvaları çok güzel olmuş. Umarım kuşlar sevip, benimser. Ekmekler ise ye beni diyor.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet rengarenk çok sevimli oldular ama önemli olan kuşların sevmesi.

      Sil
  5. Kuş evlerine bayıldım, ustanız iyi ki de yapmış :) küçücük serçelere sıcacık yuva olsunlar :) anneciğinin ellerine sağlık, ekmekler misss ve mü- kem- mel görünüyor, eminim tadı da enfestir. Gerçi anne eli değen herşeyin tadı enfes bence :) afiyet olsuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet anne yemekleri güzel gelir hep.
      Teşekkürler.

      Sil
  6. Annenizin ellerinden öper, hürmetlerimizi sunarız:) bundan yaklaşık 1-2 sene öncesinde ben de ekşi maya yapmaya çalıştım ama beceremedim:( sonra da denemedim tekrar. Ama ekşi mayalı ekmek bir ayrıdır, severiz kendisini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gibi görünüyor ama uğraş istiyor sanırım.Ben de denemedim.Hazır olunca yemesi çok güzel.
      Teşekkürler.

      Sil
  7. Annenizin ekmekleri çok güzel olmuş Mehtap Hanım, tebrikler.

    YanıtlaSil
  8. oh maşallah anneneee, ne de güzel gözüküyolaar :)

    YanıtlaSil
  9. feriha hanım seni bekliyoooo :)

    YanıtlaSil
  10. Ekmekler nefis görünüyor,annenizin ellerine sağlık. afiyetle tüketin.

    YanıtlaSil
  11. Kocaman maşallah iyi kalpli ustaya ve kendine güzel bir uğraş bulup geliştiren ve ortaya çıkan güzel sonucu evladıyla paylaşan anneye... Size de afiyetler olsun... Hep böyle rengarenk, musmutlu korona anılarınız olsun... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu günler korkulduğu kadar, hayatlarımıza güzel ve iyi şeylerde kattı.en azından birbirimizin kıymetini daha çok anladık.

      Sil
  12. Ekmekler çok güzel duruyor, eminim lezzeti de öyledir. Afiyet olsun, annenizin ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  13. Bunaldığımız şu zor günlerde iki dilekten biri rahmetli anneciğimin ekmek yapıp getirmesi olurdu. Kalben söylüyorum.

    Annenizin ellerinden hürmetle öpüyorum. Allah sağlıklı ve uzun ömürler versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurlar içinde yatsın anneniz.Duygulandırdınız.
      İyi dilekleriniz için teşekkürler.

      Sil