Yaz ce ee ,dedi..

Daha düne kadar ,akşamdan akşamları kaloriferleri bir gıdım yakıyorduk,hırkalar,montlar omuzlarda, kapişonlar baştaydı.
Hoppa bir baktık bir gece de yaz gelmiş. Dışarıya az çıkanlar olarak ,sık sık dışarı çıkanların giydiklerinde hava durumunu takip ediyordum.
Artık ona da gerek kalmadı.Balkon kapısından, açık pencere camından içeri ılık bir yaz havası kokusu buram buram giriyor.
İstanbul'a koronalı günlerde yaz da geldi.
Ekmek yapımıydı, pide pişirmeydi derken,Bayramdı seyrandı falan fişmekan bahar ,görünmeden ,kıyıdan kıyıdan geçti gitti,yaz başı geldi, şimdi  kışlıklar kaldırılacak,yorganlar dolaplara girecek,tatlı serin yaz geceleri başlayacak.

Kırlangıçlar hızlı hızlı uçuşup, serçeler çılgın gibi ötüşürken çarşamba günü neredeyse unuttuğumuz çocuk sesleri ,heryeri cıvıl cıvıl doldurdu. Ne güzelmiş dışarıdan şen şakrak çocuk seslerinin, bağırışmalarının, gülüşmelerinin gelmesi.
Özlemişiz.
Bu gün cuma , çarşamba dışarıya çıkan çocukların bir boy büyükleri dışarı çıkacak.
Aslında bunlar genel kural.
Yine çoluğunu çocuğunu dışarı her zaman çıkaran yok mu? Tabii ki var.
Bizim toplum da /belki her toplumda/ kuralları uygulamaktan pek hazetmeyen/önemsemeyen, sorulduğunda;'Bilmiyordum! 'a
sığınan ,içinden;amaan ne olacak?
diyen bir kesim vardır.
Herkes kendinden mesul. Ama dikkatli yaşamamızın sonuçları yavaş yavaş ortaya çıkıyor, salgın kontrol altına alınıyor.
Ne güzel işte. 
Dikkatli yaşamaya, maske takmaya ,kalabalıklara girmemeye özen gösterelim. Maskeler artık ücretli de satılıyor. Tam benim ücretsiz maskem gelmişti ki maske satışı serbest bırakıldı .
Maskesiz çıkmam asla..




25 yorum:

  1. Çarşambaya kadar çocuklarımın evde zaman geçirdi. Annelerin kontrolünde dışarı çıktılar. Dün akşam şu dikkatimi çekti herkes dışarıdaydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çocuk ve gençleri kutluyorum gerçekten iyi dayanıyorlar evlerde.Gerçi bunda internetin büyük katkısı var galiba ama olsun yine de çocukların herşeyin farkında olması güzel.Çoğu küçücük yüzlerine maskeleri takıp öyle çıkmıştı:)

      Sil
  2. Durum ortada aslında. Direnmeye gerek yok. Maske ve mesafeyle hayata bir süre devam edeceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama işte bunu kabul eden var, edemeyen/etmeyen var:(

      Sil
  3. Sahiden de yaz birdenbire geldi. Ben de dün ilk defa kısa kollu ile dışarı çıkmaya cesaret edince anladım. Biz evde kalırken mevsimler değişti, farkına bile zar zor varabiliyoruz.. Evet, o "bilmiyordum" a sığınan uyanık geçinenlere ben de gıcık oluyorum. Zaten hastalık da böyle böyle yayılmıyor mu :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'un havası zaten inanılmaz değişkendir ama bu sıcaklar galiba 1945 den beri en sıcak mayıs günlerini getirecekmiş.Sanırım bir kaçgüne normale döner.Ay bari havalar normal seyretsin:)
      TV'de gördükçe sinir oluyorum, türlü türlü insan var da hele o maskemi arabada unuttum ,diyenler,cebinden çıkarıp takanlar ,gülsek mi ağlasak mı şaşıyorum.

      Sil
  4. Bilgiç heyecanla hazırlanıp çıktı az önce. Öyle çok şey söylemişim ki anne paranoyaklaştın iyice dedi. Çocuk alışkın değil, anası hijyen mijyen hiç kafaya takmayan bir kadındı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne güzel delikanlılar dışarda:) Ben değil de eşim acaip tembihliyor hepimizi:))

      Sil
  5. Ben dün unutup maskesiz çıktım :) sonra yarı yoldan döndüm ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alışacağız artık , önemli bir parçamız olacak galiba.

      Sil
  6. Ücretsiz maskeleri hala eczanelerden alabiliyorsun arkadaşım aklında bulunsun, daha dün aldım ben de...

    Yazın geldiğini dün ilk defa fark ettim bende... Dışarı markete çıkmak zorunda kalıp pişince vay beee dedim :)

    Sağlıklı bir yaz geçirelim inşallah ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa iyiymiş ,normalleştikçe daha da lazım olacak maske.
      İnşallah sağlık getirsin sıcak havalar.

      Sil
  7. Sorumsuzluk olmasın diye bir kez daha sorduğumuzda bizim ikinci parti maskeler hâla yok. Benden günah gitti. Bir daha sormayacağım. Ufacık bir maske işini oyuncak ettiler, yuh! Aynı gün Migros'ta gördüm. 50 adet 50TL'ye satılıyordu, aldım ve ohhh dedim.
    Yaz resmi olarak da geldi, sıcaklığıyla da hissettirdi, evet. Sağlıkla gelsin:) Çok sıcak olmasa bari, evden çıkamıyoruz, malum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satışa başladı, bizde sipariş vereceğiz. Yeni bir masraf kalemi yazıldı aile bütçelerine;maske ve eldiven.
      Kısa süreliymiş bu sıcaklar en azından İstanbul'da.

      Sil
  8. Yaz geldi umarım virüs gider.. Tedbirli olmakta fayda var.

    YanıtlaSil
  9. Corona insanlara şaka gibi geliyor ancak gerçekten de kurallara çok sıkı uymak gerekir bu konuda ben de size sonuna kadar katılıyorum. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce karşılaşmadığımız bir durum olduğundan sanırım şaşırdık hepimiz,karakterimize göre de farklı tepkiler verir olduk.

      Sil
  10. Tamamen biter de şu yaz ayının tadını doya doya çıkarırız umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz biraz sıkıntılı diyorlar ama inşallah öyle değildir.

      Sil
  11. Sıcaklar şimdiden korkutmaya başladı. Bahar öylece gelip geçti insan üzülüyor bu duruma doğrusu..

    YanıtlaSil
  12. Gerçektende bu corona sürecinde farkında olmadan bahar geldi geçti iki gün öncesine kadar soguk hava varken birden ısındı anladıkki yaz buraya kadar gelmiş

    YanıtlaSil
  13. Yaz geldi sayılır ama virüs bitmeyecek gibi gözüküyoo..Ama inşallah biter..😊

    YanıtlaSil
  14. ya çok fena sıcak napcaz yaaa :)

    YanıtlaSil
  15. sonbaharda artacak yine tabii, grip zamanı yaniii, bencesi temmuzda azalacak salgın :)

    YanıtlaSil