Kovid19 Salgında,Bulaşma Riski Nerelerde Daha Fazla?

Salgın hastalık Kovid-19 ve haberleri hala devam ediyor.
 Prf.Dr.Osman Müftüoğlu ,hastalığın bulaşma olasılığının olduğu mekanları,etkinlikleri risk sırasına göre listeyen bir paylaşım yapmış. Kaynağı:Teksas Medikal Derneği imiş.
Şöyle bir bakınca ,en düşük risk grubunda olanlardan salgın başında en çok korktuğumuzu düşündüm.Kargo gelince ,evdeki telaşı ,hazırlığı aklıma getirdim.
Balkona koymalar, paketleri bekletmeler, sabunlu sularla yıkamalar vb.
Oysa onlar en düşük riskli gruptaymış. Şu an itibariyle yaşantımızı normale döndürüp ,açılan,serbest bırakılan pek çok faaliyet ise hala yüksek/orta risk grubunu teşkil ediyor. Hala dikkat etmekte fayda var.
Ediliyor mu? Elden geldiğince ediliyor.
Herkes kendini bilir;biz maskemizi takıp her zamanki gibi ellerimizi sık sık yıkıyor, sosyal mesafemizi de koruyoruz.  Hayat bir şekilde devam ediyor.

19 yorum:

  1. Haftalık iş yeri covid 19 testimiz dün yapıldı. Çok şükür bu haftada 0 hasta sayımız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O işyeri neresi çok merak ettim, etrafımda çalışanlardan böyle test olayı duymadım çünkü 🙂 şanslısınız, sağlığa önem verilen bir işyerindesiniz.

      Sil
  2. Selam risk alanları ilginç. Yinede dikkat etmek gerekiyor.

    YanıtlaSil
  3. Toplu taşıma merak ettiğim bir konuydu. Acaba riski nasıl değerlendirilebilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi amerika da minibüs falan yoktur, olsa birinç risk gurubu olurdu.

      Sil
  4. En düşük risk de olsa bunların hiçbirini halen yapmıyorum. Balkonda bekletme geleneğim 2 günden yarım güne indi sadece. Yıkamıyor, poşetlerini sıfır poşetle değiştirip dolaba kaldırıyorum. Kargo açmak ve markete gitmek mecburen var. Ama sıkı önlemler eşliğinde. Etrafımda bunların neredeyse hiçbirini yapmayan sayısız insan görmekten deli olacağım yalnız. Teşekkürler yazı için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen hemen bende aynı yolları izliyorum. Evet insanlar ya çok rahat ys çok gergin bu konuda.

      Sil
  5. Plajı havuzla aynı kategoriye koymaları şaşırttı. Kalabalık plajlar tamam ama tenha bir plajda risk az olmalı diye düşünüyorum. Ve bence düğünleri en yüksek risk grubuna koymalılardı:) Türkiye kaynaklı bir araştırma olmadığı belli, çünkü bizde düğünler fena:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yıl da düğünsüz evlenilse ne olur sanki ama herşeyin başı ekonominin dönmesi, gerisi mühim değil.Nasılsa hastaneler yapıldı..

      Sil
  6. Selamlar, sinemaya gitmek yüksek risk grubunda :(
    Kiliseye gitmekle ilgili bir tespit yapılmamış gördüğüm kadarıyla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde sinema seyretmenin zevki bir yerde yok zaten bence.
      Dini konulara girmek istememişlerdir.

      Sil
  7. Hemen hiç birini yapmıyor, sadece kargo alıyorum ama her gün işe giden oğlum var evde :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde de durum aynı çocuğum işe gidiyor, arkadaşları ile görüşüyor.Artık şansa kaldık.

      Sil
  8. Biraz önce sahile bakalım dedik, insanlar maskesiz, tıkış tıkış. Ben tanıdık otel diyerek tatile geldim. Otel kalabalık olur sandım. Herkes dışarıda, otelin bahçesi, denizi bize kaldı. Maske takan bi biziz. Bir de otel çalışanları. Nasıl iş anlamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değişecek değişecek dediler de değişen sadece HES kodu alınması ve ateş ölçülmesi oldu.Ayvalık da pazara gittik pazarcıların maskesi yok,hınca hınç kalabalık,park yeri bulunmuyor.

      Sil
  9. bu tüm listeden tek bir yaptığım var, o da market alışverişi. bir de parka gidiyom zaten. bunun dışında helen evdeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. azıcık azıcık çık artık, fazla eve kapanmak da moral bozuyor.

      Sil
  10. Bu covid yakamızı zor bırakacak gibi ☹️

    YanıtlaSil