yemek mim🍽🍳 i yapalım mı?

Sevgili Azkaban Firarisi  blogu ile yemek  mimlerini okurken tanıştım.
Daha yeni. Onunla ortak bir yememe özelliğimiz varmış ki bu, özellikle bizim toplumda, tuhaf karşılanıyor.;
Zeytin..Yemiyorum dediğiniz anda ilk tepki;
aa !! nasıl ,zeytin yenilmez mi?
İnanın anlayamazsınız..
Ben de aynı fobiden bir de peynir konusunda var.
Onu biraz yendim, ama hala o kokusuna dayanamadığım, uzağından geçemediğim peynirler var.Bu benim için özel bir yazı konusu olsun :)
Gelelim mim konusuna , kolay ama yemek konusu bir derya deniz, yaz yaz ,
konuş konuş bitmez. Bayılırız yemekle ilgili,pişirmekle ilgili,tariflerle ilgili konuşmaya. Sofrada bile  hem yemek yer, hem yemek konuşuruz.
1-İlk yaptığınız yemeği hatırlıyor musunuz?(yağda yumurta sayılmıyor)

 Tabii ki ilk pişirdiğim yemeği hatırlamıyorum.Üzerinden çok zaman geçtiği içindir muhakkak.Ne desem yalan olur.
Ama henüz okul hayatı yeni bitmiş,yeni işe başlamışken yaptığım ilk değil ,ilk meşakkatli özel yemeği hatırlıyorum; su böreği. Kendim açıp ,kendim haşlayıp, kendim pişirip ailemle yemiştim.
Bir daha da yaptın mı, diye sorarsanız ,hayır. Hazır alıp yemesi daha pratik.
Su böreklik yufkalarda satılıyor artık, bu nedenle şimdi evde kolayca yapmak mümkün olduğu halde yapıyor muyum? Yine hayır:) 

2-Yemekten en zevk aldığınız yemek ne?

Makarnayı ,sadesinden soslusuna tek geçerim. Börek  severim.Genelde hamur işleri fanatiği sayılırım.

3-Dünya mutfaklarını seviyor musunuz ,en sevdiğiniz hangi ülkenin mutfağı..

Dünya mutfaklarıyla tanıştığımı söyleyemem. Kendi mutfağımla haşır neşir büyümüş birisi olarak Türk Mutfağı gönlümde birincidir. Sanırım dünya mutfaklarını tadanlar da ,trakya ve anadolu yemekleriyle harmanlanmışTürk mutfağınıni özel bir mutfak olduğu konusunda hemfikirdir.
 Soruyu hangi mutfağı denemek isterdiniz? olarak değiştirirsem 
deniz mahsullerinin değişik şekillerde piştiği uzakdoğu mutfağını tanımak isterdim,olarak cevaplarım.

4-Yemeği hiç sevmediğiniz yemek/yiyecek var mı? Varsa nedir?

Zeytin hiç ağzıma sürmem. Peynir de öyleydi ama artık o konuda biraz esneklik gösteriyorum.

5-Dışardan veya dışarı da hangi yemeği yiyorsunuz?

Dışarda genelde evde pişirmediğim yemekleri tercih ederim:) 
Lahmacuna bayılırım. İskender severim. 

6-En sevdiğiniz tatlı nedir?

 Tatlıyla aram yok ,şunu severim diyemem.Bazen canım sütlü tatlı çeker, bazen de cevizli baklava. Yediğim de tadımlıktır.

7-En sevdiğiniz içecek nedir?
   
Önce su, sonra ayran..Hele yaz günlerinde bu ikisi vazgeçilmez hale gelir benim için.

Sorular bu kadar. 
Hazırlayanların , cevaplayanların, okuyanların 
ağzının tadı bol ,
sofraları bereketli .olsun

23 yorum:

  1. Çok güzel yazmışsınız. Hamur işlerine ben de bayılırım. Makarna zaten bir dünya mucizesi her çeşidi hoş. Bol bol acıktığımız bir mim oldu sanırım :)

    YanıtlaSil
  2. Evet, zeytin konusuna mesafeli yaklaşan ikinci kişi oldunuz:) Makarna benim de en sevdiklerim arasında. Tatlıyla aranızın olmaması sevdiğiniz hamur işlerini istediğiniz kadar yeme lüksünü veriyordur size:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlıyı sevmemem diğer tuzlu hamur işlerine yer açıyor olabilir ,böyle düşünmemiştim, çünkü kilo sorunu pek yaşamam, belki de bu nedenle.

      Sil
  3. Güzel bir mim olmuş :) Tatlıdan sonra bile peynir yiyen biriyim ama peynir sevmeyene şaşırmıyorum. Bir arkadaşım da peynir dendiğinde bile kötü olur. Ondan biliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir mim. Su böreği beni hep korkutmuştur deneyimleyemedim o yüzden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oldykça meşakkatli bir iş, hazırı varken değer mi bilmem:)Eskiden yoktu bu kadar çok hazır yemek satan yerler,şimdi çoğu şey uğraştığına değmiyor.

      Sil
  5. İlk yaptığım yemek menemendir tam hatırlamıyorum. Sabah olmazsa olmazım yumurta, zeytin ve peynir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet toplumun genel alışkanlığı kahvaltı denilince; zeytin, peynir:)
      Menemende özellikle yaz aylarında çok severim.

      Sil
  6. Siz İngiliz olmalıymışsınız:)
    Yeşil ya da siyah zeytin farketmiyor herhalde. Peyniri börek ya da omlet içinde yiyorsunuzdur ama mutlaka. Bizim mutfağımızın yerini hiçbir ülkeninki tutamaz bence de. Mutfaklardan Güneydoğu Anadolu mutfağına hastayım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeytin farketmez ama peyniri pişmiş halde yerim. Taze kaşar iyidir :)
      Türk yemekleri hepsi, yöre yöre, ayrı lezzette.

      Sil
  7. Mehtapcığım,
    Keyifle okudum mim yazısını, eline sağlık.
    Zeytin en sevdiklerimden, sevmeyeni anlamak benim için zor ancak zeytin yiyemediğini bildiğim iki kişi daha var. Yalnız değilsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukken kendimi bu konuda yalnız hissederdim, doğru. Ama sonra oğlum da aynı şekilde davranınca dedim bu genetik galiba:))

      Sil
  8. Su böreği yapması bayağı zor ya. Ben de hamur işlerini çok severim. Fanatiği sayılırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet zor olduğunu görüp, bir daha denememişim:))

      Sil
  9. ayyy su böreği yapmışsın bi kere seeen lahmacun da iskender de yaparsın kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biri beni gazamı getirmeye mi çalışıyor, nedir ya huu!!:))

      Sil
  10. ya bir şey sorucam hem zeytin hem peynir yemeyince nasıl kahvaltı yapabiliyorsun?

    YanıtlaSil
  11. Peynir sevmeyip su böreği yapan bir kadın bence şahane biridir :))
    En yakın arkadaşım (5 yaşımdan beri yani 36 senelik arkadaşım) peyniri ağzına sürmez hatta annesi ona hamileyken bile çok sevdiği halde yiyememiş! Bunca sene iiçnde o kadar çok şahit oldum ki insanların "ay ucundan bi bak, tadını bilmiyosun, ille ye" ısrarlarına artık onun yerine ben "ya yeter istemiyo aaa" diye sinirlenir olmuştum :)) Peynir de her yerde yahu! Ben çok aşırı severim ama sevmeyeni de korurum yani, hassasiyetim var o konuda :)

    YanıtlaSil
  12. Kahvaltılık hiçbir şey yemeyen kuzenlerim var, neyse birisi kaşar peynir ve sucuklu pizza yiyor, diğeri de domates falan idare ediyoruz :D Ben de her peynirin içine düşerim :) Bir ara yapayım bu mimi :D

    YanıtlaSil