yanıyoo

İstanbullular sanırım  hatırladığımız en sıcak temmuz ayını geçirmekte. 36-37 dereceler hatta hissedilen 39'dereceler gördü termometreler. Sabah 30 ile başlıyoruz güne ki bu İstanbul için aşırı sıcak. Normalde gün içi sıcak olsa da akşam sabah bir tatlı serinlik olurdu, şimdi yok. Hadi olsa da bir kaç güne geçer poyrazımıza kavuşurduk ama günlerdik piştik, yandık, eridik nemden yapış yapış olduk Sanırım çamaşır makinaları ,klimalar ful çalışıyordur evlerde. Klima takıntım olmasına rağmen biz bile evde öğleden sonraları çalıştırmaya başladık soğutucuyu, mecbur yoksa tansiyonlar zıplıyor ya da yerlere düşüyor bazen de sinirler geriliyor, tatsızlık çıkıyor incir çekirdeğinden. Adana'da geçen gün Willis Haviland Carrier için, kendisi klimanın mucidi olur, hayrına tatlı dağıtılmış:) Biz böyle bunalıyorsak  güney tarafları düşünemiyorum. 
Sadece sıcak olsa iyi pazara gittik orada da fiyatlar cep yakıyor. Limon bile yüz lira,  manav fiyatları gibi olmuş pazar tezgahları. Sanırım bir müddet sonra pazarlar kapanır, zincir marketlerin manav reyonlarından tane ile almaya başlarız gerektiği zaman, gerektiği kadar. Nerede o meyvelerin, sebzelerin zebil gibi olduğu pazar tezgahları, hey gidi günler. Uzun bir süredir, sanırım üç dört aydır, zam yapmayan sucumuz da bugün su fiyatını 99 TL ye güncelledi! Yani 99 nedir aman 100 olmasın mı ?! Üç rakamlılara çıkmayalım mı? 1 TL mi kaldı ? Gerçi kalmış Fethiye Belediyesinde Halk evleri diye çay bahçeleri varmış, TV'de Rehber'de izledik çay hala 1 TL imiş. Bilemiyorum nasıl çaydır o.İçmedik programda izledik.




 

5 yorum:

  1. acaip acaip rakamlar herşey için, Oğlum her şaşırma ünlemime anne bir alışamadın diyor, alışamadım oğlum alışamadım diyorum bünyem reddediyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle alışamayanlardanım mesela bir tosta 150 TL istemeleri tuhafıma gidiyor:/

      Sil
  2. Ben de alışamıyorum. Eveli akşam eşimle kokoreç yiyip 400 TL ödedik. Bilemiyorum normal mi? Eşim artık normal diyor.

    Bizde klima yok ama her odada vantilatör var ve sürekli çalışıyorlar. Başka türlü hayatta kalmamız mümkün değil :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alışmasak iyi olur ,hiç tepki vermeyince bindirdikçe bindiriyorlar valla.
      Biz de önce bir vantilatör aldık ,vantilatörler yok satıyor neredeyse:) Yemek yaparken mutfakta bana arkadaş oldu.

      Sil
  3. sıcaklar ve fiyatlar ivit ivit :)

    YanıtlaSil