Muhallebinin karamellisi..

2012 yılından kalan bir tarif yazım. Ev tatlısız olmuyor, şöyle eski tariflerime gözgezdirirken  rastladım,epeydir yapmıyordum ,dedim bugün pişireyim.Canımız tatlı çekince yapılabilecek en kolay , en klasik sütlü tatlı;
Muhallebi.
İçerisine birazda karamel eklerseniz tadına tat katmış oluyorsunuz. 
Tatlı yiyelim, tatlı düşünelim .İşler tatlı tatlı hallolsun.Belki bugün canı tatlı pişirmek isteyenler olur. Akşam yemeğinden sonra soğuk soğuk iyi geliyor.Bu tarif onlar için.Tavsiye ederim.
karamelli tatlı
2012 Ağustos;
''Dönüşüm tatlı tatlı olsun istedim,
sizleri ve bloğumu kendi bilgisayarımda hazırlamayı özledim,
bu muhallebiyi yapıp ,pişirip,tepsi tepsi hazırladım ki ,
ziyarete gelenler tadına baksın;
tavsiye edilir,
bayılacaksınız karamelin ve muhallebinin buluşmasına.
BUYRUN;

Karamel için;
*1 çay bardağı şeker,
*yarım çay bardağı su,
Muhallebi için;
*3,5 çorba kaşığı pirinç unu
*1 litre süt,
*1 su bardağı toz şeker,
*1 yumurta sarısı,

-Yumurta sarısı ve şeker iyice karıştırılıp, süt ilave edilir ,kaynamaya bırakılır.
-Pirinçunu,yarım bardak kadar suyla ezilerek kaynayan süte karıştırılır.
-Diğer bir kapta şeker eritilerek karamelize edilir ve içine bir miktar su yavaşça yedirilir ,
(Şekeri karamelize ederken içine kaşık sokmadan erittiğiniz tavayı arada sallayarak eritin, ocağın altı kısık olsun, suyu da birden değil usul usul verin)
-Fokurdayıp göz göz olan muhallebiye karemelize olan şekerimiz ilave edilerek, hızlıca karıştırılır.
Hafif sütlü kahverengini alan muhallebilerimizi kaselere bölüştürelim.Afiyetle yiyelim.

Bayılacaksınız...  ''


Not; Eskilerde kalan artık olmayan blog komşularının yorumları da işin nostaljisi olsun. Öylece yayınlıyorum.
       
                                                                  

29 yorum:

  1. ellerine sağlık çok leziz görünüyorlar...bu arada hoşgeldin :))

    YanıtlaSil
  2. Ellerine emklerine saglik canim .Güzel bir tatli afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. muhallebinin içinde karamel oof ooof diyorum...
    elleirne sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Tarifine göre yapacağım muhallebiyi .Evimiz de devamlı sütlaç piştiğinden muhallebi tarifim yoktu klasik olanı da ben istemediğimden tam benlik tarifin .Eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim beyde bayılır sütlaça ama muhallebinin de yeri bir başka .Şimdiden afiyet olsun..

      Sil
  5. kesinlikle bayıldım ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. karamelin olduğu herşeye bayılırım ben eline sağlık eminim nefistir keşke olsa da yesem :) afiyet şeker olsun tatlım...

    YanıtlaSil
  7. Karamele bayılırım ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. Amaniiinn nasil canim cekti simdi olsa idi, yese idim :(( Ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yakın olsak uzatıvericem bir kase ama n'aparsın .Teşekkürler...

      Sil
  9. Karamel ve muhallebi, ikisini de çok seven ama şu sıralar diyetle boğuşan biri olarak ne yapmam gerektiğini düşündüm ve tarifi yazıp bir kaçamak gününde yapmaya karar verdim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten okurken ağzımın suyu aktı:)) ellerine sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Muhallebi en sevdiğim süt tatlılarının başında gelir karamelli olması da değişik bir aroma katmış.

    YanıtlaSil
  12. Ben bunun karamelinin susuz versiyonunu biliyordum. Muhallebinin üzerine düküyorsun, eriyerek yayılıyor. Sonra da kaseyi ters çevirip düz bir kaba alıyorsun. Görüntüsü müthiş enfes bir tat. Bir de böyle deneyeyim.

    YanıtlaSil
  13. Muhallebiye zaman zaman sahlep, neskafe, çeşitli çikolatalar atıp şenlendiriyorum ama karamel hiç aklıma gelmemişti, Bir de öyle deneyeyim :) Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  14. vuslat, dost bahçesinden lezzetler, ah maziiii :) anne muhallebisi en sevdiğim yaaa, benim blogda da var tarifi ama karamelli değil, bunu da daparıım :) feriha hanım teyze de geldiii :)

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık ♥
    Eski blogcular keşke yeniden dönse, kalabalıklaşsa buralar keşke ♥

    YanıtlaSil
  16. Canım çekti ellerinize sağlık. Neyseki bizde de tavuk göğüsü var. :)

    YanıtlaSil
  17. Çok iyi fikir, karamelli muhallebi. Afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize sağlık, hemen not ettim. En kısa zamanda deneyeceğim. Mutfakta zaman geçirmeyi seviyorum. Benim için bir çeşit terapi. Buralarda yeniyim. Ben de beklerim. Sevgiler ❤

    YanıtlaSil
  19. Severim muhallebi. Aslında her türlü tatlıyı severim. Tatlı olsun yeter bana. Karamelli denememiştim ama eminim o da güzeldir. :)

    YanıtlaSil
  20. İç muhallebi pişirmedim sanırım. Babaannemin pirinci çekerek yaptığı muhallebisi vardı,bakır kazanın dibine sarmış kısmını yemeye bayılırdım. Senin tarifin de o hissi uyanırdı bende, not edeyim bir kenara.

    YanıtlaSil