AVM 'lerde son durum nasılmış?

 

En son ne zaman gittiğimi bile hatırlamıyorum AVM'ye. Bastonu atmamıştım henüz,şubat falandı galiba.Metal baston dedektörde ötmüştü,güvenlik kadınla  gözgöze gelmiştik, ''Hoşgeldiniz'' diyip,gülümsemişti.Hem yürüyüş yapmıştım,hem alışveriş,güzelmiş.O zaman normal gelmişti.

Şimdi öyle mi?Değil. Aylar geçmiş ,ilk  kez işimiz düştü,mecbur gidilecek. Oğlumla beraber ,hadi bakalım ,dedik,maskeleri kuşandık sabah erkenden çıktık evden. 10'da açılıyor,kalabalık olmadan gidip gelelim istedik.Bizim yakınlarda, yakınlarda dediğim araçla 5-10 dakika mesafede sanırım 3 tane en bildikler var, hatta sonradan açılan bir de İKEA ve onunla bağlantılı bir tane daha var.Ama biz en sakin, etrafı en ''ikametgahsız ''bölge,en tenha olanını seçtik.

Lakin erken gitmek bir işe yaramadı, bir elin parmaklarını geçmez sayıda insan vardı neredeyse içeride. Çünkü neden ,mağazalar esnek çalışma saatleri uygulaması yapıyormuş, çoğu saat 12 'de açılıyormuş.Özellikle bizim alışveriş yapacağımız mağazanın kapısını kapalı ''12'de açılacak'' yazısını görünce ufak bir şaşkınlık geçirdik. Etrafta oturacak tüm koltuk,sandalye,tabure,bank vb. şeyler kaldırılmış.Bu tip oturma yerleri çoğu mağazada/zaten yoktu da/ iyice yok olmuş.

Çok bilindik bir kaç başka mağazayı dolaşıp, mecburen vakit geçirmek zorunda kaldık.Güya hemen girip alacağımızı alıp ,çıkacaktık.Evdeki hesap çarşıya uymadı,atasözünü bizzat deneyimlemiş  olduk. Çoğu mağaza da klimalar çalışmadığı halde bir tanesi sonuna kadar açmış, buz gibi yapmıştı içerisini.Kendimi dışarı zor attım. Etrafta müşteriden çok, temizlik elemanı vardı desem yanlış olmaz,artık ne kadar temizliyorlarsa.Dostlar alışverişte görsün misali.Bazı mağazalar tamamen kapalı gibiydi. Yani içeride mahzun ,loş bir hava vardı, saat 12 ye doğru kalabalık biraz daha artsa da nerede o eski AVM lerin şen şakrak,cıvıl cıvıl halleri diyip hüzünlenmeden edemedim. Neyse bizim alışveriş yapacağımız mağazalar açılınca alacaklarımızı çabuk çabuk halledip kendimizi açık havaya atık.

Biz çıkarken genç bir anne sanırım 4-5 yaşlarındaki şirin kızının elini sıkı sıkı tutmuş içeri giriyordu.Çok güzel bir elbise ve elbisesine uygun maske takmıştı çocuk.Ciddi ciddi yürüyordu. Ne tuhaf ,ne düşünüyor acaba ,bu şekilde maskeli yaşamaktan, yeni başladığı bu hayatta bu şekilde maskeli insanların içine düşmek nasıl bir histi? Oyun gibi mi geliyordu  acaba?Bilemedim. Çocuklar belki de çok çabuk adapte olacaktı, ne de olsa onların eski zamanları yoktu. Bizim eski zamanımız var ve biz yeniyi bir şekilde/mutlu-mutsuz,iyi-kötü/ yaşasak dahi ,o eski dönemleri arıyoruz.  

Bu aralar artan vaka sayıları yine bizi endişelere gark etse de ,maskelerle ,uzak mesafelerle ve bol dua ile hayata devam ediyoruz. 

 

 


16 yorum:

  1. üzüldüm gerçekten yazınızı okuyunca çünkü ben avm gezmeyi seven bir insanım bende marttan beri gitmiyorum allah çalışanlara yardım etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aslında pek sevmezdim ama şimdi kıymete bindi, keşke eskisi gibi olsa diyorum.

      Sil
  2. AVM konusunda çok sıkıntı duymuyorum gerek oldukça gidiyorum her yere giderken oraya gitmemek saçma geliyor zaten bana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapalı alanlarda rahatsızlık duyuyorum,ama tabii ki biz her zaman dışarı çıkmadığımız için galiba.Çalışıyor olsam ya da kafaca daha rahat olsam sanırım bende rahatsızlık duymadan giderdim.

      Sil
  3. Sayılara o kadar inanmıyorum ki azalması rahatlatmamıştı zaten, artması da bir şey ifade etmiyor.
    Can'la Bilgiç de ayakkabı almaya gittiler geçen hafta. Çocuğun ayakkabısının tabanı düşecekti artık. Mecburen gireceğiz arada, ama çok iç sıkıcı bir deneyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ihtiyaçlar bitmiyor,mecburen heryere gidiliyor.

      Sil
  4. Çocukların maskeli hayata adapte oluşu beni ciddi ciddi şaşırtıyor. Geçen gün nüfus müdürlüğüne gittik biz de, küçüğün nüfusu yenilenecekti. 2 küçük çocuk, maskeli ve rahatlar. Biz büyükler oflaya puflaya ölüyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım hayat yeni başladığı için öğrendikleri her şeyi çabucak kabulleniyorlar.

      Sil
  5. çocukların neler yaşayıp hissettikleri sahiden merak konusu bende de:) Küçük yeğenlerimden büyüğü kesinlikle takmak istemiyor maskeyi,ikazlarımız 2 dk etki gösteriyor sonra yine maske yok.Küçüğü ise korona var deyip hiç çıkarmıyor,hatta araçta iken kızım şimdi biz bizeyiz,dışarı çıkınca takalım dediğimiz de bile ısrarla takıyor :)

    YanıtlaSil
  6. Mehtapcığım maalesef yetişkinlerin pek çoğu gereken özeni göstermediği için çocuklarımız bir türlü okullarına da kavuşamıyor ayrıca. Ne zaman normalleşeceğiz hiç kestiremiyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okul çağında çocuğu olanların hele çalışıyorsa işi baya zor bu yıl sanırım.

      Sil
  7. Pandemi döneminde avmlere gitmedim internet üzerinden halletmeye çalışıyorum. Bakalım nereye kadar gidecek

    YanıtlaSil
  8. Maskeleri kuşandık sözünüze güldüm:) Gerçekten bir savaş bu ama kiminle savaşıyoruz belli değil. Düşman her an yanı başımızda olabilir. AVM konusu şaşırttı biraz beni, millet plajlarda hala sanırım, deniz sezonu bitsin, dolar yine.

    YanıtlaSil
  9. altı aydır gitmedim ben de. ya vaka sayısı çok artıyor. bu sene artık böyle evde geçecek herhalde :)

    YanıtlaSil
  10. en son, bayram sonu Gebze Center'a gitmiştim ama o eski hareket kalmamış.

    YanıtlaSil