Havuçlu Arpa Şehriye Çorbası



 Çorba içmeyi sabah kahvaltısında da tercih ediyorsanız ki ben bayılırım  ,
bu sabah  benden size GÜNAYDIN çorbası olsun..

*1 soğan,
*1 domates,
*1 havuç,
*1 tatlı kaşığı un,
*4 çorba kaşığı arpa şehriye,
*5-6 bardak su(et suyu ya da tavuk suyu tercih sebebidir.)

-Havuçlar halka halka doğranıp zeytinyağda rengi çıkana dek kavrulur.
-küp küp doğranmış soğanlar ilave edilir ,sararana kadar kavrulur.
-Domateslerde küçük küçük doğranmış halde ilave edilir.
-Bir kaşık un ilave edilerek koyulaştırılan sebzelere biraz su ilave edilir ve mikserle vurularak koyu bir kıvama getirilir,  5-6  bardak su ilavesiyle kaynamaya bırakılır.
Kaynayan sebzeli çorba suyuna arpa şehriyeler ilave edilerek,ocağın altı kısılır, şehriyeler pişene kadar çorbamız kaynamaya devam eder.
Piştikten sonra sıcak sıcak  isterseniz limon ilavesiyle içebilirsiniz.


                                                            AFİYET OLSUN


18 yorum:

  1. Ne kadar güzel ve leziz görünüyor. Ayrıca çok iştah açıcı olmuş. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Günaydın tatlım ben de sabah çorbasına bayılırım ellerine sağlık çoook nefis olmuş sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. MMMM çok güzel gözüküyor ellerine sağlık bende sabah çorbası sevenlerdenim...ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasik kahvaltıya alternatif olsun dedim..

      Sil
  4. havuçlu olması değişikmiş canım.nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rengi güzel oluyor,turuncu turuncu...

      Sil
    2. gerçi pek güzel resimleyememişim ama:)

      Sil
  5. Ben de havuç koyarım..Çok lezzet katar.Ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. EVET YA SABAH SABAH TAVUK SUYUNA SICAK PUL BİBERLİ BİR ÇORBA... aTALARIMIZ ÖYLE YAPARLARMIŞ.. NERDEN ÇIKTI ÇAY ZEYTİN OLACAK İÇECEKSİN SICACIK ÇORBANI.
    ELLERİNE SAĞLIK. SEVGİLER TATLIM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi ama..hele ki bu aralar keyfi(benim gibi) kırık olanlara şifa niyetine..

      Sil
  7. Mehtap bu çorba benim lohusalık dönemimdeki ilk gün eve geldiğimde ilk içtiğim çorbadır annem içine tavukta koymuştu o hastanenin çiğ pişmemiş corbasından sonra bana dünyanın tek harikası gibi gelmişti...Evde hep yaparım...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo hatırası var demekki:)Anne çorbası da hele ki tavuklu bi başka olur.Sevgiler...

      Sil
  8. Corbaya bayilirim, sabah aksam farketmez yeterki olsun :)) Arpa sehriyeli cok yaparim ama havuclu hic denememistim, bugun deneniyor..ellerine saglik:)

    YanıtlaSil
  9. Bu aksam yaptim corbani rengi biraz daha kirmizi oldu benimkinin domates ten galiba:) ama gercekten nefis olmustu, sagol canim tarif icin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa ne güzel afiyet olsun .Havuçta domateste renk veriyor,benimki de turuncuydu ama resimde pek belli olmamış:)Sevgiler...

      Sil