Patatesli Simit




Malzemeler;
*3 adet patates( haşlanıp rendelenecek)
*2 adet yumurta,( 1 tanesinin sarısı üzerine ayrılacak)
*1 su bardağı ılık süt,
*250 gr margarin,(Eritilmiş, ılınmış olacak)
*1 paket kuru maya,
*1 tatlı kaşığı toz şeker(maya için)
*1 kahve fincanı toz şeker,
*1 tatlı kaşığı tuz,
*susam
*Aldığı kadar un...

Ilıtılmış sütün içine 1 tatlı kaşığı toz şekerle beraber kuru mayayı koyup,üzerini örtelim(sterç)
10-15 dakika köpürene kadar beklesin.
Hamuru yapacağımız kapta  yumurtaları ve bir kahve fincanı tozşekeri çırpalım, içine margarini,
sütle birlikteki mayayı,patatesleri ve tuzu koyup karıştıralım.Unumuzu yavaş yavaş ilave ederek,
yumuşakça bir hamur elde edene kadar iyice yoğuralım.
Üzerini tekrar streçleyelim 1-2 saat bekletelim ki hamurumuz mayalanıp kabarsın...

Daha sonra  hamurdan koparacağımız parçalarla simitlerimizi hazırlayalım.Evet farkındayım açma gibi oldu ama neyse ...
Üzerine yumurta sarısı sürüp, susamla kaplayalım...

Bugünkü çaylık tarifim bu olsun,
Şimdi ben bunu pişirip doğru anneanneme gidiyorum.
Yumuşacık tam onun istediği gibi..Simitler benden çaylar sevgili anneannemden..
Herkeslere selamlar.
sevgi ve güzel günlerle dolu bir Ekim ayı geçirelim diliyorum..

                                                         
                                              AFİYETLER OLSUN...

19 yorum:

  1. ellerine sağlık.çok nefis gözüküyor.sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. patatesli olan herşeyi çok seviyorum...
    ellernize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Simitler şahane görünüyor,ellerine sağlık.Anneanneniz çok şanslı.Mutlu haftalar diliyorum.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Çay içiyorum şu anda.. Bilmem ne demek istediğimi anlatabildim mi???...:)

    YanıtlaSil
  5. Yanında da beyaz peynir ve domates... Immmm

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım cok lessetli görünüyor

    YanıtlaSil
  7. ELİNE SAĞLIK CANIM NEFİS GÖRÜNÜYOR SEVGİLER

    YanıtlaSil
  8. Ellerine saglik nefis gozukuyorlarda boyle gecenin bir vakti olmuyorki:) canim istedi simdi:)

    YanıtlaSil
  9. tam çay yanına atıştırmalık, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Mmm, çok güzel görünüyor, yumuşacık, mis gibi. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil