Fırın Sütlaç

Bayram öncesi  ,hani kazalı bayram derler ya ,bende ufak bir kazaya kurban gittim.
Arifeden önce mutfakta muhallebi  pişirmiş kaselere paylaştırıyordum ki nasıl becerdim hala hatırlamıyorum bir kepçe kaynar muhallebiyi parmaklarıma boca etmemle , nasıl bir tatlının çığlık çığlık bir acıya dönüşebileceğini taaa yüreğimde cıııızzzzz diye hissettim.

 Sonuç ; balon gibi kabarmış iki parmakla geçen bir bayram oldu:(

Bayram tatlısı hayalim farklı bir tarifti ,ancak hamur hazırlayacak parmaklar hasar görünce bu bayramda ,ikramlık  olarak sütlü tatlı olsun dedim, fırın sütlaç pişirdim;

Tam kıvamında bir tarif:
*1 litre süt,
*1 su bardağı toz şeker,
*Yarım su bardağı pirinç,
*1 çorba kaşığı nişasta,
*2 yumurta sarısı,
*vanilya,

-Yarım bardak pirinç yıkanıp, bir su bardağı suyla haşlanır.
-Tamamen suyunu çekince ,süt ve toz şeker ilave edilerek 10 dakika kadar orta ateşte pişirilir.
-Yumurta sarısı ve nişasta yarım bardaktan az su ile ezilerek ,kaynayan sütten bir iki kaşık alınarak
ılıştırılır, karıştırılarak süte katılır.
-Orta ateşte kaynamaya bırakılır.
-Koyulaşınca ,vanilya ilave edilir,altı kapatılır , bir süre tencerede dinlendirilir.

-Isıya dayanıklı kaselere paylaştırılıp, içine su konulmuş bir fırın tepsisinin içinde ,üstten ısıtılan fırında üzerleri kızarana kadar tutulur .

Pişen sütlaçlar ister Bayram ister bayram tadında herhangi bir günde afiyetle yenir...

24 yorum:

  1. Çok severimmmmm:)))) normal ocakta muhallebi çok yaptım ama fırında yapmadım, üşendim:))))bu arada çok geçmiş olsun uff ne kadar acımıştır:(((((hemen buz gibi su altına tutsaydınız şöyle 5 dakika kadar ama...epey faydalı oluyor..bazen marketlerde mini güveçler görüyorum özeniyorum hani alayım da, fırın sütlaç yaparım diye amaaan diyorum şimdi kim uğraşacak:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim minik cam kaplarım ısıya dayanıklı, bazen fırınsızda yapıyorum ama bayramya özendim biraz...Buzlu su gerçekten yanıklarda birebir çok rahatlatıyor...

      Sil
  2. çok lezzetli gözüküyor,ellerinize sağlık
    ayrıca bayramınızı kutlarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bayramını kutlarım Seyyah gül ,sevgiler..

      Sil
  3. Pudra sekerim sabah sabah kahvalti ederken bir goz atayim dedim bloglara..amaninnn nasilda canim istedi miss ler gibi sutlac..olmazki boylede yapilmazki :)))sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendim yaptım diye söylemiyorum valla çok güzel tutmuş kıvamı:))
      Sevgiler...

      Sil
  4. Hayırlı akşamlar, öncelikle çok geçmiş olsun. Fırın sütlacınız çok güzel olmuş, ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  5. çok geçmiş olsun yanık gerçekten sıkıntılı bizim karadenizde kanlı bayram çok dikkat etmeli derler demekki doğruymuş sütlaçda harika sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eskilerin söylediklerini kulak arkası yapmamak lazım:)
      Teşekkürler,iyi bayramlar...

      Sil
  6. Canim Hayirli Bayramlar, ayricada cok gecmis olsun, sütlaclarda nefis olmus, sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmişler olsun.Bayramınız kutlu olsun .

    YanıtlaSil
  8. Geçmişler olsun

    İyi bayramlar diliyorum çok sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Geçmiş olsun Mehtabımmmmmm. Ben yeni duydum canım benim. Yanığın bir numaralı iyileştiricisi çürük elma sarmak unutma. Hani elma dura dura kendiliğinden kahverengi yumuşak bir çürük olur ya onu yanığa sar sonra turp gibisin.. Sütlaç harika ama sen kendini çabuk iyileştirmeye bak. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çürük elmayı ilkez duydum bak,teşekkür ederim VuslaTım.

      Sil
  10. Kesinlikle bence en güzel bayram tatlısı. Hem hafif, hem lezzetli :) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet iyi oldu aslında,teşekkürler Damlacım..

      Sil