Ekşili Zeytinyağlı Pırasa

 
Bu gün bi zeytinyağlı yapsam diyenlere...

*1 kilo pırasa,
*3 adet kuru soğan,
*4-5 diş sarımsak,
*1 çorba kaşığı salça ya da 2-3 rendelenmiş domates,
*1 adet limon suyu
*yarım demet maydonoz- dereotu,
*1 tatlı kaşığı kadar toz şeker,
*tuz,
*Yarım su bardağı zeytinyağ,

-Zeytinyağla  yarım ay şeklinde kesilmiş soğanlar ve sarımsaklar sararıncaya kadar kavrulur,
-Salça ,şeker,tuz ilave edilip karıştırılır,
-Maydanozlar ve dereotu ilave edilir.

-Pırasalar 6-7 cm boyunda doğranır ,yıkanır, şeritler halinde kesilerek yarım bardak kadar su ilavesiyle haşlanır.
-Haşlama suyu dökülmeden, üzerine soğanlı harç ilave edilir.
-Bir iki taşım daha kısık ateşte kaynatılarak ,üzerine 1 adet limon suyu gezdirilir ve ocağın altı kapatılır.

 Hep pasta börekle olmuyor ,arada sebze günleri yapmam lazım...
Pırasa kış aylarında mutfaklarda çokça pişiyordur sanırım.Ben genelde pırasayı  zeytinyağlı tariflerde pişiriyorum, bu da, limonu seven biri olarak, ekşili ekşili bir zeytinyağlı...
Sevgiler selamlar gönderiyorum.....
                                                        AFİYET OLSUN...

36 yorum:

  1. ellerinize sağlık
    severim ekşili pırasayı
    çok da güzel görünüyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Prasayı çok severim en sevdiğim kış yemeklerinden. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Çok sevmesem de sırf faydalı diye yerim. :) Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Ben de bugün pırasa pişirmeyi düşünüyorum..Ellerine sağlık canım..Bol limonlu nefisss..

    YanıtlaSil
  5. Evde beni bekleyen pırasa var, zeytinyağlı yemeğini mi yapsam, böreğini mi yapsam diye düşünüyorum. Ama ben de yemeğini yapacağım herhalde:=) Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  6. bir de pırasaya hiç ilaç atılmıyorulmuş,ellerine sağılık,tadını severim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duymamıştım bunu.Gerçi bu konularda Allah'a emanet gidiyor yaşamımız..
      Teşekkür ederim..

      Sil
  7. Benim evdede pişti canım.
    çok severim:)))
    afiyet olsun ikimizede:)

    YanıtlaSil
  8. Kışın vazgeçilmezi bayılırım, ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
  9. Az önce ben de ıspanak almak için çıktım ama yoktu, pırasa,havuç alıp geldim,aynısından pişireceğim, senin de gözlerini yaşartıyor mu? Benim tıpkı soğan gibi gözlerimi yaşartıyor:(((ama severim zeytinyağlı,limonlu, toz şekerli...eline sağlık canım, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç öyle bir deneyim yaşamadım,soğana dayanamam ağlarım ama pırasa hiiç ağlatmaz...

      Sil
  10. hııım süper...
    arada böyle zeytinyağlılarda yapmak lazım...
    elelrine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım:)
    pek severim pırasayı:)
    nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  12. Pirasa severim ama cok sik yapmiyorum , aslinda seninki biraz farkli geldi, maydanoz, dereotu falan..haftaya alip ta uygulayim tarifini..ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada kışın en bol sebze ,her hafta pişiriyorum.Sevgiler...

      Sil
  13. Tarifi okurken ,ben sarımsak koymadığımı farkettim.İlk yapışımda, birkezde sarımsaklı deneyeceğim.Sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben sarımsağı çok kullanıyorum,yakışıyor yemeklere...

      Sil
  14. bol limolu çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık. Kışın zeytinyağlı deyince ilk aklıma gelen yemek çok da severim. Ben de hiç sarımsaklı denemedim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeytinyağlılarda sarımsak güzel oluyor..

      Sil
  16. Mutlaka Ege'lisiniz. Ege'de pırasaya domates koyarlar. Sarımsağı da bilmiyordum, bir dahaki sefere koyacağım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marmara desek:)Anneannemin dediğine göre eskiden bostanlarda çok güzel pırasalar yetiştirirlermiş,Kartal'ın pırasaları meşhurmuş.
      Domateside çocukluğumda bostanda taze taze yemişliğim vardır,yemeklerde çok severim ,bol kullanırım,yakıştırırım.Sebzelere,zeytinyağlılara düşkünüzdür Ege'liler gibi.Teşekkürler...

      Sil
  17. Ellerine sağlık,nefis görünüyor canım:)

    YanıtlaSil
  18. Eline sağlık bu akşama bizde de dünden pişirdiğim pırasa yemeği var.. dereotu konduğunu sizden duyuyorum ama yerken kıyılmış maydonoz olmazsa olmazıdır. bloğuna ve sana kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sana sevgiler gönderiyorum,Şükrancım.

      Sil