Soğanlı Biftek 🎄🎄🎄🎄


*6 parça biftek,
*3 kuru soğan,
*3-4 diş sarımsak,
*1 çorba kaşığı domates salçası,
(yaz ise 2-3 domates rendesi,maalesef kışın domatesler renk vermiyor)
*tane karabiber,
*bir çimdik tarçın,
*bol kekik,
*tuz

-Biftekler bir çay bardağı kadar zeytinyağla marine edilir.
-Yağsız bir tavada her iki tarafı yaklaşık 3'er dakika mühürlenir.
-Başka bir tavada yarım ay şeklinde doğranmış soğanlar ve minik kesilmiş sarımsaklar,
2-3 çorba kaşığı zeytinyağ ile rengi saydamlaşıp, sararana kadar kavrulur.
-Salça yada mevsimine göre domates , kekik, karabiber, tuz ,tarçın konulup 1 su bardağı kadar su ilavesiyle bir iki tıkırdatılır.
-Biftekler de kaynayan soğanlara ilave edilir, tencerenin altı kısılır, kapak kapatılıp etler yumuşayana kadar pişirilir.
 Ben yanına patates kızartıyorum yani gençlerin tercihini ön plana alıyorum
ama haşlanmış sebze ya da pilav da alternatifler arasında.

                            🍗🍖🍡🍗🍖🍡 AFİYET OLSUN..

28 yorum:

  1. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. domates konusunda haklısınız kışın zaten domates almamalı zehir topları gibi en iyisi salça güzel tarif olmuş elin dert görmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadece kahvaltı için ufak domateslerden alıyorum mecburen,eşim kahvaltıda çok seviyor,yemeklerde salçaya geçtim:)

      Sil
  3. hiç denememiştim ama soğanla et birbirine çok yakışır, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor, et bol soğanla harika oluyor. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  6. mmm nefiss ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. Mehtap abla ellerine sağlık:)
    Çok severim et yemeklerini helede soğanla of diyorum:)

    YanıtlaSil
  8. oooo biftek ve soğan süper bir ikili olmuş...
    canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Soğan o biftekleri eminim muhteşem bir lezzet vermiştir.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Bu yemek nefis olmus..soganli kimbilir nasil guzel tat vermistir..bunuda denemem lazim..ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
  11. soğanın baskın olduğu bütün lezzetleri severim , emeklerine sağlık mehtapcığım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ,soğan yemeklerin ası ..teşekkürler..

      Sil
  12. Oyyy çok severim bifteğide,soğanı,nefiss görünüyor canım..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. bol soğanlı olmasını seviyorum ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. nefis gözüküyor ellerine sağlık sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. ımmm bayılırım soğanlı bifteğe..Ellerine sağlık canım..sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Mehtap Hanım,
    Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.
    Bol soğan herşeye yakışıyor bence de. Ben arpacık soğanlarıyla hazırlıyordum ama her an el altında olacak normal soğanla yapılması çok güzel.
    Ellerinize sağlık, yiyenlere afiyetler olsun.

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arpacık soğanlı yemeklerde nefis oluyor gerçekten.Teşekkürler ,her zaman beklerim..

      Sil
  17. Soğanıda severim büfteğide.. Ellerine sağlık canım. Hafta sonu ben demi yapsam diyorum..

    YanıtlaSil