tencere kaynıyoor..

Oğlumun okulu bu gün itibariyle serbest kıyafet uygulamasına geçti.
Lise 2.sınıf.
Kıyafet konusunda pek umursar bir tavır sergilemeyen oğlum,birden heyecanlanmıştı sanki bunu bana söylerken.
Yanılmadığımı sabah gördüm;
-Böyle iyi olmuş mu? diye fikrim soruldu,
hava soğuk diye anne vetosuyla seçtiği kıyafet biraz daha kalınlaştırıldı.
Malum denge tutmaz İstanbul havası,dünkü pırıl pırıl güneşli lodostan, bugün kara kış modunda,
esip savuruyor.

biz ebeveynler n'apalım şimdi.
Sene başında yani henüz iki ay önce aldığımız ,yedekli formalar, hatta okul armalı spor kıyafetleri
elimizde kaldı.
Okulda giren çıkan karışmasın diye kimlik kartı ''satıldı''. Plastik, basit bir şey.Onunla kontrolü sağlamayı düşünüyorlar.

Kızımın okulu bu sene uygulamaya geçmeyecekmiş, üstelik onların okullarında başa geleceği nereden bilsinler, sene başında yeni bir forma belirlemişlerdi ,çoğunluk yeni formalar aldı,biz geçen senekilerle idare ediyorduk, iyi ki yenilerinden almamışız.

    Bu serbest kıyafet  uygulamasında neresinden bakarsam bakayım anladığım kadar,
    düşünülen taraflardan biri kesinlikle  biz değiliz.
   



12 yorum:

  1. aaaa..ne çabuk başladı bu uygulama ya..uygulanmamasını umuyordum..üzüldüm şimdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo karar verdikten sonra dönerler mi çaçaroncum,uygulamaya çok hevesli okullar varmış işte.

      Sil
  2. Mehtap'cığım çok haklısın, bizleri değil kimleri düşündükleri malum:)
    Ayrıca haftanın beş günü çoluk çocuk AYNI KAZAĞI giymek istemeyecek!! Halbuki aynı formayı beş gün üstüste giyince böyle bir sorun kalmıyordu.

    Bunu niye kaldırdıkları belli. İşin kötüsü şimdi kafası örtülü YEDİ SEKİZ yaşında çocuklar DİNDAR, kafası açıklar DİNSİZ muamelesi görecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay gerçekten bu kıyafet derdi beni sıkıntıya sokuyor,eminim pek çok anneyi de. Amaç belli , artık görücez bakalım.

      Sil
  3. Olduğumuz seviyeden daha ileriye daha iyiye götürmek adı altında yapılan bu değişiklikler gerçekte ne kadar İYİ bu gerçekten tartışılmalı artık. İktidar diye her kafalarına eseni yapmaya başladılar tabi kendilerine göre İYİ olanı...
    Evimizin hemen karşısında özel bir okul var ve bu kıyafet uygulaması tartışması başlamadan önce bile bahçelerinde türbanlı öğrenciler görmem mümkündü. Aynı şekilde öğretmenleri de türbanlı...

    Biz ne dersek boş, iktidar ne isterse o oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizcim son cümlene katılıyorum uygulama aynen böyle.Ama biz oyumuzu verip bizi yönetecekleri seçiyoruz ya da seçemiyoruz.Seçilenlerin seçenlere bu kadar ben yaptım oldu anlayışı uygulamalarını kabul edemiyorum.

      Sil
  4. Aslinda bu uygulmayai madem yapacaklar ya sene basinda kimse birsey satin almadan yapacaklardi yada bu sene bittikten sonra ..en azindan alinanlar biraz giyilirdi..Bazen aklim almiyor Turkiyede alinan kararlari...Plastik kart olayinida anlamadim zaten ogrenci olmayan neden gitsinki okula siniflarda yoklama yapilmiyormu??sevgiyle canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende onu diyorum, aşamalı olarak yapabilirlerdi. Sabah okul kapısında 6 öğretmen girişte kimlik kontrolü yapmışlar,ne saçma,her sabah bunu yapabilecekler mi? Memleketim işte..

      Sil
  5. Off kötü oldu bu. Bir de lise 2. sınıf tam ders çalışması gereken dönem aklı başka şeylere kayacak...

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar kötü olmuş. Başlıbaşına saçma ve bizim ülkemize uymayan bir uygulama zaten. Hiç bu yönlerinden düşünmemiştim ama çok doğru noktalar bunlar. Şimdi bir sürü insan boşyere masraf yapmış oldu. Gerçi formalarla da gidebiliyorlar diye biliyorum ama çocuk bunlar tabi ki gitmek istemezler. Çok zor velilerin işi. Allah kolaylık versin.

    YanıtlaSil
  7. ya mesela ben formamı giymek istiyorum diye gitse çocuklar ama gençler de olmaz heralde bu durum Allah kolaylık versin

    YanıtlaSil