Zeytinyağlı Yerelması

 

Elektrikler kesildi sandık ,meğer sigorta atmış.
Hem de ''ayy çok memnunum ,hiç arıza yapmadı ''dediğim buzdolabım yüzünden.
Servis beni şaşırtırcasına çabuk geldi. Isıtıcısı bozulmuş,
''İçini boşaltıp, eritin yarın parça değiştireceğiz dedi ve gitti.
Annem yakın hemen buzluktakiler taşındı, diğerleri buuuz gibi balkona yerleşti
Neyse ki kış..
Bu sabah yine beni şaşırtıp saat dokuz buçukta geldiler.Buzdolabımı 2000 yılında almışım.
Bu sefer şaşırma sırası ona geçti , iyi dayanmış bu parça, dedi.Genelde ömürleri on yılmış,şimdi makinalar hiç iyi üretilmiyormuş, diye anlattı durdu.
Neyse dolaba yüzkırk lira sıkışmış, verdik gitti.Bakalım 12 yıllık ömrü daha ne kadar devam edecek.
Ayyy nazar değdirmem inşallah.
                                                       ------
Bazılarının tatları gereği ufak ilaveleri olsa da pek çok  zeytinyağlı sebze yemeği aynı usulde pişer mutfaklarımızda. İşte bunlardan en sevdiğim kış sebzelerinden yerelması;

*1 kilo yerelması,
*1 havuç,
*1/2 su bardağı zeytinyağ,
*1 soğan,
*1/2 kahve fincanı pirinç
*2 kesme şeker,
*tuz
*Kuru nane

-Soğanlar zeytinyağ ile saydamlaşıncaya kadar kavrulur,
-Küçük doğranmış havuçlar ilave edlip,bir iki kez daha karıştırılır,
-Temizlenmiş, soyulup doğranmış yerelmaları ilave edilir, yıkanmış pirinçlerde katılıp,tuz ,şeker,
az su ilavesiye pişmeye bırakılır.
-Piştikten sonra tencerenin kapağı hafif aralık bırakılarak soğutulur,bol nane serpilir.

Çok çabuk pişen yumuşayan bir sebze olduğundan kısa sürede pişer,düdüklü tencereye ihtiyacı yoktur...
                                           afiyet olsunnn..


14 yorum:

  1. Bu beyaz eşyalar bozulunca da ne büyük derdi oluyor. Yoklukları da dayanılmaz olduğundan yaptırmak ya da yenisini almak şart oluyor.
    Yer elmasını hiç pişirerek tatmadım daha. Soyar yerdik kırk yılda bir. Böylesini de çok merak ettim doğrusu. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizcim bende yerelmasının çiğ yendiğini yeni öğrendim:)biz pişmişini bilirdik.Ben de bir kez soyup çiğ tadına bakıcam.

      Sil
  2. Miss miss başladı zamanı, bayılırım. Ellerine sağlık Mehtapcım..

    YanıtlaSil
  3. Dedigin gibi iyiki kis yoksa cok zor olurdu hemen tamir edilse bile, uzun zaman calisir umarim guzelce..Yer elmasi buralarda varmi bilmiyorum bir arastirmam lazim, ellerine saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de ,umarım bozulmaz bir daha.Stres yaratıyor bende..İyi akşamlar...

      Sil
  4. Buzdolabı umarım uzun süre gider..Yer elması bende aynı usulde pişirdim,nefis oluyor.Ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  5. Canım Allah'tan mevsim kış ,soğuk .Pek sorun olmamıştır yiyecekler açısından .Yer elması bizim sık sık yaptığımız ve çok sevdiğimiz lezzettir.Ben de üzerine bol kuru nane koyarım dereotunu deseler de en yakışanı kuru nane.Afiyetle canımmmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede en çok kuru nane gidiyor,dereotunu bilmiyordum ama bence dereotu bezelyenin yakışanıdır,di mi ama...

      Sil
  6. Geçmiş olsun,ben de yaşadım geçen sene :(
    Yenisini almak zorunda kaldık.
    Yer elması hiç denemedim,çok da merak ediyorum doğrusu,tarif için teşekkürler :)
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben çok severim,denemeni tavsiye ederim özgürcüm.

      Sil
  7. İlginç :o Tadı neye benziyor, pancar mı, patates mi ? PAncar sa yemem, aptates se kesin denerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pancar mı?yok canım tatlımsı yumuşak bir tadı var,patates gibi de değil.

      Sil