Milföy Poğaça


epey zamandır sayfalarda dolaşan bir komşu tarifi (Gülay Mutfakta) ..


*250 gr oda ısısında tereyağ,
*1 su bardağı süt,
*3,5 su bardağı un,
*1 çay kaşığı tuz,
İÇ MALZEME;
*Peynir,
ÜZERİNE SÜRMEK İÇİN;
*1 yumurta sarısı(akını peynire katabilirsiniz.)

-oda sıcaklığındaki tereyağı, süt ,tuzu karıştırıp, unu azar azar ilave ederek yumuşak bir hamur hazırlayıp,dolapta bir gece bekletin.
-Pişireceğiniz zaman, ceviz büyüklüğünde parçalar alıp,avucunuzda açın ,iç malzemesini
koyup, yuvarlayarak kapatın.
-Yumurta sarısını üzerlerine sürüp, çörekotu dökün.
-Üzeri kızarana kadar 200 derece ısıdaki fırında yaklaşık yarım saat pişirin.

blogumda olmazsa olmaz , neden derseniz çok beğeniyorum bu poğaçayı.

kabartma tozu, karbonat ya da maya kullanılmıyor,

Komşuda margarin kullanılmış ama ben tereyağ tercih ettim,nefaset sanki ikiye katladı..
Birde çok yumuşak bir hamur oldu demiş ama benim hamur o kadar da cıvık olmadı,
zaten dolaba girince de iyice tutttu kendini.
Velhasıl, çayı demlemeden az önce pişirirseniz,
çıtır çıtır minik poğaçalar tadınıza tad katacaktır efendim.






                                                AFİYETLER OLSUN...

52 yorum:

  1. Nefis bir tarif ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım....
    pofuduk pofuduk :)

    YanıtlaSil
  3. Çok süper bir tarif ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık mis gibi olmuş:) sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  5. Komsu tarifleri guzel oluyor gercekten..Milfoyumde var belki deneyim bugun..ellerine saglik diyorum..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adı milföy ama milföydende olur canım, sen nasıl istersen:))
      sevgiler ,iyi akşamlar...

      Sil
  6. milföy çok güzel bir hamur ya börek oluyoor,pizza oluyor şimdide poğaca olduğunu duydum çalışan bayanlar için nimet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. poğaça milföy gibi çıtır çıtır da ondan adı böyle:)sevgiler..

      Sil
  7. Gerçekten çok pratik ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  8. :)Ellerine sağlık.Hamur işini çok seviyorum. Bloğunu takibe aldım.Bende İstanbuldaki mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Banada beklerim :)http://istkazanbenkepce.Kızlar bana destek olursanız çok sevinirim :)Blogta henüz yeniyim.Bloğuma sizleri de bekliyorm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Büşracım.Hayırlı olsun bloğun ziyarete gelirim en kısa zamanda, sevgiler..

      Sil
  9. Ellerine sağlık çayın rengi de muhteşem görünüyor

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel gözüküyor denemey değer bencede ... Benim kızım bir poğaçalar sevdalısı en kısa zamanda deneyeceğim.... Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel , benimkiler biraz seçici, biri der peynirli olsun, biri der kıymalı, iki arada idare ediyorum. sevgiler...

      Sil
  11. Mehtap yok yok uyaniklik yapip hazirini kullanayim dedim ama senin tarifi uygularsam cok daha guzel olacak eminim..dolayisi ile suan not aliyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aşk olsun, tarifimi eksik yazdım yoksa diye döndümde baktım valla:)

      Sil
  12. Yine ben :) tam tahilli un olurmu , bu aksam yapip yarin pisirecegim cevabina gore?? (Yakacik seneler oncesinden hatirliyorum..cocuklugum Pendik te gecti..yazlari..manzara ve cay br harika..)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelcim tarif buğday unuyla verilmiş, margarini ben tereyağla değiştirdim ama un konusunda deneme yapmadım ,bakarsın farklı bir tat ortaya çıkar..manzara ve çay konusunda haklısın:)

      Sil
  13. Çayımın yanında olsaydı keşke:)Ellerine sağlık,nefis görünüyor.Selamlar:)

    YanıtlaSil
  14. Ayyyy kıyır kıyır olmuştur çıtır poğacaların çok severim canım haklısın tereyağ konusun da çok lezzet katıyor hamurişlerine pilavlara vs bilumum her yiyeceğe.Afiyetler olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. of yaa ben tereyağa gerçekten bayılıyorum, sadece kızarmış ekmeğe bile sürüp yiyebilirim...

      Sil
  15. elıne sağlık cayla ıyı gıder deneyeceğim

    YanıtlaSil
  16. ben küçükken yakacıkta bi park vardı hala vardır belki babam oraya istanbulun gözlüğü derdi :) çok güzel biyerdi onu anımsadım şimdi çayını görünce:)
    ellerine sağlık canım..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakacık'ta İstanbul'un diğer semtleri gibi değişimden pay aldı,bizde İstanbul'n balkonu deriz..Sevgiler..

      Sil
  17. ellerine sağılık,çay da yanında .....

    YanıtlaSil
  18. ben de sizin sayfanıza ziyarete geldim, çok nefis görünüyor poğaça... ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. Looks amazing! Greatings from Romania!

    YanıtlaSil
  20. dolapta bir gece bekleyinçe daha çıtır oluyor sanırım çok çıtır bir tarif olmuş manzarada harika

    YanıtlaSil
  21. gülay'ın tarifleri güvenilirdir. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  22. görüntü mükemmel, elinize sağlık. bir bardak çay ile harika olur :)

    YanıtlaSil
  23. ELLERİNE SAĞLIK
    EMİNİM ÇOK LEZZETLİ OLMUŞTUR
    HAYIRLI SABAHLAR CANIM

    YanıtlaSil
  24. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. o çay varya o çay nasıl güzel görünüyor. poğaça ise çok değişik geldi akşamdan hazırla misafir geldiği vakit pişir harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sıcak sıcak çok beğeniliyor, çay dersen Yakacığın suyundan mıdır nedir harika çay demliyorlar...

      Sil
  26. merhabalar nekadar pratik bir poğaça denemek lazım :)
    blogunuzu yeni buldum,banada beklerim,sizi takipteyim artık,görüşmek üzere :)
    http://ugurbocegimmutfagi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiiin uğurböceğim.Tabii ki gelirim ziyaretine..

      Sil
  27. Mehtapcım merhaba ..Çay ve poğaçadan kalmışmıdır ki geç kalmışım :( Eline sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil