Portakal Şuruplu Kek

 
Bir süredir  sizleri dolaşamıyorum, bloga ilgi ve alaka gösteremiyorum
önce anneannemin geçirdiği, ardından kayınvalidemin yaşadığı  kalp krizleri,
bizi ardı ardına çok korkuttu, ama sağolsun doktorlar  taktıkları stentlerle onları yeniden hayata bağladılar, bizlere sağ salim teslim ettiler.
Sağlık çalışanlarına ,yaptıkları işe bir kez daha hayranlık ve minnet duydum.  Büyüklerimiz değerli bizim için, hepsine sağlık diliyorum...
Kalplerimize de iyi bakalım,
kontrol ettirelim ihmal etmeyelim sakın...
 
Evde hasta olunca kolum kanadım kırılıyor benim,
kendim hastalanmış gibi bir ruh hali içerisine giriyorum..
bir de tembellik peşinde koşuyordum ,gördüm mü bak!!
 neyse neyse, şimdi onlar iyi, ben iyi:) bu portakallı keki  anneanneme pişirip götürmüştüm, hasta  diye geleni gideni eksik olmuyor
bu aralar....
 
 
 


*3 yumurta,
*7 çorba kaşığı toz şeker,(1 su bardağı)
*7 çorba kaşığı un,
*2 çorba kaşığı yoğurt,
*1 portakal suyu ve kabuğunun rendesi,
*1 paket kabartma tozu,

ŞURUP MALZEMESİ;
*2 portakal suyu,
*1 portakal kabuğu rendesi,
*5 çorba kaşığı toz şeker.
        (portakal kabuğu rendesi, portakal suyu ve şeker bir-iki taşım kaynatılarak hazırlanır)

-Öncelikle oda sıcaklığındaki(kek için olmazsa olmaz) yumurtalar ile toz şeker mikserle,
koyu yoğurt kıvamına gelene kadar çırpılır.
-İçine yoğurt, portakal suyu, portakal kabuğu rendesi katılır, kabartma tozu ilave edilmiş
un elenir, biraz daha karıştırılır.
-Önceden yağlanmış kalıbımıza boşaltılarak 180 derece ısıda yarım saat kadar pişirilir.
-Soğuyunca ,portakal şurubumuzu hazırlayıp kekin üzerine gezdirerek dökelim.

Bilmem portakalın kokusu burnunuza geldi mi???

                                         

Haftanız güzel , sağlıklı, aşkla dolu geçsin:))
                                                  

44 yorum:

  1. Geçmiş olsun canım.Allah beterinden korusun.Şimdi daha iyi olmalarına sevindim.
    Portakalın da kekin de misss gibi kokusu buralara kadar geldi:)
    Ve de canımız istedi, artık yaparız aynısından:)Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Günaydın öncelikle çok geçmiş olsun allah acil şifa versin. mis gibi burnuma portakal koktu Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. geçmiş olsun üzüldüm...kek çok güzel görünüyor .ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ve hoş geldin asayra..

      Sil
    2. hoşgördüm mehtap..adım da sinem..memnun oldum blogun harika

      Sil
    3. memnun oldum sinemcim...teşekkür ederim.

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun canım, Allah şifa versin ikisine de..

    Bu keki uzun yıllar önce ne çok yapardım. Tarifi kaybettim sonra. İyi ki paylaşmışsın çok sevindim görünce :)) Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler.Bazı tarifleri bende önce çok sık yapıyor, sonra da unutuveriyorum.SEVGİLER.

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun çok önemli, büyük hastalıklar atlatmışsınız, Allah'tan acil şifalar diliyorum ikisine de, ve başka dert göstermesin...sana da geçmiş olsun insanın gerçekten kolu kanadı kırılıyor (sorma ben de çok kötü günler geçirdim Bücürük 5. kattan düştü:((ölecek sandım ilki 2 gün özellikle sürekli ağladım başında ama şükür Allah bağışladı, doktorlardan da Allah razı olsun yaptıkları iğneler iyi geldi, şimdi iyi:) kekin harika kabarmış, muhteşem gözüküyor...baka herkesin ağzı sulanacak:)
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana ve bücürüğe de çok geçmiş olsun, nasıl oldu öyle ya.baya yüksekten düşmüş, ucuz atlatmış yaramaz şey. Sevgiler ...

      Sil
  6. Çok çok geçmiş olsun.
    Allah bizi sevdiklerimizle imtihan etmesin
    Maşallah sen bunca dert tasa arasında mutfağa girip döktürmüşşün yine
    Ellerine sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hastalansa ta, hastada baksak, bu boğaz işlerine ara verilmiyor canım, teşekkürler..

      Sil
  7. cok gecmıs olsun buyuklerın kıymetını bılmek gerekır sonra cok ozlenıyorlar kekte bır harıka elıne sağlık

    YanıtlaSil
  8. Çok geçmiş,olsun ALLAH acil şifalar versin...Kek harika görünüyor eline sağlık canım.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Öncee çok çok gelmiş geçmiş etsin ... En kötüsü bu olsun diyelim... Sonra bu gelen portakal kokusuna nasıl haim olucak onu düşünelim ... Ellerinize emeğinize sağlık... Sağlık ve afiyetle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş olsun dileklerine teşekkür ederim Handecim.Portakal kokusu rahatlatır, ferahlatıır, çok severim.cümlemize sağlık afiyet...

      Sil
  10. Canım çok geçmiş olsun her iki teyzeme de. Allah sağlıklı ömürler versin. Portakallı kek tam da mevsime uygun olmuş.

    YanıtlaSil
  11. PORTAKALLI TATLARI SEVERİM EV MİS GİBİ KOKMUŞTUR
    ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım...
    harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  13. ELİNİZE SAĞLIK HARİKA OLMUŞ :)

    YanıtlaSil
  14. Çok geçmiş olsun aile büyüklerinize canım. Bazen istemediğimiz şeyler üst üste geliyor...Çok severim portakal , limon aromalı şeyleri..nefis olmuşa benziyor. Ellerinize sağlık ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Başakcım. portakal,limon ekşi ekşi benimde bayıldığım tatlar.

      Sil
  15. Çok geçmiş olsun Mehtap'cım.Portakal kokusu geldi burnuma desem:)

    YanıtlaSil
  16. Çok geçmiş olsun şükür iyileşmişler

    YanıtlaSil
  17. Geçmiş gitmiş olsun hastalıklar...
    allah büyüklerimizi bize bağışlasın...
    Portakal aromalı tatlara bayılırım kayıtedildi yapaılacaklar listesine...
    Ellerinize sağlık.
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  18. canım çok geçmiş olsun Allah büyüklerimizi başımızdan eksik etmesin..Ellerine kollarına sağlık bu tarifi bende çok severek yapıyorum..Çokkk lezzetli olur..Denemeyenlere duyurulur:))Sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Canim cok cok gecmis olsun..saglik ve iyilik dileklerimi ilet lutfen buyuklerine..bazen insan ister istemez uzak kaliyor..Kek in cok guzel olmus..portakal suyu ile surupta nefis bir tat vermistir..Ellerine saglik diyorum kolayliklar olsun..saglikla..

    YanıtlaSil
  20. GELMEZMİ GELDİ TABİKİDE KOKUSU
    BENDE ÇOK YAPARIM BU KEKİ VE ÇOK SEVERİZ
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM

    YanıtlaSil
  21. CANIM GELMİŞ GEÇMİŞ OLSUN İNŞALLAH..PORTAKALLI KEKE GELİNCE DE BEN PORTAKALLI HERŞEYİ ÇOK SEVDİĞİM İÇİN KOKUSU BURAYA DA GELDİ:))ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK..SEVGİLER..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeyno hoş geldin canım.Teşekkürler geçmiş olsun dileklerin için.
      sevgiler...

      Sil