Kırmızı Biberli Kurabiye




*125 gr tereyağ,
*1/2 çay bardağı zeytinyağ,
*1 yumurta( sarısı hamura, akı üzerine)
*2 çorba kaşığı yoğurt,
*1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir,
*1 çorba kaşığı sirke,
*1/2 çay kaşığı tuz,
*1 ,5 tatlı kaşığı kırmızı pul biber,
*3 su bardağı un
*susam ,çörekotu(üzeri için)

-Oda sıcaklığında, tereyağ, zeytinyağ, yumurtanın sarısı, yoğurt, peynir, sirke ,tuz ve kırmızı
pul biber karıştıralarak un ilavesiyle yumuşak bir hamur yoğurulur.
-Cevizden biraz büyük parçalar koparılıp ,yumurta akına ve susam çörekotu karışımına batırılır.
-180 derece ısıdaki fırında 30 dakika pişirilir.

 Çok güzel ,hafif yakan bir tuzlu kurabiye...

Her ne kadar takvim yaprakları soğuk şubat ayını gösterse de,
dışarda kuşlar cıvıldamaya, baharlar açmaya başladı  ..💐
üstelik bugün ilk cemre de havaya☀ düştü,

amaaan önümüz bahar bahçe işte ,
GELSİN ÇAYLAR...
☀GÜNAYDIN ...

41 yorum:

  1. Mehtap'cığım, tereyağlı şeyler çok lezzetli oluyor ama bana ağır geliyor:((eline sağlık, harika olduğuna eminim..:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa ben de tereyağına bayılırım, ister tuzluda tatlıda ister ekmek üzerinde olsun:) Hassas mide sahibi olmak zor gerçekten ,midem benimde bazen isyanlardadır ama idare ediyorum.
      sevgiler...

      Sil
  2. elıne sağlık malzemelerden bellı lezzetlı olduğu

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık çayla da güzel giderdi hani:))size afiyet olsun canım...

    YanıtlaSil
  4. tadı süperdir bunların:)yapmam lazım en kısa zamanda
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. süpermiş acılı acılı tem benlik
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hafif bir yakıyor damağı:) teşekkürler.

      Sil
  6. ellerine sağlık canım...
    hem çay hem kurabiye istiyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Daha önce bu tarifi hiç duymamıştım çok hoş görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemeni tavsiye ederim, diğer kurabiyeler gibi ertesi gün kurumuyor üstelik, yumuşaklığını uzun süre muhafaza ediyor.

      Sil
  8. Hemen not aldım şekerim. Muhakkak deneyeceğim. Mantarına da bayıldım

    YanıtlaSil
  9. Merhaba kurabiyeler beni yee diyor:) ellerinize sağlık sizi takibe aldım bende sayfama bekliyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. ellerine ağlık canım kurabiyeler nefiss:))
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Canım ellerine sağlık ben de bugün kurabiye diye dolanıyorum yapmaya da üşendim çayımı tek yalnız içtim.Çok güzel görünüyorlar acılı acılı ne lezzetlidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel oldu ,ben yaptım diye demiyorum bak:) tarif güzel..
      sevgiler..

      Sil
  12. harika görünüyor,bayılıyorum ben bunlara ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  13. Ayyy ne güzel denk geldi ben bu kurabiyeyi çok severim fakat tarifini kaybetmiştim.Ne diyeyim ellerin dert görmesin beni tarifime kavuşturdun:))sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle mii, sevindim pembe makara,iyi akşamlar..

      Sil
  14. Mehtapcim sizin orada havalar guzel galiba, biz hala donuyoruz, yarin saban -23:( bahar gelecek ama umudumuz var :) bu kurabiyelerde nefis bayilirim pogcalara ve tuzlu kurabiyelere ellerine saglik diyorum.,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. -23 müü düşünemiyorum.Bizim buralarda soğuk aslında 11-12 derece,yani buraya göre soğuk ama çiçekler güneşi gördümü hemen açıyorlar,bademler mesela:) onları görünce insan bir hoş oluyor işte..kurabiyeleri sevdik biz güzel bir tarif, teşekkürler dostum.iyi akşamlar..

      Sil
  15. Günaydın Mehtapcığım bayılırım poğaçalara sıcak sıcak olsada yesek..Evet önümüz bahar yapıp yapıp balkonlarda bahçelerde yiyelim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet VuslaTcım balkon mevsimi gelse ,özledim balkon keyfi yapmayı.

      Sil
  16. sabah sabah istahim acildi.super.

    YanıtlaSil
  17. Tuzlu kurabiyeler her zaman tatlilardan önce gelmiştir benim için çay eşliğinde gerçekten harika olur ellerine sağlık mehtapcim

    YanıtlaSil
  18. Bugün nereyi açsam kurabiye tarifi var, sanki anlaşmışlar gibi. Nasılsa ben beremiyorum sadece bakınıyorum. :)) Siz bu arada baharı çabuk getirdiniz. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan bey tabii biz hanımlar kendi aramızda sık sık toplaşıp, günler yaptığımızdan bu tip tariflere önem veriyoruz, değişik olsun diye farklı tarifler yapıyoruz işte..Bahar derseniz bizim arka bahçede ağaçlar çiçek açtı bile bende onlardan heveslendim:)
      iyi akşamlar...

      Sil
  19. Çayın yanında miss gibi kurabiyeler. Ellerine sağlık canım.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. hiç yemediğim acıyı sevmmeye başladım son günlerde ,her şeye pul biber koyar oldum..eminim bu kurabiyeyide çok sevicem..ellerine sağlık mehtapcım nefis görünüyorlar..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen bana da olur, pulbiber sofrada baş köşede ,her tabağıma serperim,vücud istiyor ,derler ya o misal.Sevgiler...

      Sil
  21. Çaya en yakışan atıştırma bence kurabiye, bu ikiliyi çok severim oldum olası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle tercihlerde bizde de ilk sırada...

      Sil