kıyır kıyır bunlar..

Öncelikle yeni başlayan taptaze bir pazartesi gününe merhaba diyorum....
Yepyeni bir haftanın pırıl pırıl ilk günü.
Sonra da benim zebra kurabiyeleri sunuyorum ki taptaze bir gün olduğu kadar
aynı zamanda tatlı da bir gün olsun;

Malzemeler;

*250 gr tereyağ,
*1 su bardağı pudra şekeri,
*1 çaybardağı sıvıyağ,
*3 çorba kaşığı yoğurt,
*1 çorba kaşığı kakao,
*Aldığı kadar un..(3-4 su bardağı kadar)
*1 paket kabartma tozu,
*1 paket vanilya..



Kakao hariç tüm malzemelerle yapılan hamurdan bir mandalina büyüklüğünde
parça koparıp kakao ile buluştıralım ve bu kakaolu hamurdan, avucumuzun içinde
ince rulolar hazırlayalım..
Beyaz hamurumuzu merdane ile çokda ince olmayacak şekilde açalım üzerine
kakaolu şeritleri koyup üstüne bir yağlı kağıt sererek tekrar yine hafif bastırarak
birleşmelerini sağlayalım. Bir kalıp yardımıyla kurabiyeleri şekillendirip, fırın
tepsisine dizelim 160 derecede 15-20 dakika pişsinler..
işte oldular...
afiyet olsun...

Ağız tadıyla...

4 yorum:

  1. Zebra kurabiye ha? Bak ismini ilk kez duydum ama çok yakışmış, kakaolu da oh miss eline sağlık ve de afiyet olsun canım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçi benim zebranın çizgileri biraz kalın, tombik zebra oldu ama tadı güzel, çok da dayanıklı,.teşekkürler müjdecim.

      Sil
  2. ay bayılırım pazar gunu yapayım tesekkurler

    www.obiranne.net

    YanıtlaSil