Laaleelerr, Laleler Laleler



Her İlkbahar olduğu gibi bu yılda İstanbul Nisan ayında lalelere bezendi.
İlk yıllarda sadece Emirgan'daki Koruda ekilen laleler artık her kaldırımda ,
her parkta ekiliyor.
Ama biz yine de yıllardır gitmediğimiz Emirgan korusuna gidip güzel laleleri
yerinde görelim dedik..
Hafta arası bir gün olmasına rağmen arabayla içeri girmek için 15-20 dakika bekledik.
Önce arabaların bagaj kontrolünü yapıyorlar, o aşamadan sonra da bir İspark görevlisi
içerde kaç saat kalacaksanız ona göre bilet kesiyor( 0-2 saat 10 TL ve ++) Sonra içeri
giriyorsunuz.
Neyse girdik koruya, araya taraya güç bela birde park yeri bulup,indik arabamızdan.
Hava mis gibi , manzara şahane;



Gözlerimiz laleleri aradı ama o da ne.
Laleler bizi beklememiş ,solmuş bile:(


Bu sene havalar sıcak gittiğinden erkenden solmuşlar, artık kaç gün açtılar bilemiyorum.
Ama yine de açmış olanlardan bir demet derledim;
 en güzeli bu beyaz laleler, bayıldım bunlara.





Emirgan korusunda piknik alanlarına geniş yer ayrılmış.Yürüyüş yaparken
burnumuza mis gibi köfte kokusu geldi .Şaşırdık çünkü heryerde mangal yasak
diye yazıyor.Kokunun geldiği yöne bakınca ne görelim ,mangal yasak diye
piknik tüpünü getirmiş  hanım kızımız ,pembe teflon tavasını koymuş tüpe,
cızır cızır köftesini kızartıyor, yanda sofra da hazır .. ohh mis..

Eğer piknik yapmayacaksanız tepedeki tesiste  karnınızı güzelce doyurup,
çayınızı ya da kahvenizi içme imkanınız da var üstelik gayet makul fiyatlarla.




Laleler soldu , göremedik,üzüldük, demeyelim diye birde  Fotoğraf sergisi vardı...
Emirgan Korusu  gelin ve damatlarında dış mekan fotoğraf çekimleri için
çok popüler bir yer olmuş. Bizim kaldığımız süre içinde 4 çift gördük  fotoğraf çektiren.
Doğrusu düğün günü fotoğrafı için şahane bir koru burası.

Bol resimli bir paylaşım oldu .Bir de başlıkta aklıma gelen Kemal Sunal'ı
rahmetle anarak şunu paylaşmadan geçemeyeceğim;

''Şaban'a aynen katılıyorum''





21 yorum:

  1. Laleler hele ki ışık vurunca harika gözüküyorlar. Ne iyi etmişsiniz de gitmişsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'da ulaşımı zor olsada gidince'' oh be'' dedirten pek çok köşe var gerçekten.

      Sil
  2. Trafik o kadar gözümde büyüyor ki lale zamanı Emirgan'a gidemiyorum bir türlü. Yazın İstanbul bir nebze boşalınca o taraflara uzanıyoruz genelde. Bol fotoğraflı olmuş ama güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde o yüzden zaten kırk yılda bir geçer olduk karşıya, Anadolu yakası ve Avrupa yakası şehirlerarası gibi.Çok zor çok.

      Sil
  3. Baharın renkleri ne güzel insanın içi açılıyor :) güzel renkli bir paylaşım olmuş tesekkurler cnm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğayı şehir hayatında daha da fazla özler olduk,neyse ki İstanbul
      bu konuda sürprizlerle dolu hala.

      Sil
  4. Renk skalası ne kadar geniş değil mi? Benim de lale denince paylaştığınız sahne düşer aklıma.

    YanıtlaSil
  5. Laleler şarkısı tam ortabirdeyken meşhur olmuştu çok iyi hatırlıyorum:))))acaba bizimkiler yetiştiremiyor mu? Hollanda bizden almış biliyorsun ama onlarda tarla tarla uçsuz bucaksız laleler bizde böyle öbek öbek...onlar da solmuş diyorsun üzüldüm:( yine de güzel ama..hiç yoktan iyidir:) havuzlu kafeterya da güzel, oturup bir çay içmeli dedim:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde de sanırım artık öyle büyük tarlarda ekimi yapılıyor, bu işe baya para harcanıyor ama ne derece doğru bilemiyorum. Evet havuz başı güzeldi şıkır şıkır sular, canlı müzik falan..

      Sil
  6. Çok isterdim istanbul da olmayı:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocaman sevgiler İstanbul'dan sevdicann..Umarım dileğin kısa zamanda gerçekleşir.

      Sil
  7. Bayiliyorum su Emirgan'in lalelerine, insallah bir gün gidebilirim ben de. Ne iyi gitmis Sabanin videosu da:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah rahmet eylesin hala bizi güldürüyor Kemal Sunal.Bu laleri söylediği sahnede çok komikti.

      Sil
  8. Pek şirince fotolar. Bu yıl gidemedim ama geçen yıla göre bir kısım laleler erken solmuş gibi geldi bana. Olsun çiçek böcük betondan iyidir. Bana da beklerim canım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle beton arası sıkışan hayatlarımız bizi yoruyor artık böyle ortamları buldukmu çıkmak istemiyoruz.

      Sil
  9. Selam.... laleler şahane..Artık bizde de büyük tarlaları varmış...Konya ÇUmra'da birgün oraya gidip bende fotoğraflamak istiyorum.sevgiler

    YanıtlaSil