Nohut Salatası

Özellikle kış aylarında yemeğini çok yaptığımız nohut  salata olarak da
pek lezzetli oluyor, doyurucu, sağlıklı daha ne olsun;

*1,5 su bardağı nohut,
*yarım demet maydanoz,
*yarım demet taze nane,
*5-6 sap taze soğan,
*sivriber , kırmızı biber,
*2-3 limon suyu,
*kimyon, tatlı kırmızı toz biber, sumak,
*tuz,
*zeytinyağ.

Akşamdan ılık ve tuzlu suda ıslattığımız nohutları ,
sabahtan ,düdüklü tencerede tercihen, haşlayalım.
Sonra yıkayıp ufak doğradığımız yeşillikler,
bol limon zeytinyağ ve baharatlarla buluşturalım, harmanlayalım.
Gelsin sofraya ,
afiyetle yenilsin.

Ağız tadıyla geçen bir pazar günü dilerim...

19 yorum:

  1. Etin yanina da cok güzel bir alternatif olur bence, makarna, pilav yerine. Ellerine saglik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bu sıralar hazır benim gençlerde evde yokken makarna pilav işlerini kaldırdım ortadan, bu tip yemekler öğünlerde ideal.

      Sil
  2. Bazen kendime yemek niyetine yaparım bunu. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Bayılırım nohuta! Yemeğine de salatasına da:)

    YanıtlaSil
  4. Aaa, herşeyden salata duydum da nohuttan duymamıştım :) hemen denemeliyi., eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nohutta pek çok tarife yakışan bir bakliyat.Teşekkürler.

      Sil
  5. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  6. değişik bir salata... tarif için teşekkürler...
    http://fincanteyze.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. aa nohut salatası mı ne güzelmiş ki ama yaaa. dur anneme bi denettireyim. gökçe bağtırdan geldim ki sizeee yorumunuzu gördüm cevap da verdim kii. bi deee burda kankalarım var ayol. sezer, süslü, eq, merve, hepsiii, saadet de öyle ama onun bloguna yorum yapamıyom, bi fincan teyzeyi tanımıyom onu da tanırım ki bir araa. yine görüşürüz kii, neşeli günler dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annene sevgilerimi gönderiyorum çocum, bu tarif hafif ve lezzetli.
      Sanada başarılar ve neşeli günler dilerim..

      Sil
  8. Proteinli bir salata tarifi, ne güzel, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. blog keşif etkinliğinden geldim bende beklerim....
    soslubadem.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. çok severim :))harika görünüyor bu aralar yapmalıyım ...

    YanıtlaSil