Elmalı Tart

Bu tarif   blog yazmaya başladığımdan beri takipte olduğum MAVİANNE 'den.
Hem sıvı yağla yapılışı, hem elmaların çiğden kullanılması bu tarifi uygulamamda ki başlıca sebepler.İlk denememde hamurun ununu fazla kaçırmıştım,zor toparlandı.Tadı çok güzeldi.İkinci denememde hamuru daha yumuşak tuttum ,öyle pişirdim.
Malzemeler hamur için şöyle;
*1 yumurta,🥚
*1/2 çay bardağı süt,🥛
*1 su bardağından 2 parmak kadar eksik sıvıyağ,
*2 su bardağı un,(Dolu dolu 8 çorba kaşığı)
*yarım paket kabartma tozu,
*1 çorba kaşığı toz şeker.🍚
Yumuşak bir hamur oluyor ve şöyle bir kibrit kutusu kadarı üzerine ufalanmak üzere ayrılıp, tart kalıbına yayılıyor.
Üzerinin malzemeleri;
*3 elma rendesi,🍏
*ceviz içi( ben badem ve fındık kullandım)
*5-6 kaşık toz şeker,
*1 çorba kaşığı kadar tarçın,
*limon kabuğu rendesi,🍋
ve tartların turtaların olmazsa olmazı pudra şekeri..
Ben alt kısım için hazırladığım hamuru yumuşak bulunca, üzeri için ayrılan kısma biraz daha un ekleyerek ufalanacak kıvama getirdim.
Ufak yuvarlak borcama döşenen hamurun üzerine iç malzemesi yayılarak,üzerine de hamur parçası ufalanır,önceden ısıtılan fırında(180derece) pembe pembe olana kadar pişirilir.🥧

Teşekkürler tarif için MAVİANNE ..🤗

13 yorum:

  1. Nasıl koktu bana tart :) Eline sağlık, elma ve tarçın kokusuna bayılanlardanım :)

    YanıtlaSil
  2. 1 dilim bende isterim afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. ne çok severim. Hala gözüm elmalı tariflerde. Ellerine sağlık. Nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  4. ımmmm yenilesi vallahi :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel şeyler hazırlamak kadınların fıtratında var sanırım

    YanıtlaSil
  6. Aman didim bune güzellik yerim hepsini hemde ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
  7. of of en sevdiğim şeylerden yaaa :)

    YanıtlaSil
  8. Bayılırım elmalı tarta:) Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  9. Eskiden annecim yapardı bu tariften...
    Unutmuşum bak, en kısa zamanda tekrarlayayım ben bu tarifi ♥

    YanıtlaSil
  10. Bayılırım tadına :) Ellerine sağlık canım :)
    https://beyazbegonvil.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. canımmm
    nasıl kaçırdım bu yazını
    afiyet şeker olsun
    beğenmene sevindim tarifi
    çok güzel olur ben de her yaptığımda övgüler alırım

    YanıtlaSil
  12. Nefis görünüyor, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil