biten bayram şekerleri..

iyi bayramlar
Ben bir tane daha alabilir miyim?Kardeşim var da, dedi .Belli ki abla olmak pek hoşuna gidiyordu..
Çukulatalardan sadece o iki tane aldı. Diğerleri birer tane ile yetindi.
Gözleri kase de elleri uzanmak istiyor,ama kendilerine mukayyet olup ,
teşekkür edip, iyi bayramlar dileyip gittiler. Şekerliktekiler, benim en sevdiğim neredeyse otuz yıldır satılan, Ülkerin Ece marka ,yaldızlı ,parlak kağıda sarılı çukulatası.İçinde bütün fındık var.Kremasına da öğütülmüş halde katılmış,tepesine hafif bir kümbet şekli verilip, gece mavisi kalpli, parlak kağıda sarılmış. .
Bu çukulatadan yeni çıkmıştı o zamanlar nikahımıza gelenlere ikram etmiştik.
O zamanda çok severdim, nikah şekeri yaptırıp masraf edeceğimize ,herkese o soğuk kış günü çukulata ikram etmiştik. Aslında pek soğukta değildi ,aralık ayının kapalı yağışsız, karsız, tatlı , yağmur ılığı dolu bir havaydı.
Ya da ben heyecandan öyle hissetmiştim.
Kapı akşam üzeri çaldığında ,bu sefer ,sayamadım belki on çocuk, irili ufaklı
neşe ile koro halinde bağırdılar;
İiyii bayramlaar teyzeee..
Haydi teyzesi, gelsin çukulata kasesi.
Bayramda çocuklara şeker vermeme ile ilgili paylaşımlar vardı,onlar aklıma gelmedi değil. Başka bir ikramlık(bayram harçlığı hariç) onları bu kadar mutlu eder mi? Bilmiyorum.
Bir dahaki sefere kuru meyve alıp sunucam,bakalım
ne yapacaklar?
Ama ağız tadıyla şeker ,çukulata,tatlıyı dolu dolu keyifle yenilebilen tek zaman çocukluk değil mi? Ne zaman yediniz çocukluk dışında ,kilo,sağlık vs.düşünmeden rahat rahat bir çukulatayı.Hıı?
Bırakalım da çocuklar bayramda yesinler..(Tabii ki aşırıya kaçmadan.)
Kardeşine de alan yine kapıda en ön safda yer tutmuş ,bu sefer kalabalık olunca öndekiler aldıkları çukulataları, arkadakilere iletiyor.
Benim çukulatalar bitti ,gitti.
Afiyetle yesinler..
Çocukluk gibisi var mı..
Çok yaşasınlar, güzellikler görsünler...

:
Not:
  (yazıyı hazırlarken dinlediğim bu şarkı ,herkese gelsin)


26 yorum:

  1. Biri fotoğraf çekmiş . Çocuklar bayrama geliyor çay şekeri uzatıyor onlara hepsinin yüzü düşünüyor. Fotoğraf çeken kişide " zamanın çocukları çok değişti şeker de beğenmiyorlar " diye yorum yapmış.
    Fotoğraftaki çocukların yüzlerini görmeliydin :))

    Valla Kesinlikle haklısınız çocukken bol bol yiyoruz şimdi tereddütle yiyoruz.
    Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Benimkiler pek neşeliydi, keşke bizde resim çekineydik 😀

    YanıtlaSil
  3. ben roman mahallesinde oturuyorum önceden çocuklar çok gezerdi rahmetli babam leblebi şekeri ve fıstık alırdı onlar için. Zaman geçti artık hiçbiri uğramıyorlar onların da fıstıklar boşuna alınıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize de sitenin çocukları geliyor ,çok büyük bir site olmasa da çocuğumuz çok 😉

      Sil
  4. BAYRAMDA ÇOCUKLAR GELSİN DE ŞEKER KURBAN OLSUN ONLARA.

    YanıtlaSil
  5. bayramlarda çocuk olmak lazım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzel bayram çocuklukta, özgürce 😊

      Sil
  6. Hayırlı bayramlar valla şeker hastalarının bile tatlı yediği bayramlarda çocukları tutmak ne mümkün güzel ve hoş bir yazı olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Bayramda şeker verilir 😊

    YanıtlaSil
  8. Cem tavsiye etmiş okumamızı. Az kaldı kaçırıyordum bu güzel yazıyı 😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  9. Ah be çocuk sen hep çal kapıyı. Kapıyı açan insanlık olsun
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
  10. Bayramda şeker, çikolata yesin çocuklar. Sıkıntı yok bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, çocukken yemeyip ne vakit yiyecekler.

      Sil
  11. ne keyfili bir yazı olmuş içim açıldı yahu :) Bende çok severim bu çukulatayı :)) Ah ah Çocuk olmak var :) sevgiler canım benim :) benim de canım çekti şimdi :) vardı evde eğer meloş bitirmediyse :))

    YanıtlaSil
  12. sana neeee kime neeeee :) ay bayramda kuru meyve miiii yazık onlaraaaaa :) ama çok duygulu anlatmışsıııın yaaaa :)

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel anlatmışsın :) Yesinler tabi, ben halen dayanamıyorum güzel çikolata görünce :))

    YanıtlaSil