dondurma mı yedik, dondurma mı bizi yedi anlamadım..

yazın en hafif tatlısı


Nasıl kalktığımızı bilmiyorum, yoksa bir laf etmeden geçemeyecektim..
Durun anlatayım.
Sıcak bir haziran akşamı.Evde bunalmışız, gidip bir dondurma yiyelim istedik.Mahallenin pek tutulan şahane dondurmalar yapan dondurmacısı,yine pek kalabalık. Ben tahta masalardan birine oturdum.Eşim sıraya girdi.Yan masamızda ufacık iki çocuk da ailelerinin dondurma almasını bekliyor.Cıvıl cıvıllar.
Bir çocuk nerede en mutludur?
Annesi babası ,küçük erkek kardeşiyle birlikte ,hele bir de dondurmacıdaysa,değmeyin küçüğün keyfine, değil mi?
Tabii ki öyle olmalı.
Birazdan annesi ona en güzel dondurmayı külahta getirecek o da afiyetle
yiyecektir.
Tıpkı benim de eşimin ,almak için sıra beklediği dondurma gibi o da annesi ve babasını, kardeşiyle beklemektedir. Belki 4 bilemedin 5 .Nasıl da ufak tefek zayıf kollu, kıvırcık siyah saçlı.Kardeşi erkek, daha küçük o da bi lokmacık bir şey.
Biraz sonra, esmer uzunca boylu annesi elinde bir peçeteye sarılı bir külah dondurma çıkageldi. Küçük kız mırıldandı;
-pembe olanından istiyorduum,
Anne ,birden,beni bile zıplatan asabi sesiyle parladı;
-bana bak, yokmuş işte ,al şunu ye ..
Kız hafiften ağlamalı oldu;
-bana bak senin bu mızmızlığın, yordu bitirdi beni, yordu,yordu!!!
diye azarlara devam eden anne, elinde külahla yardım istemeye babaya gitti.
Dedim baba gelir ,şimdi durumu düzeltir.
Baba da maşallah geldiği gibi kızın başına çöktü ;
- bak kızıyorum ama ,ya bunu yersin ya da geri veriyorum,yokmuş pembe..
kızın dudaklar büküldü,başladı inciler yanaklarından süzülmeye, ağlıyor,
Annesi;
- ağlama diyorum,diye çemkirince küçük kız, kendi gibi zayıf sesiyle iyice koyverdi biryandan da bas bas bağırıyor;
-aağlaamııyorum beeen,ağlamıyrouum,
Baba;
-bak alıyor musun, bak geri veriyorum, diye son sürat tehdit.
Zavallım ,süngüyü indirdi nasıl başa çıksın hem ana hem baba çemkirmede yarışıyor.Sümüğünü çeke çeke peçete sarılı ,külahı aldı,ortalık yatıştı.
Ana-baba da oturdu.Üzerlerinde beyaz yakalı tarzı kıyafetler, Suratlar beş karış, ufak oğlan iyice sinmiş ablası ağlayınca, o da usul usul  ağlamaklı bir ifadeyle dondurmayı yemeye çalışıyor.
Ya kardeşim çocukları en sevdikleri yiyeceği yedirmeye getirmişsin ama
çocuklar azar mı yediler, dondurma mı yediler, anlayamadılar.
Aynen bende,dondurmalar boğazıma dizildi.Kızın aklı pembe dondurma da .
Bu sırada ne oldu dersiniz?
Sevgili anamız  çıkardı telefonu çocuklara yine talimat veriyor(Bu sefer yalandan gülerek) ;
-Gülün bakayım  selfi yapıyoruuuz.
Çocukları o halde bir de selfisine oyuncu etmez mi?
Ayol çocukların daha yaşı yeni kurudu.
Üstelik sen gelip sarılıp bir silmeden o gözyaşlarını, kendi kendine ellerinin tersiyle sildiler.Neymiş, şimdi selfi çek,''dondurma keyfi'' diye sıtorine at.
Hay sizin sıtorinize..
Pes dedim,
Kalk dedim, kalk ,canım ,yolda yeriz ,gidelim biz, dayanıycam..
Yiye yiye gideriz eve..

27 yorum:

  1. Okuyunca o çocuklar için çok üzüldüm. Ne biçim anne babalar var !!!Çocuklar sanki robot !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoğu zaman empati yeteneğimi fazlaca kullanırım ama bu ebeveynler için, ı-ııh olmadı.

      Sil
  2. Off içim burkuldu, nasıl bir hikayeydi böyle. Çok üzüldüm kuzucuklara...bir de şu selfi işi :(((

    YanıtlaSil
  3. Neymiş, şimdi selfi çek,''dondurma keyfi'' diye sıtorine at.

    Böyle mi bitecek ti :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eh malum ,zamanımızda herkes kendine göre artist oldu.

      Sil
  4. kıyamam çok üzüldüm kıza ya yapılır mı böyle hayat gasilesi son zamanlarda şartlar daha da ağırlaştı herkes daha da gergin ama çocuklar bu gerginliklerden yorgunluklardan etkilenmeyecek şekilde hareket edilmeli...evet hayat zor ama onlar çocuk ...ve birdaha çocuk olamayacaklar isteseler de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani ana babalar herşeye yetişmeye çalışıyorlar, işten koştur koştur gel ,haydı al çocukları (belki de kendi ebeveynlerinden) gezmeye götür ,malum kaliteli zaman geçirme devri, sonra bunuda kıvıramama durumları.zor..

      Sil
  5. Dayanılacak gibi değil sahiden!

    YanıtlaSil
  6. PEDAGOJİDEN, ÇOCUK PSİKOLOJİSİNDEN ANLAYAN KİM? MEHTAP.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama kimse mangalda kül bırakmıyor,sorarsan.herkes en bilimsel, en son model ana/baba, yani.

      Sil
    2. Öyle de bir durum var gerçekten.

      Sil
  7. Çok üzüldüm, hele o selfi olayı tuz biber ekti. Çocuğu artık sırf konu mankeni olsun diye doğuran anneler gördükçe... ne diyeyim ki..

    YanıtlaSil
  8. Ayy...Mehtap'cığım okurken bile sanki oradaymışım gibi fenalık geldi, o ana babaya da yuh, yahu pembe yok muymuş gerçekten inanmadım bile bence vardır yani. İNsanlar ana baba olmaya hazır olmadan dünyaya çocuk getirmemeli...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ,çocukların tek ihtiyacının ,çok bilmiş ana-babalar değil çok seven ana-babalar olduğuna inanırım. Bu tip olaylarda bende çok fena oluyorum.

      Sil
  9. Tabiki üzücü bir durum biraz daha toleranslı cevaplar verilebilirdi. Gerçi bazen çok yoruyorlar ama olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle ana/baba olmak işi sabır işi, sabırlı ve sevgi dolu olacaksın.yoruldum demek lüksü yok.

      Sil
  10. Karışmadığınız iyi olmuş. Maazallah bir de siz suçlu çıkardınız. Çocuk benim değil mi der sizi de azarlardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet ,en güzeli uzaklaşmak oldu,karışmazdım ama içim içimi yerdi.

      Sil
  11. oyyyy oyyy! telefon ve sosyal medya kurbanı oldu şimdide çocuklar. bazen durum çığırından çıkabilir çocuklarla belki ama anlattığınız tablo çok üzücü, kabul etmesi zor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sosyal medya çılgınlığı aldı başını gidiyor.

      Sil
  12. Ağzim açik okudum şaşkinliktan. Ebeveynlik okulu yok ne yazik ki veya ideal ebeveyn seçimi yok 🙄

    YanıtlaSil