Burgaz Ada

pudra şekerim
İstanbul'da bunaldım, şöyle kafamı dinleyip, sanki küçük bir sahil kasabasına gitmiş hissi yaşayayım derseniz,atlayın motora ver elini Burgaz Ada.Prens Adalarının 3.büyük adası. Sessiz, sakin.Tabi bu gideceğiniz zamana bağlı.Hafta içi ve günün biraz daha erken saatlerinde giderseniz kalabalığa maruz kalmadan,adanın sokaklarının, sahilinin,çay bahçelerinin ,mis gibi havasının tadını çıkartabilirsiniz. Tıpkı bizim gibi...
Prens Adaları
Burgaz Ada'da gezilecek yerler arasında , güzel hikayelerin meşhur yazarı  Sait Faik Abasıyanık'ın adada yaşamını sürdüğü,sonradan müze haline getirilen köşk var.
(müze ücretsiz,p.tesi-salı kapalı)
İstanbul
Burgaz Ada'da fayton turları hala yapılıyor ancak kaldırılacağı yolunda söylentiler var.
Burgaz Ada'da diğer adalarda olduğu gibi bisiklet kiralayıp gezebilme imkanı var.Ya da adımlarınıza güvenip tabana kuvvet ,küçük adanın sokaklarında ,sakin ,sessiz huzurlu bir gün geçirme şansı sizleri bekliyor.


İstanbul
Burgaz Ada'da hemen iskelenin karşısında Ergün Pastanesi çok methedilmişti.
Tam da adası gibi küçücük bir pastane.Biz de uğrayıp bir çay içip yanında da yine çok methedilen  Çilekli Milföy pastasından yedik.Nasıldı derseniz,ben öyle pek tuzlu tatlı karışımı şeylerden hoşlanmam. Ama bu dengeyi iyi sağlamış,güzeldi.Gitmişken denenir.(Pastanın vişnelisi de var).  
Burgaz Ada
Pastane ,cafe dışında sahil kenarında rakı-balık yapabileceğiniz ya da sadece
et, pide,tost yiyip, kahvaltı edebileceğiniz sevimli küçük sahil lokantaları, aperatif şeylerle karnınızı doyurabileceğiniz ufak büfe tarzı yerlerde mevcut tabiiki.
Burgaz Ada'ya Anadolu yakasından Bostancı'dan gidiliyor sadece.
(Keşke Kartal ya da Pendik ya da Maltepe 'den de gidilebilse)
Şehir Hatları da çalışıyor, motorlarda.   
Bilet ücretleri;7 TL.
İstanbul Kart geçerli ve  indirimli .



26 yorum:

  1. Ve Kadıköy'den de gidiliyor sanırım.

    Ben de bu yaz gitmek istiyorum, dediğin gibi sabah erkenden hafta içi :)

    YanıtlaSil
  2. Tanıtım böyle yapılır işte ücretleri dahi yazmışsınız dana ne olsun :) iyi gezmeler

    YanıtlaSil
  3. Ay özendim ya hafta ici bi gün atlayıp ben de mi gelsem Bursadan..

    YanıtlaSil
  4. Adaları çok severim.Gitmeyeli yıllar oldu💗

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir mekan tanıtımı olmuş. Çok teşekkürler. Burgaz ada hakkında hiç bilgim yoktu daha önceden.

    YanıtlaSil
  6. Yıllardır gitmedim canim, nostalji yaşattin bana 😊

    YanıtlaSil
  7. fotolaraa bakılısa bugaaz adaaş yeri güzeemiş geçekten,tam kafayı dinlenceek yer..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap hanım uyarınız için saolun,başlık kısmını değiştirdim ve aşağıya not ekledim,bakabilirsiniz..🙂

      Sil
    2. Kadınların kendini sakil durumlara düşürmesi kötü geldi bana.Yorumumu dikkate aldığınız ,başlıktaki özeniniz için teşekkür ederim:)

      Sil
  8. İstanbul'da bir süre kalıp dört köşeyi şöyle güzelce gezmek istiyorum..

    YanıtlaSil
  9. Çok uzun amandır gitmiyorum :) şu kardeşimin sınavı bitsin inşallah gideceğim :) Çok güzel kareler emeğine sağlık sevgiler canım benim ...

    YanıtlaSil
  10. adaların daaa burgaz ın daaa hastasıyım. büyükadada kaldırıldı faytonlar, hepsinde kalkmış olmalı yaa :) burgazda iskelenin hemen solunda az gidince sahilden, kahveyi geçince, köşede, çok tatlı bir ev kurabiyecisi kekçisi var, o da aklınızda olsuun :) çilekli milföy mi, pastaneyi iyi bilsem de bunu bilmiyodum saoool :)

    YanıtlaSil
  11. Gitmediğim yerler arasında
    Tanıtım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. Türkiye'nin adalarının hepsi çok sevimli ve güzel bence..ada yaşamı zor olsa da turist olarak gezmek harika

    YanıtlaSil
  13. Kadıköy den kalkıyordu vapur hatırladığım kadarıyla.Burgaz ada ya gitmedim, tanıtım için teşekkür ediyorum :) Güzel bir gezi olmuş :)

    YanıtlaSil
  14. BU ARADA GÖRSELLERE DE BAYILDIM.

    YanıtlaSil
  15. yıllar yıllar önce üniversitede öğrenciyken gitmiştim adalara bir daha da nasip olmadı hayran kalmıştım arkadaşımla bisiklet kiralamıştık harika unutamadığım bir gezi olmuştu sizinle bir kez daha gezmiş oldum teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Ahhh keşke bir fırsatını bulup bende kaçsam

    YanıtlaSil
  17. Sait Faik’in yaşadığı yeri görmek güzel olurdu.

    YanıtlaSil
  18. Burgaz adaya gitmedim daha önce güzel tanıtım olmuş teşekkürler fikir sahibi oldum.

    YanıtlaSil
  19. Hatırlattınız çok iyi oldu. Havalar çok sıcak olmadan gitmeli.
    Bir değişiklik olmadıysa, Kadıköyden de gidilebiliyor. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  20. Burgaz Ada güzel bir yer. Ama şu faytonlar cidden kaldırılmalı. Atların çektiği acı ve zulüm yetsin artık.

    YanıtlaSil
  21. Adalara hiç gitmedim inşallah nasip olur birgün çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  22. Ya gerçekten keşke Kartal ya da Pendik ya da Maltepe 'den de gidilebilse..

    YanıtlaSil