hoşbulduk.

 

Yeni yıl, yeni hafta. Bakın şimdi bunu yazdık ya hop bir bakarsın koca yıl bitmiş. Çocuklar küçükken, yarıyıl ya da yaz tatiline girdiklerinde havalara uçarlar, çocukluğun upuzun günlerine ,oyuna ,sokağa çıkmalara, arkadaşlarına hayallenirlerdi. 

Oyunbozan anne durur mu?;

-'' aman vaktinizi iyi değerlendirin göz açıp kapayana geçer bu tatil'' ,diyeceğim tutardı. Bizim hazır cevaplar durur mu peki?Asla. Biraz küskün ,biraz kırgın, gözlerini açıp açıp kapatır,

-'' geçmedi bak, hani geçerdi geçmedi işte ,geçmedi ..''diye dönenirlerdi oyunbozan annenin etrafında. Tabi sonunda ,oyunbozanlığı kenara koyup,sarılıp şapur şupur, koklaya koklaya  öpen bir ana oluverirdim.

(Şimdi yanında bulda sarıl yanaklarına. Sitemkar oldum,geçelim bunu)

Bir ara yağsa da ,parçalı bulutlu lodosun ısıttığı bir İstanbul yeni yıl haftasına başladık. Bir gece rahat ettikten sonra daha sabahına zam zam zam diyen haberlere kulak tıkayıp, iki gün Cem Yılmaz'dı Yılmaz Erdoğan 'dı ,Ata Demirer 'di Güldür Güldür 'dü , Maske Kimsin Sen yarışmasıydı, O Ses Türkiye'ydi, Şarkılar Bizi Söylerdi gibi gibi ne kadar komedi ve eğlence programı varsa  izleyip bünyeyi neşe ve kahkaha, şarkı türkü  ile doldurduk.

Şimdi esas soru bu bizi ne kadar idare edecek? 

Kim bilir?  

21 yorum:

  1. Zaman bence hızlı geçiyor.
    Bu sene ilk yarıyıl tatili olacak benim için anne olarak. Nasıl geçer Allah bilir. Yani hızı babında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne mutlu, güzel bir tatil dilerim . En çok çocukların doyasıya tatile ihtiyacı var, en güzel zamanları pandemiye denk geldi yavrularımızın. Bu dönemlerin en çok onlar adına geçip gitmesini diliyorum.

      Sil
  2. Yalnız ruh sağlığımızı korumak için görmezden gelmek konusunda her yıl daha da uzmanlaşıyoruz sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet iyice ''Don't Look Up'' cı olduk. Filme göre sonumuz hayra delalet değil:)

      Sil
  3. Etmek zorunda, etmezse edecek bir şeyler bulmak lazım:) Yoksa ruh sağlığı, sonra arkasından fiziksel rahatsızlıklar boy gösterecektir. Tabi bunların hiç biri gerçekleri değiştirmiyor ama elimizden gelende bu gibi:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle çıkış yolları bulmak ruhu eğlemek gerekiyor, yoksa rahat bırakmıyorlar bir dolu yorucu gündem ile.

      Sil
  4. haftalar aylar derken 23 de gelir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bize de kısmetse görmek en cok 23 ü merak ediyorum;)

      Sil
  5. Zaman su gibi akıp gidiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef, umarım güzel geçiriyoruzdur.

      Sil
  6. Merhabalar.
    Tüm sorunları arkamıza atıp, yeni yıl akşamında moraller depolandı. Sizin de dediğiniz gibi, o akşam da bitti ve yeni bir sabaha uyandık. Şimdi her şey bizi bekliyor. Depoladığımız moral bizleri nereye ve ne kadar idare edecek bilinmez.

    Yıllardır her yeni yılda yapraklı takvimleri duvara asarken kendi kendime bir sesli konuşma yaparım. Daha dün 2021 yılının yapraklı takvimini duvara asmıştım. Şimdi de 2021 yılını, üzerinde 31 Aralık takvim yaprağıyla birlikte kaldırdım ve yerine 2022 yılının yapraklı takvimini astım. Ne çabuk geçmiş 365 gün dile kolay. Dünyamızın güneşin etrafında bir tur dönmesiyle geçen bir zaman dilimi. Zaman su gibi akıp gidiyor, bizler de her geçen gün hedefe adım adım yaklaşıyoruz. Allah'u Teala bizleri el ayağa düşürmesin, oğlum kızım dedirmesin, üç gün yatak, dördüncüsü gün toprak nasip etsin.

    Bu kış da kıyamet de evi barkı, yakacağı ve sıcak bir çorbası olmayan insanlarımızın Cenab-ı Hakk yar ve yardımcısı olsun.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dualarınıza canı gönülden katılıyorum.

      Sil
  7. Bu yıl yılbaşı eğlencelerinden hiçbirini seyretmedik biz. O gce annemde çocukların talebiyle tabu onadık zaten. tatsız durumlar. Daha geceden zam sinyalleri başladı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yılbaşı tombalalarına bayılırım ama iki senedir o da yok bizde:)

      Sil
  8. Bizim de Amasya'lı bir arkadaşın annesi ''Gençliğinizin kıymetini bilin, göz açıp kapayıncaya kadar geçiyor, asla anlamıyorsunuz'' demişti de hiç etkili gelmemişti. O söz söylenirken 24 yaşındaydım. Hem de ne hızlı geçti gençlik. Çocukluğun o upuzun süren yıllarıyla zerre alâkası yokmuş. Bu sıralamaya göre yaşlılık ışık hızıyla geçmez inşallah:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 20'ler jet hızıyla geçti , yaşlılıkta öyle olacak gibi bu yaşam şekliyle.

      Sil
  9. ata demirer le girdim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izlemiştim evvelden, eğlenceli program.

      Sil
  10. Maske'ye bakamadım hiç, bana göre değildi ama Ata Demirer'e baktım. Uzun yıllardır yeni yıl gecelerinde tv kanalları berbat oluyor, dizileri kaldırıyorlar (ne gerek var?) yahu bari şöyle sevimli, komik, romantik komedi bir Noel filmi filan olsa ya da 1940'lı Şahane Hayat gelse o da yeni yılda geçiyordu çok da güzeldi. Uzun yıllar önce yeni yıl gecesi Sinatra konseri gelmişti ama çok kötüydü görüntüsü bozuktu. Şöyle güzel bir Sinatra konseri gelse mesela veya ABBA...nostaljik olur ve tek ben beğenmem herhalde epey hayranı vardır mutlaka. Ya da Emel Sayın konseri olsa...Zeki Müren ya da...yahu Mehtapcım hepsinden geçtim Filiz Akın, Ediz Hun romantik komedisine de razıyım. Yani ben olacağım ki şu tv kanallarının birinin başında millet yeni yıl gecesi görsün. Çocuklar için en güzel Disney filmlerinden iki tane koyarım ki, büyükler de izler, sonra hem Emel Sayın, hem Zeki Müren en güzel, gençlik yıllarından şahane iki konser koyarım, sonra bir de güzel, romantik komik Türk filmi böyle Ediz Hun, Filiz Akın'lı..e akşam olur zaten:) akşam da Sinatra konseri ve Viyana Flarmoni vals konseriyle bitiririm. (onu en geç saate koydum ki hani herkes sevmez diye)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nostaljik bir akış olmuş .Zeki Müren 'de Emel Sayın'da dinlemeyi hala sevdiklerimden.Frank Sinatra denilince de aklıma siyah beyaz filmler geliyor.

      Sil