en sıcak günde en güzel şey;


Dün en sıcak günde sabahtan yemekleri pişirdim. Tüm panjurlari indirdim. Ev güneye bakıyor, tüm öğleden sonra güneş salon ve mutfak ve balkonda. Kapalı panjuruyla evin içi 31,5 ,balkon 33 derece ile günü tamamladı. Bu derecelere rağmen bunaltan bir sıcak değildi, çünkü nem yoktu. Istanbul da insani bitiren,bunaltan isterse hava 30 un altı olsun nem varsa dayanılmaz oluyor.
Öğleden sonra ''Amok Koşucusu'' nu okuyup bitirdim. Bu yıl 3. düzenlenen Kartal Kitap Fuarından almıştım. Amok ne demek derseniz ki bende merak etmiştim sevgili okuyucu; Malay dilinde bir tür sarhoşluk, demekmiş. Malaylar ;Malay yarımadası, Doğu Sumatra ve Borneo kıyılarında yaşayan Avustronezya halklarına mensup etnik gruplar. 'Sarhoşluktan da ötebir şey,bir çılgınlık,bir tür insani çılgın öfke, öldürücü anlamsız bir monomani krizi..' diye anlatmış yazar. Monomani ise;hastalarda tek bir düşüncenin baskın olduğu ,o konuyu aşırı ,takıntılı bir şekilde düşündüğü, belli sanrının olduğu zihinsel bir hastalık.
İşte kitapta 1912 yılında bir gemide gizlice yolculuk yapan bir doktorun  nasıl bir amok koşucusu olduğunun hikayesi var. Bir günde okunacak kadar sürükleyici bir hikaye Amok Koşucusu.
Bu gün de diğerine başlayacağım;
Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat..

6 yorum:

  1. Bu sıcaklarda beni en çok zorlayan da yemek yapmak, mutfağa çok güneş vuruyor ve biraz küçük mutfak, pencereyi de bozdum tam açılmıyor, yemek yaparken hamam gibi oluyor.
    Amok kelimesinin anlamını bilmiyordum. İyi okumalar dilerim. :)

    YanıtlaSil
  2. Amok Koşucu'sunu seven, okunacak, karakteri ilginç kitabı -belki de- daha çok sever, kimbilir:)

    YanıtlaSil
  3. Nem olmayınca gerçekten de sıcaklar idare ediliyormuş. Ama bu sabah yapış yapıştı ortalık.

    Benim mutfağım sadece yaz akşamları saat altıdan itibaren güneş alıyor, ilk defa mutfaktan kaçmadan bir yaz geçiriyorum :)

    Amok Koşucusu niyeyse pek sarmamıştı beni. Dediğin gibi ele alınınca anında bitiyor. Bir daha okurum belki .

    YanıtlaSil
  4. biz de dün annemle evin içinden çıkmadık vallahi, çıkılacak gibi de değildi. yaz mevsimini zaten sevmem böyle aşırı sıcaklar iyice bezdiriyor beni ::(

    YanıtlaSil
  5. Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat'i okumuş ve beğenmiştim. Umarım keyifli bir okuma olmuştur. :)

    YanıtlaSil
  6. serinledi hava biraz yağmur bile yağdı :)

    YanıtlaSil