plaj

Yazlıkta olmanın en güzel kısmi, tabi denize yürüme mesafesindeyse ,sabah yüzünü denizde yıkama şansının olması. Deniz çarşaf gibi oluyor. Balıklar sayılıyor ve bu yaz deniz suyu çok sıcak, Akdeniz suyu sanki. Sabah denize giren tayfa 50 + :) Çünkü ancak vakit buluyorlar torun torbadan ,ev ahalisi uyanmadan kahvaltı öncesi doğru denize, diyorlar.  Öğleye doğru ufak cocuklu  ana babalar gelip gölge yerleri kapatiyorlar, malum onların mesai akşam beşe kadar uzuyor. Öğleden sonra işler bitmiş, yemekler pişmiş şimdi sıra plaj muhabbetinde diyen kadınlar/yazlıkta iş mi olur demeyin, bildiğin ev hali neyse yazlıkta da o/  bufenin taşlığında okeye gelen emekli arkadaşlar, havalı havalı dolaşan ergen gençler sahili dolduruyor. Plaj en canlı haline bürünüyor. İlk zamanlar bu sahilde sadece çevredeki yazlıklarda oturanlar gelir, hemen herkes birbirini tanır bilirdi. Şimdiki zamanlarda dışardan Ayvalık'ın 
diğer mahallelerinden de ya arabaları ile hatta toplu taşıma ile gelenler çoğaldı ki bu sahil Sarımsaklı'ya göre daha kısa ,kumsuz ,tesissiz ,otelsiz ,pansiyonsuz bir sahil. Yine de tercih ediliyor. Gerçi pansiypn yok dedim de, bir tane büfe vardı zamanında, bir çok kez el değiştirdi, geçen sene kafe oldu bu sene kafe üzerine kat çıkıp 😐butik otel!!! tabelası asmış. Kaçak iki odayı, otel olarak dandik büfenin üzerine kondurmuş.
Yani bu belediyelerin hiç mi denetim mekanizması yok , bilmiyorum.

10 yorum:

  1. Merhabalar.
    "Plaj" yazınızı okudum. Ülkemizde orta halli vatandaşlarımızın uğrayacağı yine orta sınıf plaj, cafe, otel, apart vs. gibi turist ağırlayan mekanların durumlarını hiç sevmiyorum. Tertip, düzen, temizlik hak getire. Bunun kabahatinin yarısı da oraları kullanan biz insanlarındır.
    "Yani bu belediyelerin hiç mi denetim mekanizması yok?" Bu cümlenizi özellikle yazınızdan kopyalayıp buraya naklettim. Bu sorunun cevabı ne biliyor musunuz? Evet bu sorunun cevabını siz de biliyorsunuz. Maalesef belediyelerin denetim mekanizması yok!!!... İşte bu acı gerçeği hepimiz biliyoruz. Bu denetim mekanizması sadece bir vatandaşın şikayet ve ihbarı üzerine devreye girer ve ardından da şikayet edilen yer, bir yolunu bulur buluşturur şikayete konu olan yerin hiçbir şey olmamış gibi devamını sağlarlar.
    Bunun da tek bir cümlelik açıklaması var: "Burası Türkiye!"
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir zamanlar en ufak bir müştemilat yapsanız başınıza dikilirdi belediye, şimdi herkes her istediği zaman ve şekilde tadilat yapıyor yapılarda, kesin mevzuat değişmiştir, denetimsizlik her yerde.

      Sil
  2. Merhabalar.
    Size yazılan yorumlar da SPAM'a düşüyor mu hiç? Deep'in tüm yorumları ben de SPAM'a düşer.
    Sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bende de Deep'in yorumları spam olarak düşüyor, bazı başak okuyucularında. Yorumlar pek karışık bir süredir, bir ara bana gelen yorumlar silinmişti mesela.

      Sil
  3. Hiç yazlıkçılık anım yok ya özenirim hep...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en güzel yazlık anısı gençken oluyor:)) gençken sadece izinlerde gidildiği için daha tatlı oluyordu orada geçen zaman..

      Sil