Fırında Cevizli Tavuk



Ne yemek yapsam bugün derken ,tavuk istedi canım.Bu tarifi bir kez denemiştim ve çok beğenmiştik.
Gerçi o sefer teflon tavada ve göğüs etinden pişirmiştim,bu kez fırında ve tavuğun  bud kısmından yaptım;
*6 adet kemiksiz tavuk budu
*1 su bardağı iri kıyılmış ceviz,
*1 adet kuru soğan,
*1 baş sarımsak,
*yarım demet maydanoz,
*tuz,
*tane karabiber,
*tarçın(bir tutam)
*kimyon(bir tutam)

Kısa sürede hazırlanan ve mis gibi bir tavuk yemeği.
-Tavuklar ikiye ,üçe bölünerek küçültülür.
-Soğan ince ince kıyılır, sarımsaklar soyulur,
-Cam bir fırın kabında tavuklar, soğan ve sarımsaklar harmanlanır, baharatlar ilave edilir.
-Üzeri önce yağlı kağıt,üzerine folyo ile sarılarak kapatılır,45 dakika kadar 200 derece ısıda pişirilir.
-Fırını kapadıktan sonra üzeri açılır, ince kıyılmış maydanozlarla harmanlanır.
-Sıcak fırında üzeri açık bir müddet daha tutularak ılıtılır ve servise hazır hale gelir..


                                                    

19 yorum:

  1. güzel bir lezzet ,ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. değişikk..biliyomusun iranda çok meşhur bir yemek vardı fesencan tavuk butu,ceviz ve nar eksşisinden yapılır bende bir kere yaptım annem sevmişti ama ben ve eşim sevmedik belki az ekşi koyarsam güzel olur ama bi daha denemedim ...seninkide ağız tadımıza uyar bir denemeli eline sağlık sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nar ekşisi bilmem cesaret ister tavukta.Bu güzel oldu cevizi herhaliyle severim pişmişide güzel oluyor.Sevgiler..

      Sil
  3. En çok kolaylığı pratikliği hoşuma gitti canım.Bir de tavuk çok sevdiklerimden olunca yapılması şart oldu .Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok pratik gerçekten,hepsi çiğden hazırla ver fırına:)Sevgiler..

      Sil
  4. Çok değişik, cevizi çok kullanırımda tavukta bu şekilde aklıma gelmedi desem ...Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,yakışıyor tavsiye ederim.Sevgiler Ihlamurcum.

      Sil
  5. Pratik ve güzel bir yemek olmuş akşama tavuk yapacaktım hemen deniyorum.Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Mehtapçım afiyet olsun şimdiden..

      Sil
  6. tavuğa ceviz çok yakışıyor.Ellerine sağlık çok güzel olmuş.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım nefisss... olmuş. tavuk ceviz uyumu tartışmasız harika zaten. lezzetini tahmin edebiliyorum. afiyetler olsun..:))

    YanıtlaSil
  8. birçok yemek bloğu takip ediyorum ama bu tarifi ilk kez gördüm, çok ilginç ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. sağlıklı ve güzel bir yemek olmuş..ceviz ve tavugu hiç birlikte yemedim ..tarifinizi bende denicem..eminim harika olmuştur..ellerinizie sağlık..

    YanıtlaSil