Patlıcanlı Pilav



Patlıcan mevsiminin açılmasına çok seviniyorum ,onunla yapabileceğimiz bir sürü tarif,çeşit çeşit lezzet var. Ben her türlüsünü severek pişirir ve yerim.
Bu pilavı anneannemden öğrendim,çok güzel oluyor,üstelik zeytinyağlı olması ayrı bir güzellik;
*1,5-2 su bardağı pirinç,
*3 orta boy patlıcan(alaca soyulup minik minik doğranacak)
*2 orta boy domates(kabukları soyulup küp küp kesilecek)
*1 kuru soğan,
*yarım su bardağı zeytinyağ(artı eksi isteğe göre ayarlanabilir)
*1 çay kaşığı tarçın,
*1 çay kaşığı yenibahar,
*1 çay kaşığı toz şeker,
*1 çay kaşığı karabiber,
*2 çay kaşığı kuru nane,
*tuz,

-Küçük doğradığımız patlıcanları tuzlu suda bekletirken, ince ince kıydığımız soğanlar zeytinyağla
beraber kavrulmaya başlanır.Soğanlar sararmaya başlayınca suyunu iyice sıktığımız patlıcanlar ilave edilir, küçülüp rengi dönünceye kadar kavrulurlar.

-Daha sonra domatesler ilave edilerek karıştırılır ,kapağı aralık biçimde biraz da ateşi kısarak
pişmeye bırakılır.

-İyice yumuşayan sebzelere daha önceden yıkayıp hazırladığımız pirinç ve baharatlar (tarçın,yenibahar, karabiber,şeker,tuz,kuru nane) ilave edilerek 2 bardağa 2 bardak ölçüsüyle sıcak suyu konulur ,kısık ateşte pişmeye bırakılır..

Bu zeytinyağlı patlıcanlı pilav benim anneannem usulü..Denerseniz beğeneceğinizi umarım...

                                                AFİYET OLSUN

22 yorum:

  1. Nefis gözüküyor yanında bir bardak soğuk ayranla süper gider.eline sağlık canım:))

    YanıtlaSil
  2. patlıcanlı bulgur pilavını çok severim sık sıkda yaparım ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu pilavı bulgurla hiç denemedim ama merak ettim deniycem.Teşekkürler..

      Sil
  3. Canım çok güzel görünüyor,ellerine sağlık.Mutlu haftalar,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. bende bulgurla yapardım ama patlıcan oturmanın yanına muhakkak pilav yaparım yakışır bu tarifi de deneyeçeğim elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. patlıcanlı ne olsa yerim:))bende çok sevindim artık patlıcan yiyebildiğimize özlemiştik..ben bu pilavı bulgurla yapıyordum ama prinçlede denicem canım eminim harika olmuştur.Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bulgurlusunu hiç bilmiyordum Sevilcim,öğrenmiş oldum çoğu arkadaş bulgurlu yapıyormuş bende merak ettim şimdi öylesini de deniycem.Sevgiler...

      Sil
  6. bizde çok seviler.yaz geldi ya bol bol yaparız artık.ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Yazın bayılırız, bende sizin gibi yapıyorum.Geleneksel anne,anneanne tarifleri gibisi yok, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağılık,yaz geldi,menü zenginleşti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle,günler bitti çeşit çeşit pasta börek tatile girdi.

      Sil
  9. Kaç zamandır aklımda benim de şu Ramazan mübarek günler geçsin ilk yapmayı düşündüğüm tariflerden biri .Ellerine sağlık nefis görünüyor..

    YanıtlaSil