Zeytinyağlı Taze Fasulye(Yazın olmazsa olmaz)

İşte yaz dolabının ikinci olmazsa olmazı.
Pişirip atın dolaba zeytinyağlı derdiniz kalmasın.
Epeydir pazarda var ama ben daha yeni aldım.Tüm yaz yiyeceğiz nasılsa..
 Genelde kenarlarını almadan pişirmem ama böyle güzel ve tazeyse hiç gerek kalmıyor..

*1,5 kilo taze fasulye,
*3-4 orta boy domates(isterseniz miktarı artırıp azaltabilirsiniz)
*1 kuru soğan,
*yarım çay bardağı  kadar zeytinyağ(daha az yada fazla olabilir)
*1 tatlı kaşığı kadar toz şeker ya da 1 kesme şeker,
*tuz.

Genelde zeytinyağlı sebzeleri aynı usul pişiririm.
-İnce doğranmış soğanlar,kabukları soyulup küp küp minik doğranmış domateslerle zeytinyağda şöyle bir kavrulur.
-Ayıklanıp yıkanmış fasulyeler ,tuz ve şeker ilave edilir,
-Az su ilavesiyle sebzeler yumuşayana kadar pişirilir.
Ben yine düdüklü tercih ettiğim için hiç su koymadan pişiriyorum. Yaz aylarında domatesler daha güzel renk veriyorlar tabii ki. Şu mevsimde çok iyi oldukları söylenemez ama yine de taze fasulyeye salçayı kullanmıyorum.Domates çok yakışıyor ...

Hafta sonunu günlük güneşlik olacakmış, hadi bakalım  güzel geçsin hepimiz için...
Zeytinyağlı taze fasulye..
                                                                    AFİYET OLSUN

22 yorum:

  1. ellerine sağlık yazın bol bol tüketiyoruz
    :))

    YanıtlaSil
  2. SEVGİLİ PUDRA ŞEKERİM, BEN SENİN LEZİZ FASULYENDEN BİR TABAK İSTERİM..

    YanıtlaSil
  3. ben de hep duduklude pisiriyorum.ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. korkardım bir zamanlar düdüklüden ama şimdi onsuz yapamıyorum:)

      Sil
  4. Bizde de bugün fasulye var severek yeriz :)

    YanıtlaSil
  5. kesinlikle yazın olmazsa olmaz çok severim ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. Canım en sevdiğim yaz sebzelerinden, ellerine sağlık çok güzel olmuş.Mutlu haftasonları,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana da güzel bir hafta sonu cafe Kanelo..

      Sil
  7. Yazın en çok pişirdiğim sebze çok severiz ellerine sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Sana katılıyorum yazın olmazsa olmazı.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. harika olur hemde zeytinyağlı taze fasulye güzel bir yaz yemeği hemde sağlıklı,,,ellerine sağlık canım,afiyet olsun...selamlar,,,şurdan kimse görmeden alsammı bir tabak .)

    YanıtlaSil
  10. Bayilirim taze fasulyeye..bende pisirdim dun..bahceden toplanmis ama buzlatmistim:)) yinede guzeldi..ellerine saglik canim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçeden toplansında buzlukta olsun yeter ki bence..Ellerine sağlık..

      Sil
  11. Benim de olmazsa olmazlarımın arasındadır, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. evet tam yazin yemegi... ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  13. yazın soğuk soğuk ne güzel yenirde taze fasulye..:))

    YanıtlaSil