Tabule(Bulgurlu Salata)

Bulgurla yapılan yemekleri çok severim.Tabi salatalarıda .Tabule bir Lübnan salatasıymış.Çeşitli sitelerde tarifi mevcut bir çeşit bulgurlu salata,bol yeşillikli.
Bende bu tariflerden yola çıkarak bulgur salatası yaptım ama çok lezzetli oldu;


*1 çay bardağı ince bulgur
*yarım demet maydanoz,
*5-6 adet taze soğan,
*1 adet iri domates,
*1 limon suyu,
*zeytinyağ,
*nar ekşisi,
*tarçın(bir çay kaşığından az)
*yenibahar(bir çay kaşığından az)
*tuz ,karabiber.

Bulgur yıkanarak ,üzerine bir miktar sıcak su gezdirilir, kapağı kapatılır,şişmesi ve yumuşaması sağlanır.
Domateslerin çekirdekleri alınmaya çalışarak minik minik doğranır, maydonozlar ve taze soğanlarda ince kıyılır.
Bulgur salatanın yapılacağı kaba alınarak ,yeşillikler ,tarçın, yenibahar,tuz ,karabiber ilave edilir ,limonsuyu ve zeytinyağ  gezdirilerek salata iyice harmanlanır ve servise sunulur..
Güzel oldu ,bunu seneye kısmetse arkadaş günüme yapacağım:)

                                                   

13 yorum:

  1. lezzetli olmazmı bende bayılırım buna
    ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. merhaba:))adını duymustum ama hiç yemedim..kısırı çok seven biri olarak en kısa zamanda bunu denemek istiyorum:))

    Blogunuzu yeni gördüm çok begendim tarifleriniz çok güzel..bundan sonra takipçinizim..:)
    benimde yeni bir bloğum var bende sizi bloguma beklerim..
    http://sevilindenizi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelmezmiyim Sevilcim.Hoşgeldin ,sevgiler...

      Sil
  4. OH YANINDA BUZ GİBİ AYRAN YE YE DOYMAZSIN LEZZETİNE. ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bu sıcakta buz gibi ayran candır..

      Sil
  5. Sıcak yaz günleri için çok güzel bir tarif.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. hem besleyici hemde leziz bir salata,ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. nefıs tam da hanımların sevebılecegı tarzda bır salata ellerıne sağlık

    YanıtlaSil