Islak Kurabiye

Bu kurabiyenin ismi çok iştah açıcı geliyordu bana .Birçok blog arkadaşımda okudukça yapasım geliyordu en sonunda Sevgili Benimdenizim in sayfalarındaki tarifle  denedim..

*125 gram margarin,
*1 yumurta,
*1 çay bardağı toz şeker,
*1 çay bardağı sıvıyağ,
*1 paket kabartma tozu,
*aldığı kadar un
*1 paket vanilya,
*3 yemek kaşığı kakao,
Şerbeti;
*3 çay bardağı şeker,
*3 çay bardağı su,
*1 çay kaşığı limon suyu

Önce şeker ve suyu kaynatarak şerbetimizi hazırlayalım, kenarda soğuyadursun.
Şerbet soğuk ,kurabiyeler sıcak olacak.
Sonra un hariç diğer tüm malzemelerimizi karıştıralım iyice ,unu peyder pey ilave ederek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuralım.
Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayalım ,bu tariften ben 18 kurabiye çıkardım,180 derece ısıdaki fırında  yarım saat kadar pişirelim.
Fırından çıkartığımız kurabiyeleri şerbete batırıp batırıp ,servis yapacağımız tabağa alalım,üzerine bol hindistancevizi serpelim.

Evin içi mis gibi koktu pişerken, ağızda dağılan, yumuşak  bir tatlı bu ..

                                                                  AFİYET OLSUN..

23 yorum:

  1. Ben de aynen sizin durumunuzdayım,bu sefer de ben deneyeceğim:) Ellerinize sağlık,sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı tarifleri denemeden geçemiyorum Simgecim.Sevgiler..

      Sil
  2. nefis bır kurabıye oluyor,bende çok severek yapıyorum ve tabı yıyoruz :) ellerine saglık canım.

    YanıtlaSil
  3. Çok harika bir lezzet ve şık bir görünüm. bir defa denemiştim.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet biraz kar yağmış bir görüntü yaratıyor.Teşekkürler...

      Sil
  4. Bende devamlı görüyorum bloglarda. Kurabiye değilde şerbetli tatlı gibi bişşey sanırım. Çok güzel gözüküyorlar. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok tatlı gibi olmuyor ,dene bence güzel bir şey...

      Sil
  5. ellerine sağlık canım bende çok severim :)şerbetini süten yapıyorum sadece ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa bir daha öyle denerim bende.Sevgiler...

      Sil
  6. benimde denemeyi çok arzu ettiğim bir tarif ama bir türlü kısmet olmadı...
    ellerine sağlık. görüntüsü çok güzel, çok tahrik edici...
    Kan şekerim düştü ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kıyamam sana, bir tane atsaydın ağzına şekerim..

      Sil
  7. KAKAOLU OLAN HERŞEYİ ÇOK SEVERİM :))
    CANIM ELLERİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  8. Hmmm guzel bir tarif..denememm lazimmmm..of of kurabiyeleri istiyorum hemen yemek istiyorum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alsana bir tane,lütfen çekinme:))sevgiler....

      Sil
  9. en sevdiğim kurabiyedir, adı kurabiye ama kuru olmuyor ya bayılıyorum bu yüzden:) elinize sağlık;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizde yeni hayranı olduk kendisinin:)sevgiler..

      Sil
  10. Eline saglik olsun canim.
    Cook sevdigim bir lezzet hafif sekerli ve cikolata tadinda.
    Cayimin yanina aldim .
    Yerine sevgiler biraktim.
    Hayirli gunler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek tabi al canım benim,afiyet olsun..

      Sil
  11. Bu kurabiyeyi yapmayan bir tek ben kaldım herhalde...

    YanıtlaSil
  12. çok sevdiğim bir kurabiyedir ıslak kurabiye,elinize sağlık Mehtap hanım.

    YanıtlaSil