Limonlu Lokma

Tarif Oktay Usta'dan  zamanım olursa izliyorum,bazı tariflerinide deniyorum.
Şimdi bu lokmayı tarif ederken aklıma Ayvalık'ta yediğimiz şerbetli lokmalar geldi ama bu daha değişik.
Bir kere limonlu olması beni baştan çıkardı çünkü limon severim ve tatlıya da çok yakıştığını düşünüyorum.
İlk lokma denemem bu arada, kolay değilmiş  şekillerden anlaşıldığı üzere.
Yalnız şekline bakmayın tadı fevkalede oldu ,
Buyrun tarife;
*2,5 su bardağı un,
*yarım paket kuru maya,
*1 yumurta,
*2 çorba kaşığı toz şeker,
*1 limon (hem suyu hem kabuğunu kullanıyoruz)
*ılık su
 Kızartmak için;
*sıvıyağ,
üzeri için   pudra şekeri(M)

Şimdii aynen onun yaptığı gibi, unu kaba alıp ortasını havuz yapıyorsunuz, içine koyduğunuz
mayayı şekerli ılık suyla eritip üzerini unla kapatıyor ve mayalanmaya bırakıyorsunuz.
Maya köpürüp taşmaya başlayınca yumurta, bir limonun kabuğunun rendesi ve suyunu ilave edip,
unla beraber cıvık bir hamur yapıyor ve 1 saat kadar mayalanmaya bırakıyorsunuz.Üzeri streçle kapalı ve ılık bir yerde...

Sonraaa zor kısmı ;
kızdırdığınız  bol yağda bir kaşık yardımıyla lokmaları döküp , döküp pembe pembe kızartıyorsunuz. Tabağa alınan lokmalara bol bol pudra şekeri serpip ,hafif limon tadı ile karışan şekerle beraber afiyetle yiyorsunuz....

Hafta sonumuz kötü haberler almadan,
limonlu  lokma tadında geçsin dilerim...
SEVGİLER ..

44 yorum:

  1. Bnece şekli de güzel. Oktay usta tariflerinde ölçüler uymuyor veye benim denediklerimde öyleydi. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa öyle mi?Bana yapılabilir gelenleri deniyorum tutuyor ama her tarifini denediğimi söyleyemem.Teşekkürler...

      Sil
  2. Ellerinize saglik afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. valla ben görüntüsüne takılmıyorum eğri büğrü hepsini yerim bayılırım...eline sağlık aldım tarifi ama ne zaman yaparım bilmem ben dukan diyetine başlıycam kitabı ısmarladım eşime...internette baktımda millet çok övüyor epey zayıflamışlar artık hayal bana bunlar ne yapalım artık burdan bakıp gidicem...sevgiler eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyetinde kolaylıklar diliyorum PozitifPembe..Sevgiler...

      Sil
  4. Ellerine sağlık gayet güzel gözüküyor bence... Tarif denendiğine göre bende hemen deneyebilirim... İyi hafta sonları ağızınızda lokmanızın tadı gibi tatlı kalsın ... Sevgiyleee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemeden ,beğenmeden yazmaaamm.Sevgiler Handecim..

      Sil
  5. Sevgili Mehtap,güzel ziyaretin icin tsk.ediyorum.
    Bundan sonra daha sIk görüsmek üzere sevgiyle ve dostca kal.....

    YanıtlaSil
  6. Ayyy lokmanın limonlusu mu çıkmışşş, eminim bayılırım ben bu tada..

    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet lokmanın limonlusu ,bence de seversiniz.Teşekkürler...

      Sil
  7. Olmadiki simdi bugun hicbirsey yapmayacagim ama bunu yapacagim sonuctan haber veririm..birde neden kilo veremiyorum diyorum:)) gayette guzel gozukuyorlar ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık...Benim gibi tatlıya dayanamayanlar varsa kesin yapar bu tatlıyı...

    YanıtlaSil
  9. Много вкусно! Обичам аромата на лимон! Поздрави!

    YanıtlaSil
  10. lokma tatlısıda yenmez mi:))ellerinize sağlık şeklide gayet güzel olmuş..sevgiler

    YanıtlaSil
  11. eminim çok güzel olmuştur...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  12. limon sahiden tatlıya çok yakışan bir aroma ,eminim lokmaya da yakışmıştır,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet girdiği tatlara farkını hemen koyuyor.Teşekkürler..

      Sil
  13. Mehtap'cım limonlu lezzetleri çok severim lokman harika ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Ayy hem lokma hem limon..Okurken ağzım sulandı.Ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  15. aY NE VARMIŞ ŞEKLİNDE BAL GİBİ OLMUŞ İŞTE, OKTAYMEHTAP:))) BENDE ÇOK SIK SEYREDERİM VE TARİFLERİNİ ÇOĞUNLUKLA DENERİM. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. İYİ GECELER..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) sevgiler VuslaTcım ,şöyle düzgün düzgün döktürseydim iyiydi ama neyse işte güzel oldu tadı.Sevgiler...

      Sil
  16. Bu aralar kaçırsam da ben de oktay usta hayranlarındanım:)
    Limon'lusunu denememiştim,ilk yaptığımda denerim inşallah:)
    Görüntüye takılma,lezzete bak canım.Bence harika görünüyor sabah sabah canımı çektirdin:)Ellerine sağlık:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. MMM ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyorlar çok severim lokmayı ama limonlu yemedim hiç eminim çok hoş tat katmıştır!Hiç şeklinede kimsenin bakacağını düşünmüyorum çünkü gören ağzına atardı en azından ben öyle yapardım:))

    YanıtlaSil
  18. Didimde Izmir lokmasi yemistim tadi hala damagimda. limonlusuda eminim cok lezzetli olmustur eline saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharçiçeği gerçi bu izmir lokması gibi şerbetli değil ama değişik
      güzel.Teşekkürler..

      Sil
  19. lokma tatlısına hayır diyemem, eline sağlık...

    YanıtlaSil
  20. Canim bu tarifi denedim hafta sonu, hatta Lubnanli komsularada verdim, severek yedik sicak sicak hic kalmadan :)),. sagol canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim afiyetler olsun,Komşulara selam...

      Sil
  21. ben yemeden baştan çıktım canım bu tarifle:) harikaaa.. ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  22. Kuyruğa girip beklemesi güç olsa da o çıtır ve leziz lezzete değer

    YanıtlaSil