Zeytinyağlı Limonlu Bamya

Belki çok sevilen bir sebze değildir mesela benim beycağızım hiiç sevmez,çocuklar tadına bakmaz,
onun için ancak yazın annem yapınca yiyebiliyorumPazardan alınan tazecik bamyaları genelde bu tarifle pişiriyoruz.Ben biraz annesinin kızı pozisyonuna geçip,onun güzel yaptığı yemekleri tekrar tekrar pişirtip tadına vara vara yiyorum ya işte bamyada onlardan.
.
Malzemeler;
*1 kilo bamya,
*1 adet soğan,
*2 adet domates,
*1 limon suyu,
*yarım bardak zeytinyağ.

-Bamyanın sulanmaması için önce iyice yıkayıp,süzgece alıp kurumasını bekleyelim.Bu bamyanın sulanmaması için gerekli.
-Kuruyan bamyaların tepesini incecik ayıklayalım.
bamya pişirmenin en önemli noktası bu ayıklama işi.
-Zeytinyağ kızdırılıp içine soğanlar atılıp pembeleştirilir.
-Domatesin kabukları soyulup,küp küp doğranır.
-Soğanlarla karıştırılan domatesler ,şöyle bir çevrilip içine tuz, bir limon suyu ve 2 bardak kadar su ilavesiyle kapağı kapatılarak kaynamaya bırakılır.
-Fokurdamaya başlayan yemeğimizin suyuna ,hazırlanan bamyalar ilave edilerek,pişmeye bırakılır.

 Bu şekilde pişirirseniz kesinlikle salyalanmayan bir bamya yemeği hazırlamış olursunuz.
Ayvalık'ta annem korukla da pişiriyor ama her zaman bulmak mümkün değil, limonda aynı ekşi tadı fazlasıyla sağlıyor.
İsterseniz bamyayı  kıymalı da pişirebilirsiniz.

                                                                  AFİYET OLSUN

20 yorum:

  1. sanırım en son ilkokuldayken bamya yemiştim bizim evde de hiç seveni yoktu o yüzden hiç pişmez,aslında görünüşü çok güzel sevimli bir sebze ama ben tadını hiç sevemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet dediğin gibi seveni az bir sebze.Sevgiler..

      Sil
  2. ÇOK SEVERİM ÇOK ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  3. ellerinize kollariniza saglik cok istah acici görünüyor :) hayirli günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin medine mina ,sanada hayırlı günler dilerim.

      Sil
  4. bayılıyorum bamyaya ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Evet pek sevilen bi yemek deildir bamya...Bende pek sevmem ama anne eli deymisse o başka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet anne eli olayı heryaşta çok iyi geliyor..

      Sil
  6. Gercekten de "pisti" olmusuz. Yaz sebzeleri iste, pek fazla secenk yok tabii ki. Bu arada cocuklugumdan beri en sevdigim sebzedir bamya benim...

    Sevgiler,
    Asuman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevgili Asuman aynı senin gibi bende çok severim.Teşekkürler ziyaretine..

      Sil
  7. Hmm simdi iki bamya tarifi hangisini denesem :))) Ellerine saglik canim..bamya nin her cesidi ne bayilirim -ama etsiz olacak :)) sevgilerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen bilirsin artık,yemek yapıyorsan kolay gelsin...

      Sil
  8. biz genelin aksine eşimle bayılırız bamyaya... her türlüsüne hem de.. kıymalısı, kurusu, tazesi: ) ellerine sağlık annenin de.. afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eşlerle damak zevkinin aynı olması gibi güzel bir şey yok,teşekkürler..

      Sil
  9. Gerçektende bamya pişirmek maharet ister, kolay iş değil.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Selamünaleyküm bamya en sevdiğim yemeklerdendir. Geçen hafta pazarda kilosu 10 tl idi çok şaşırdım konservelik düşünmüştüm ama biraz daha bekliycem. Çok güzel tarif etmişsiniz ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil