Nohutlu Fıstıklı Pilav


 Kayınvalidemin sık yaptığı bir pilav, gerçi onu pişirirken görmedim onun için pişirme usulü benim,
işte böyle;

*1 su bardağı haşlanmış nohut,
*2 çorba kaşığı fıstık,
*2 çorba kaşığı kuş üzümü,
*1 kase pirinç,
*2 kase tavuk(et) suyu
*tereyağ-zeytinyağ
*tuz

Pirinci yıkayıp ılık ve tuzlu suyla ıslatalım,20 dakika kadar beklesin.
Pilav yapacağımız tencereye 3-4 çorba kaşığı zeytinyağ (yağ miktarı arzuya göre az ya da çok)koyup fıstıklarımızı kavuralım.
Renkleri  sararıp kahverengiye dönünce, süzdüğümüz pirincimizi katıp karıştıralım, nohut ve yıkanıp ayıklanmış üzümlerimizi de ilave edelim.Tuzunu ve  sıcak tavuk suyunu da koyup tenceremizin kapağını kapatalım, altını kısıp pişmeye bırakalım.
Pirinçler suyunu çektikten  sonra eski usul, tereyağını bir tavada kızdırıp şöyle bir güzel üzerine gezdirip, yarım saat kadar kendi buharıyla dinlenmeye bırakalım...İşte bu kadar...

(Bu arada yerken  üzerine karabiber serpmeyi unutmayııın.)
   
                                                     AFİYET OLSUN....           

17 yorum:

  1. nohutlu pilavı çok severim ama fıstıkla hiç denemedim çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. ımmmm çok güzel görünüyor...ellerinize sağlık...sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Yemeğe doyamadığım yemeklerden biridir bu.
    Şu saatte de öyle açım ki :)
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Pilavın her çeşidini seven biri olarak bu da üstelik fıstıklı, tereyağlı bu saatte dayanılır gibi değil. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Karnim tok ama baktikca bloglara acikiyorum..pilavada bayilirim..hele nohutlusuna..fistikli hic denemedim..tereyaglisinida..Hmmmm simdi bunuda denemem lazim..sevgiler canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak çok haklısın yemek bloglarını gezmek acaip iştah açıcı bir şey.Fıstık pilava gerçekten çok yakışıyor.Bunun için Ayvalıktan fıstık alıyorum.Sevgiler...

      Sil
  6. Merhabalar Mehtap HANIM,
    Bloğumu ziyaret etmişsiniz bende iadeyi ziyarete gideyim dedim ve tarifleriniz çok iştah açıcı görünüyo r,ellerinize sağlık!Bloğunuzun isminede bayıldım şeker gibi bir blog:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Kalbe Giden Yol.Bende sizin isminizi çok beğendim:)

      Sil
  7. Değişik pilavları çok severek deniyorum, yeni bir alternatif olmuş.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. bu pilavı bende eşimde çok severiz...
    çok lezzetli oluyor...
    miiiis miiiiis...
    ellerne sağlık canım...

    YanıtlaSil