bu ne güzel ada..

çiçekler ayrı bir renk cümbüşü yaratır da mavi sular eksik kalır mı?
Bunu da en güzel görebildiğimiz yerlerden biri Egenin serin suları;

        Bozcaada burası. Ben ilk kez gittim.
Geyikli'den bakınca çok yüksek olmayan bir tepesi ile kaş şeklinde uzanan
boz renkli bir kaya parçası gibi.
 Küçük şirin bir balıkçı kasabasını andırıyor. Türkiyemizin 3.büyük adasıymış.Böyle taş göründüğüne bakmayın üzeri kendine özgü bir bitki örtüsüyle kaplı, sanki kadife kumaş gibi.
Başka bir özelliği hiç köyü olmayan bir ada olmasıymış.
Sadece iki mahalleden oluşuyormuş, Rum ve Türk mahalleleri . Tabii Rum mahallesi
sadece adında yoksa adada yaşayan rum neredeyse kalmamış.


Kocaman bir kalesi var,

sahilinde püfür püfür esen rüzgara karşı çay bahçeleri var;
 

 bir uçtan bir uca uzanan sokakları var , çiçekli pencereli, harika boyanmış kapıları ki üzerinde anahtarları bile alınmamış taş evleri var,
  

burası da adalı Sokrat'ın evi, hiç anmak istemediğim acıklı bir öyküsü var.

Ada nın plajlarına giderken Ayazma şapelinden geçtik.Burası özel bir işletmeye verilmiş,
kafeterya olacakmış !!
tamirat yaptıklarından bizi içeri sokmadıkları gibi terbiyesizce davranıp neredeyse azarlayıp,
kovdular. Ama biz yinede çeşmesinden akan sudan içtik;
Rehberimiz bu sudan içen adalı oluyormuş demişti de:))


ve işte en güzel renkler;
gördüğüm en güzel denizlerden,zaten akvaryum demişler,
soğuk olması bile sizi yüzmekten alıkoyamıyor.Harika bir yer...


                                                             -1-



9 yorum:

  1. Mehtap'çığım ne güzelmiş ben hiç gitmedim, bitki örtüsü demişsin ama ağaç yok mu? Aslında böyle bir ada şöyle ormanlı olsa ne güzel olur, Sokrat bildiğimiz tarihçi Sokrat mı? Yoksa başka mı? Acıklı hikayesini merak ettim:( halbuki penceresi ne kadar şirin...çay bahçeleri, beyaz badanalı evler çok güzelmiş sağol canım fotolar ve yazı için ilgiyle ve keyifle okudum
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ilk kez gittim,karşımda ''bizim'' Büyükada gibi falan bir ada bekliyordum yeşil yeşil.Ama böyle uzaktan kaya parçası gibi duruyor.Çalılık gibi bir tür bitki ile kaplı ama arka tarafları daha yeşil çamlar ,incirler falan var ve bağlar tabii ki.Sokrat başka bir sokrat bildiğimiz değil.Acıklı bir ölüm öyküsü olmuş adadaki iki farklı dinden dolayı . yaşanası bir yer..bücürük bayılır eminim:)

      Sil
  2. Bayıldım...
    Kaç yıldır hep niyetleniyoruz ama başka bir program çıkıyor ve biz başka bir yere gidiyoruz. o kadar merak ediyorum ki Bozcaadayı.
    Bu yıl umarım gerçekleşir dileğim. Sen de ne kadar güzel anlatmışsın...Fotoğraflar harika...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizde her sene niyetleniyorduk kısmet bu sene oldu, bir daha gidersek kalıcaz kesin, tam tatil yeri. sevgiler..

      Sil
  3. Hayranlıkla okudum yazınızı,resimler harika.Darısı bize inşallah..Bloğunuzu beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
    Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim.
    http://lezzettaneleri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. her sene babama hadi gidelim dedigimde,amann kucucuk bi yer napıcan orda yada biz gittik gorduk,yada siz gidin annenle -ki biliosun babamı- :) diye cevaplarla karsılastım..suan yine gitmek istedim ben yaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa olsaydın burada beraber giderdik bak..Neyse bir dahakine inşallah.

      Sil
  5. resimler harika gerçekten, ben de şuanda imrendim çok güzelmiş..
    yeşil ile mavi yan yana gelince doyum olmaz ki..
    Avşa Adası'nı da tavsiye ederim, yıllardır vazgeçilmezimdir..
    11 yıl cafe işlettim ve artık nihayet evimde sadece tatilcisiyim :)

    YanıtlaSil