Bozcaada'dan ne alsak?

 harika domates reçelleri var, incir de öyle.. en eski ve iyi reçel yapan yeri Salto Reçelcisi;

meydanda PTT nin yanında,tavsiye etmişlerdi ,gerçektende güzel reçelleri var.
Domatesleri bademle birlikte reçel yapmışlar,söylemeseler domates olduğu hiç anlaşılmıyor.

tabii bir de Çiçek Fırın'ı ziyaret edin.Harika bademli , damla sakızlı kurabiyeleri var;


Başlığın devamında aslında ''Şarap'' demem ve öyle devam etmem lazımdı.
Adanın en ünlü geçim kaynağı  üzümleri ,gittiğimizde toplanmamıştı,
ama sepetlere koymuşlar evlerinin önünde ikram ediyorlar:)

bir de üzümden yaptıkları şarapları, ancak  eskiden şarap tadımı yaptırıp, mahzenlerini, şarap yapımını görmenizi sağlayan firma iki haftadır bunu yapmıyormuş, yasakmış artık!
öyle tadım yapmak filan yok,bizde sadece satış yerlerini ziyaret ettik, rehberimiz biraz anlattı
nasıl şarap üretildiğini, hangisinin tadının nasıl oluştuğunu..


aklıma geldi 
 hergün televizyonlara çıkıp
'' biz kimsenin  hayat tarzına müdahale etmiyoruz''
demiyorlar mıydı????

                                                   --  bitti....

26 yorum:

  1. İstanbul'u özlememekle ne kadar haklısın...

    YanıtlaSil
  2. Mehtapcigim bu yaz ben de gitmek istedim son anda plan degisti..cok gormek istiyorum adayi..bakalim ne zaman kismet olacak..iyi tatiller canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gidersen kalmalı git Arzucum. teşekkürler..

      Sil
  3. Hepsinden bende istiyorum en cok saraplardan:))
    Yeni yasaya cok kizginim coook:(
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin kulaklarını çınlattım, duymadın mı?? sevgiler canım.

      Sil
  4. Bozcaada'yı anlatan yazını ilgiyle izliyorum Mehtap'cığım, devam..:) adam ileri demokrasi diye diye şarap mahzenlerini gezmeyi, tatmayı hepsini yasaklamış! Vay vay vay zaten tadınca hemen ayyaş olup, bir daha asla şarapsız yaşayamayacak ve sokaklarda ispirto içecektik!:)))))içki sevmem hep söylerim likörlü çikolata hariç onu bile artık yemiyorum çünkü et yemediğimden hafıza kaybım başladı bir de alkolle beyin hücrelerim gitmesin ama yine de orada olup bir damla tadına bakmak, şarabın nasıl yapıldığını görmek isterdim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizde şaşırdık, ister tadına bakarsın ister bakmazsın şarabın ama yapılışını görmeyi bu işle uğraşanlardan dinlemeyi isterdim.Sonuçta adanın geçim kaynağı bu iş ,para kazanıyorlar bundan. Et konusunda bazen bizde yemesek diyorum valla ne o öyle fiyatları bütçe deliyor:)
      SEVGİLER..

      Sil
  5. Reçellere, üzüme, şaraba, Bozcaada'ya her şeye imrendim. :)) Ne güzel anlatıyorsun devamını merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef bu kadar:)) aslında anlatacak çok şeyi var ama tadında bırakmak istiyorum. teşekkürler ilhan bey.

      Sil
  6. bozcaadayı biz de çok sevmiştik
    buz gibi denizine girmek de harikaydı
    domates reçeli de çok orjinal
    fotoğraflar harika
    güzel bir gezi olmuş
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevilmeyecek gibi değil.. sevgiler mavianne.

      Sil
  7. ne kadar güzel bir yazı olmuş sayende tanıdık bozcaadayı :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok beğenince paylaşmak istedim. sevgiler denizcim.

      Sil
  8. Bugün Bozcaada ile ilgili yazının devamını okuyunca, eşime, artık bu yıl gidelim Bozcaada'ya dedim. Senin yazılarından bahsettim.
    Umarım bu yıl gerçekleşecek bu seyahat :)
    Bu arada, şarabın oluşum süreci beni büyüleyen ve ilham veren bir süreçtir. Katıldığım birçok tadım turunda hayranlıkla dinledim bu süreci...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım güzeel bir tatil geçirirsin Bozcaada'da.Sevgiler.

      Sil
  9. Ne güzel anlatmışsın Bozca adayı canım benim sana özendim. Bu yazlık olalı gezemez olduk. Artık bir düzen yapmak lazım. Bu güzellikleri görmek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma, bu yazlık bizide bağlıyor ama bu yaz niyetliyim çevre turlarını sık yapıcaz:)

      Sil
  10. Hiç gitmedim gitmek istedim bu tanıtımdan sonra..Güzel yermiş Bozcaada..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar yakın olduğunu tahmin etmiyordum bende, tavsiye edilir.

      Sil
  11. gıdınce bende domates recelını merak ettım alıcam ıyı gezmeler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet almalısın bence de:) sevgiler..

      Sil
  12. Çok hayırlı bir iş yapmışlar...
    Türkiye'nin başka hiç problemi kalmamıştı zaten...
    Ya tadına bakıp "ayyaş" olursak...
    Bir kültürü, bir geçim kapısını "hiç" etmek ne kadar önemli olabilir ki!
    Her şeye rağmen paylaşım çok güzeldi, bizi de oralara götürdün, teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  13. Bozcaada reçellerinin methini çok duymuştum.O hevesle 4 çeşit alıp geldim fakat hepsi lezzet olarak birbirine benziyor.Hadi benim aldığım marka öyle diyelim ama otelde ikram edilenler de öyleydi.Ki ben de bilinen bir ada markasından aldım.
    Çiçek fırının kurabiyeleri çok güzel ama tuzlu çeşidi pek yok.Dondurmacısı ise tam bir fiyasko.Son yıllarda yediğim en kötü dondurmaydı diyebilirim.Haklı şöhretlerine yakışan bir dondurma yapmalarını tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adsız;
      aslına bakarsan ben reçellerin methini duymamıştım. Ama gittiğimde meydanda çaybahçesinde ettiğimiz kahvaltıda çok güzel bir reçel vardı, domates reçeli olduğunu ve burada güzel yapıldığını öğrendik.Rehberimiz de bize sadece domates ve incir reçelini tavsiye etti, diğerlerini önermedi.Aldığımız marka lezzetli ve güzeldi. Dondurmayı Cunda da Balıkesirlinin yerinde yemeye bayılıyorum ben:)
      Bozcaada için yorum yapamıycam.
      teşekkürler..

      Sil