Püreli Tepsi Köfte


*500 gr dana kıyma,
*1 yumurta,
*3 çorba kaşığı un,
*1çorba kaşığı biber salçası,
*1 soğan,
*2 çorba kaşığı zeytinyağ
*yarım demet maydanoz,
*tuz,
*karabiber,

--köftemizi yoğurup, hafif yağlanmış tepsiye elimizle bastırarak yayalım,
--En yüksek ısıda on dakika kadar önceden ısıttığımız fırına verelim pişe dursun.
(fırın ısısının yüksek olması ,köftenin suyunu salmadan nar gibi kızarması açısından önemli)


püresi için,
*4 patates
*1 yumurta,
*2 çorba kaşığı tereyağ,
*4-5 çorba kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri

--Bir çatal yardımıyla püre halinde ezdiğimiz sıcak  patateslerin içine yumurta, tereyağ, kaşar peynirlerini ilave edip, tuz ve karabiber serpelim.
--Fırında pişmeye başlayan köftemizi alıp ,üzerine püreyi yayalım,
--Yemeğimizi tekrar fırına verdiğimizde, ısıyı düşürelim(150-180 derece)bir 30 dakika pişsin.

                                     AFİYETLER OLSUN


-dünkü gri ve soğuk havadan sonra bugün İstanbul mavi bir sabaha uyandı yine.
tam sıcaklardan öff pöfff diyorduk ki bir yağmur, şimşek, rüzgar sanki uyardı bizi:))

sarı güneşli, mavi gökyüzülü, arada beyaz bulutlu sıcak bir gün olsun hepimize.....


21 yorum:

  1. Köfte ve patatesin muhteşem uyumu
    Çok güzel görünüyor
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Nefis gorunuyor canim :) Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık ye beni diyor resmen:)

    YanıtlaSil
  4. ellerinesağlık harika görünüyor bloğunu çokbeğendim seni takibe aldımbende beklerim sevgiler;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiiiin. Ben de hemen ziyaretine gelirim zevkle..sevgiler..

      Sil
  5. Mehtapcım bu galiba Hasanpaşa köftesinin tepside olanı. Ellerine sağlık çok pratik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tek tek köftelerin yayılmış hali de diyebiliriz.Teşekkürler..

      Sil
  6. cok guzel olmus pratık tek tek uğrastırmaz elıne sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık Mehtapçım.. Tam da aklımdakini yapmışsın..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alıştım ben bu tip köfteyi sık yapar oldum:)teşekkür.

      Sil
  8. Pratik ve güzel bir tarif daha ,elinize sağlık ;tek tek uğraşmaktansa böyle yapmak daha pratik:)

    YanıtlaSil
  9. daha farklı bir tarif vardı bende ama açıkçası bu daha güzel görünüyor mutlaka deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin tarifinide merak ettim, teşekkürler...

      Sil
  10. Ahh çok canım çekti :)Karnım açtı iyice acıktım.Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  11. Değişik bir tarif, eline sağlık Mehtap'cığım, bu arada ben malum etyemez:))patates püresini alayım:)bilsen öyle de severim ki, patates püresine bayılırım, şimdi yorum yazarken canım patates püresi çekti iyi mi:)))süt var evde ama patates yok yapamam akşam da oldu:(( abartmıyorum bir küçük çorba tenceresi patates püresini bir oturuşta bitirebilirim:))
    afiyet olsun
    sevgiler:)

    YanıtlaSil