Domates Soslu Fırın Köfte


 
 
*500 gr kıyma,
*3 dilim bayat ekmek,
*1 yumurta,
*1 kurusoğan,
*yarım demet maydanoz,
*2 diş sarımsak,
*1 çay kaşığı kimyon,
*tuz
*karabiber.
*4 domates(iri ve yumuşak olanlardan)
*1 tutam şeker,
*yarım çay bardağı zeytinyağ,
*1 tatlı kaşığı biber salçası..
*1 çay kaşığı kırmızı pul biber..
***yanında yoğurt:)(olmazsa olmaz)
 
-Kıyma, küçük doğranmış maydonoz, ıslatılıp ufalanmış ekmek, yumurta, rendelenmiş kurusoğan,
tuz, karabiber, kimyon ve rendelenmiş sarımsakla beraber iyice yoğurulur.
-Küçük yuvarlak köfteler hazırlanıp, en yüksek ısıda fırına verilir.
-Ayrı bir tavada rendelenmiş domatesler zeytinyağda kavrulur,
içine salçası, şekeri, biberi tuzu ilave edilerek tadı ayarlanır.Yaz domatesleri sos da çok
iyi bir renk ve kıvam verir.
-Fırında rengi dönüp kızarmaya başlayan köfteler hemen çıkartılır.
-Yayvan kapaklı bir tencereye alınır üzerine domates sosu dökülerek ,on -onbeş dakika
kadar tıkırdatılır.
   bu kadar sofraya alınır ve yanında yoğurtla servis yapılır...
yoğurt ve domatesli sosu yemeklerde birbirine yakışıyor...
evet üst üste köfte tarifleri bu kadar olsun ,resmen köfte haftası oldu...
 
--iki yazdır Ramazan ayını geçirdiğimiz Ayvalık ta ,oruçluları serinleten bol rüzgarlı bir hava var.
 Ben tutamasam da mübarek Ramazan ayında oruç tutanların oruçları ,
hepimizin duaları, iyilikleri kabul olsun..
 
                                                       *******
 


24 yorum:

  1. Evde kebap! Bu olsa gerek. Muhteşem olduğunu düşünüyorum.:) Yanına bir de tırnak pidesi olsa:)))) Sevgiyle kal.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet pideyle iyi gider ..teşekkürler Nilgün.

      Sil
  2. elıne sağlık hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Selmacım, size de güzelliklerle dolu bir ramazan dilerim.

      Sil
  3. köfteyi çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. köftenin her çeşidi güzel eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bende köfteyi ete tercih ediyorum galiba:) sevgiler kardelen..

      Sil
  5. köftenin her halini yapmayı da yemeyi de çok severim :) eline sağlık canım,hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler anneli:) bizde köfte severiz herhaliyle.Sizlere de hayırlarla dolu ramazanlar dilerim.

      Sil
  6. ellerine sağlık soslu köfteyi her haliyle beğenirim;)

    YanıtlaSil
  7. Hayatta dayanamadığım tatlar var Mehtap mesela köfte, mesela çorba, mesela içinde et olan her şey :)
    Ellerine sağlık çok nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen benim oğlum gibisin Aslıcım O da et ve köfteye bayılıyor, ama bence de heryönüyle doyurucu ve sağlıklı bir besin. teşekkürler..

      Sil
  8. Köfte görünce dayanamıyorum..Çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  9. Kofte miss yanindakide yogurt ta nefis:)..bayilirim yogurda ve ekmekle yemeye:)) tutanlara hayirli ramazanlar olsun..afiyetler olsun..sevgiler.(Karnimi aciktirdin inanki..off ben cok tenbelmiyim neyim hic boyle yemekler yapmiyorum:( )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence kendine haksızlık yapıyorsun bloğunu tanımasak inanıcaz yani sevgili Emel:)) senin yemeklerine de ben bayılıyorum.ekmekle bandırarak yeme hususuna yüzde yüz katılıyorum:) sevgiler..

      Sil
  10. Eline sağlık Mehtap'cığım, et yemesem de güzel olduğu belli:) Ayvalık'ta güzel tatiller arkadaşım..
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ,ben de buradan sevgiler gönderiyorum..

      Sil
  11. iskenderin köftelisi olmuş nefis olmuş ellerine sağlık canım ..

    YanıtlaSil
  12. mehtapcım ellerine sağlık

    hepinize hayırlı ramazanlar diliyorum
    çok sevgiler.

    YanıtlaSil