Annem gününe neler yapmış

Baştan kararlıyoruz,
herkes  2 tatlı 2 tuzlu yapacak diye,  fazla çeşit bazen ziyan olabiliyor,
üstelik kilo olarak geri dönebiliyor, tavsiye ederim gün yaparken menüleri sınırlayın,
memnun kalacaksınız..


sevgili annemde çok güzel bir mayalı poğaça yapmıştı ki kendisi
 mayalılar konusunda ustadır,   çok güzel tutturur.
 İç  harcının bir kısmı kıymalı  çünkü bizim ailenin peynir yemeyenleri var,
mesela benim ikizlerden oğlum ne pişmiş ne çiğ ağzına sürmedi ,sürmez peyniri,
anneannede o'na hiç kıyamaz ,dolayısıyla börek çörek hem kıymalı
hem peynirli yapılır, mayalı poğaçalarında yarısı peynirli yarısı kıymalı yapılmıştı.



harika bir elmalı turta yapmıştı,

mercimekli köfte yemede yanında uyu cinsinden, ama ben uyumayıp,
 yemeye dalınca resimlemeyi unutmuşum..

ve assolist;  anneannemin usulüyle yapılan ''kabak böreği'';


şöyle kısacık anlatayım;

yufkaların kenarlarını alıyoruz,
tezgaha serdiğimiz yufkanın üzerine eritilmiş tereyağ-zeytinyağ karışımını sürüyoruz,
üzerine rendelenmiş kabaklar, toz şekerler, dişe dokunur kıvamda kırılmış cevizleri
serpiştiriyoruz.
iki kenardan ortada birleşecek şekilde rulo yapıyoruz, gül şeklinde tepsinin ortasından
başlamak üzere yerleştiriyoruz..
Ben de yapınca ayrıntılı resimleyeceğim sizler için, çünkü çok hoşunuza gidecek
bir tatlı.
Ilık ılık da nefis oluyor yemesi, ertesi gün şeker ve kabağın tadını iyice çekince de...

Yeni yıla günlük güneşlik giren İstanbul'da havalar hala güneşli geçiyor, biraz soğuk
olsa da aydınlık hava iyi geliyor..
Gerçi biraz kar görsek fena olmazdı , büyüklerimiz derdi ya''mikroplar kırılır''
baksanıza hemen her evde bir grip ya da nezleli hasta var..
Kendinize iyi bakın...


32 yorum:

  1. Annenin ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. annenin ellerine sağlık ama ben elmalı turtanın tarifini bekliyorum elmalar bolken

    YanıtlaSil
  3. Mehtapcığım annenin ellerine sağlık hepside harika görünüyor kabak böreği tatlı mı oluyor taö anlayamadım birde kullandığı kabak hangi cins merak ettim doğrusu tarifini bekliyorum..Bu arada mutlu sağlıklı bol bereketli bir yıl dilerim, sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet balkabağından, tatlı börek, bol şeker bol kabak rendesi...mutlu yıllar sana da..

      Sil
  4. az ve oz annenın elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle tadı damağımızda kalsın diye:)

      Sil
  5. Hepsi birbirinden nefis gozukuyor. Ellerinize emeklerinize saglik.

    YanıtlaSil
  6. annenizin ellerine sağlık,elmalı turtaya bayıldım ben :)

    YanıtlaSil
  7. Kabaklı böreği merak ettim doğrusu annenizin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim buralarda eskilerden kalan bir tarif, aslında el açması yufkayla yapıyorlarmış, ama biraz tembelleştik sanirim. teşekkürler..

      Sil
  8. hepsi çok güzel annenin ellerine sağlık canım.sevgilerle

    YanıtlaSil
  9. Çeşit sınırlama konusunda kesinlikle haklısınız.
    Hepsi harika görünüyor, afiyet olsun:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler..hem yapıp hem az yemeye çalışmak gerekiyor:)

      Sil
  10. ellerine sağlık annenin.Hepside birbirinden lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  11. Kabak böreğini ben anladım valla. Yaparım merak ettim.
    Hepsi nefis olmuş ellerine sağlık annenin sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şekeri ve kabağını bol tut:) sevgiler..

      Sil
  12. yapanların ellerine sağılık...aklıma geldi ,azıcık kabak ve yufka ayırmıştım,kabak böreği için ve sadece benim için,benden başka bu böreğe bayılan yok...

    YanıtlaSil
  13. Elmalı tart çok güzel görünüyor :))Çok severim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. klasik ve sevilen bir tatlı gerçekten, sevgiler...

      Sil
  14. Anneanneler torunlarina hic kiyamazlar..hep onlarda dusunulur:) Hersey nefis elmali turta ozelliklede:)) neyseki buralarda gun diye bir olay yokta kurtariyoruz sadece dost meclislerinde kaciyor biraz :)) saglik olsun ama degilmi?:)) afiyetler olsun anneciginin ellerine saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet anneanne olmak annelikten bir kat daha zevk alınan bir durum sanırım, hiç kıyamıyorlar torunlarına. Hayat koşuşturması içinde dost ve arkadaşlarla günler vasıtasıyla görüşür olduk buralarda öyle çat kapı ben geldim olayı pek kalmadı. Ölçüyü kaçırmadığımız sürece ''can boğazdan gelirmiş..'' di mi ama:)) devamını söylemiyorum bak.. sevgiler...

      Sil
  15. sizin ve annenizin ellerinize sağlık... Annaneler olmasa biz ne yapardık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fikrinize katılıyorum:)) teşekkürler..

      Sil
  16. Hepinizin ellerine sağlık Mehtapçım, lakin bu gün ikramlarına bir sınırlama getirmezsek, herkes bir öncekinden birkaç çeşit fazla yaparak çıtayı gittikçe yükseltiyor, sonra gelsin şeker hastalığı.. ne kadar arttı değil mi? Ben arkadaş gruplarımın hepsinde oturttum 3 çeşit düzenini.. darısı herkesin başına.. Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  17. açken böyle postlaa denk geldim mi pek fenaa :D
    iyiki mercimekli köfteyi çekmemişsin :D

    YanıtlaSil