Kıymalı Börek




Öncelikle böreği ıslatacağımız sosumuzu hazırlayalım;
*2 ADET YUMURTA iyice çırpılır.
İçine,
*1 SU BARDAĞI SÜT ,
*1 SU BARDAĞI SULU TARAFINDAN YOĞURT,
*3/4 SU BARDAĞI ZEYTİNYAĞ  ilave edilerek iyice çırpılıp, bir kenarda bekletilir...
İç malzeme için;
*2 ADET KURU SOĞAN minik minik doğranır,
*300 GR KADAR KIYMA ile suyunu bırakıp çekene kadar kavrulur.
*TUZ, KARABİBER ilave edilir..
*1 KASE KADAR KAŞAR PEYNİRİ RENDESİ hazırlanır..

*5-6 YUFKA

Tepsimizi yağlayıp yufkaların ilkini kenarları dışarı sarkacak şekilde serelim.
Sosumuzdan serpelim ve bir fırça yardımıyla yayalım.
İkinci yufkayı tepsinin içine büzüştürerek koyalım yine sos  yayalım.
Üçüncü yufkanın üzerine kıymalı harcımızı ve kaşar peynirimizi dökelim,
her tarafına gelecek şekilde dağıtalım.
Sonra kalan yufkaları soslayarak yine üst üste yayalım..
En son tepsinin dışından sarkan kenarları da içeri toplayıp , kalan sosla ıslatalım.

180 derece ısılı fırında mis gibi kokular saçarak pişmesini bekleyelim..

Afiyetler olsun.,
Ağız tadıyla...

19 yorum:

  1. Ellerine sağlık Mehtapçım. Aç olunca kokusu burnuma geldi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göndermek isterdim valla:) teşekkürler...

      Sil
  2. Ellerinize sağlık çok kolay ve lezzetli bir tarif bir dilim aldım :)

    YanıtlaSil
  3. Harika olmuştur kesinlikle.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık çok leziz görünüyor bir dilimini aldım gidiyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, günün güzel olsun sibel..

      Sil
  5. Ellerine saglik, kiymalisi da daha bir leziz olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evde peynir yemeyenler olunca kıymalı börek tercih ediliyor, teşekkürler.

      Sil
  6. Böreği ben de illaki soslu yapıyorum yoksa yavan geliyor.
    Ellerine sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Çok severim nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Aç aç fotografın içine girdim valla. Kıymalı börek zaten dayanamadığım bir şeydir ellerinize sağlık müthiş görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İlhan bey, bizim evde de ertesi günü zor görüyor bir tepsi börek..

      Sil
  9. Kıymalı böreğe bayılırım.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil