Bayatlamayan Mayalı Poğaça



Derin bir yoğurma kabının içine;
*1 su bardağı zeytinyağ,
*1su bardağı ılık süt,
*1 su bardağı madensuyu
*1 çorba kaşığı toz şeker,
*1 tatlı kaşığı tuz,
*1 paket kuru maya,
konulur.
*4 su bardağı kadar un yedire yedire katılarak güzelce yoğurulur.
 Ele yapışmaya devam eden yumuşak bir hamur yapılır, iyice özlendirilir.
Sonra üzeri kapatılarak(streçfilmle kapatıyorum ben)  iyice kabarması sağlanır.
Yaklaşık 1 saat kadar sürüyor.
Sonra   kabaran hamurdan ufak parçalar kopartılarak yuvarlanır , tepsiye dizilir.
Eğer hamur yumuşak oldu diyorsanız ellerinizi  sıvı yağla hafif yağlayıp parçaları
öyle şekillendirin. Zaten pişince onlar puf puf kabaracak.
Üzerine  yumurta sarısı sürüp , doğru fırına..
Mayalı poğaçalar genelde ertesi gün biraz sertleşir.
Ama bu poğaça sanırım madensuyunun etkisiyle tazeleğini, yumuşaklığını koruyor.

Güzel bir hafta sonu diliyorum..
Ağız tadıyla...

8 yorum:

  1. mis gibi hemde her daim taze :)
    ellerine sağlık canım, hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Deniz Güneş, iyi hafta sonları dilerim.

      Sil
  2. Bu tariften ben de yapıyorum.Çok lezzetli ve bayatlamaıyorr..

    YanıtlaSil
  3. Su pogacayi bir de ben denesem fena olmaz hem bayatlamiyo da :) Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  4. Ama acıktırdınız bizi, oldu muuu? :)

    ben de beklerim .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Davet edilir de gelmez miyim...

      Sil