Film tavsiyesi...

 
 
Gizli Sayılar
 


Geçenlerde televizyonda bir film izledim. 
1960lı yılların başında Amerika'da geçiyor.Üç siyahi kadın,Katherina, Mary ve Dorothy'in  yaşam öykülerinden kurgulanmış bir film.
 Kadınlardan biri Mary mühendislik, Dorothy mekanik, esas üzerinde durulan Katherine ise matematik alanında yüksek deha sahibi. Üç kadında N.A.S.A. da çalışıyor.
Buraya kadar normal görünüyor.
Ancak bu üç akıllı kadının ne çalışma hayatı ne de özel hayatı hiç de kolay değil.
Bir yandan ırkçılık, bir yandan erkek egemen çalışma hayatı,
onları büyük bir mücadeleye sokuyor.
60 'lı yıllarda, NASA gibi bilimle, uzayla, karşılaşması muhtemel uzaylılarla ilgili
 çalışılan bir kurumda bile ırk ayrımı olduğunu seyretmek çok tuhaf geldi.
 Bu üç kadın NASA 'daki, uzaya insan gönderme çabalarına büyük katkı sağlarken
bir yandan siyah-beyaz ayrımına ,diğer yandan kadın -erkek ayrımına maruz kalıyorlar.

Kadınların her işte ehil olabileceğinin mücadelesini, hem erkek meslektaşlarına
hem de diğer beyaz kadınlara karşı veriyorlar.
Renkli personel dedikleri çalışanların tuvaletleri ayrı,
içtikleri kahveler ayrı, yemekhaneleri ayrı, otobüste yerleri ayrı.Tam bir ızdırap.
Onca çektiklerine rağmen, sabrın ve azmin sonucu,
 bu üç insan ,sonunda hak ettikleri yerlere geliyorlar.




 Çok güzel, ibretlik bir film. Bu kadar ayrımcı bir duygu dünyasına
 nasıl kapılmış bu insanoğlu.
Kim neye göre kendini üstün görmüş, nereden çıkmış ayrımcılık?
Düşündürüyor doğrusu.


20 yorum:

  1. blogunuzu yenı kesfettım bende beklerım :)

    YanıtlaSil
  2. Çok isterim görmeyi konu harika. Teşekkürler:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu hayat gerçekleri olunca zevkle izleniyor.

      Sil
  3. Sevgili Deep Tone'un ''BLOGLARDAN SEÇMELER'' yazısı üstüne gelip bir merhaba demek istedim...
    https://yesimlehertelden.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Deeptone'dan geldim,merhaba!
    En nefret ettiğim şeylerden biridir ırkçılık.Bence de kime göre neye göre ayrım yapıyoruz yaa?
    Keşke bir gün bitse.
    Bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaratıldığımızdan beri bir ayrımcılık olduğuna göre acaba bunun bir sırrı mı var?? bilemeyiz.Keşke olmasa.
      Hoşgeldiniz .Tabii ki ziyaretinize gelicem.Beni izleyen her bloğu izlemeye alırım:)

      Sil
  5. Çok severek izlemiştim ben de... Hatta hala en sevdiklerim arasında diyebilirim. Kadınlara hayran kalmıştım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok güzel canlandırmşlar karakterleri.

      Sil
  6. izledim iyiydi. bak benim blogda tonla film var, aradığın zaman bakıp seçebilirsiiin :)

    YanıtlaSil
  7. Bakayım ben de o zaman :)
    beklerim bloguma:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben epeydir takipteyim bloğunu Mert.Başarılarının devamını dilerim .

      Sil