her insan mutlu olamaz

''Çünkü gereğinden fazla özler dünü,
hak ettiğinden fazla düşünür yarını.
Ve hiç haketmediği kadar bilinçsizce yaşar bugünü.
Her insan mutlu olamaz....'' Tolstoy

Ne kadar doğru bir tespit. Bakın etrafınızda ne kadar çok mutsuzluktan beslenen
insan var. Oysa okunan, öğrenilen, yaşanan pek çok bilgi, öğreti,tecrübe bize
mutluluğun hep yanımızda olduğunu söyler.
Anı yaşamamızın ,öneminden bahseder. Biz duymazdan, bilmezden geliriz.
Bu günü es geçip,dün için ahlanıp vahlanırız,
yarın için kukumav kuşu misali düşünüp dururuz.
Ne çok sebep buluruz mutsuz olmak için.
Tabii ki her zaman mutlu bir polyanna gibi gezmemiz mümkün değil.
Hayatın hüzün ,keder, yalnızlık,üzüntü gibi pek çok yüzü var.

Farkında olmamız gereken şu ki dün yaşadıklarımız da tıpkı ,
ne kadar kaldığını bilemediğimiz ,yarınımız kadar hayal olmuştur bile.
Belki düşünülmüş, belki düşünmeden ne varsa,
acısıyla tatlısıyla ne yaşıyorsak, şu anda yaşıyoruz.
Mutlu olacağımız an bu an.
Kıymetini bilelim.
 Gülümseyelim.
Gülümsemek ve mutluluk bulaşıcı olsun..


18 yorum:

  1. Mehtap'cığım keşke mutlu olsak hep, mutsuz olmak için özel bir çaba harcamıyorum hatta düşünme, tıklama, okuma diyorum ama haberlere bakarken tıklamasam bile öyle fotoğraflar ve manşetler görüyorum ki, bu gezegen benim için mutsuzluk kaynağı. Anlatıp da şimdi seni de mutsuz etmeyeyim. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bu tip yazılar yazmama, benimde seninle aynı fikirde olmam yatıyor. insanlara özellikle mutsuz olacakları şeyleri göstermeye çalışıyorlar hiç iyi ,güzel şey yokmuş gibi.Haberler öyle, sosyal medya bir laf sokma yarışında, filmler entrikalı,çizgi filmler bile savaşlı.İnsan kendi kendini aşağı çekiyor.Yazık.

      Sil
    2. Sadece onlar da değil, çizgi film en azından film yani kurgu ama mesela bakıyorum şöyle bir fotoğraf ve haber:
      "Ormanda aç kalan ayılar başıboş dolaşan atı yedi, iskeleti kaldı."
      Tamamen kırmızı bir de at iskeleti fotoğrafı çekilmiş..:(
      şimdi bunu görünce normal zekada insanın o an ateist olması gerekir diyorum, yani bu nasıl bir dünya? Madem merhametli bir Allah var niye böyle güçlünün güçsüzü, açın toku yediği bir dünya yaratmış? Yazık değil mi canlı canlı nasıl bir acı çekti kimbilir o zavallı can veren kadar? Şu güya Müslüman ülkede her 4 saatte bir çocuk taciz ediliyor, çocuk istismarında dünya 3. olmuşuz! Yani bunları bilerek yaşarken mutlu olmak zor:((( Eskiden sadece ben yazardım şimdi Ekşi sözlük'te sık sık "Yeter ya kıyamet kopsun kurtulalım" diyenleri görüyorum:(

      Sil
    3. Klasik bir laf olacak ama ,bunlar'derin konular'Müjdecim. Ben dünyada bizim anlamadığımız bir adalet sistemi var ,diye düşünüyorum.Çünkü senin verdiğin örnekte olduğu gibi güçlü güçsüzü her şekilde eziyorsa ki bu dünya da hep böyle olmuş,sistemi biz anlayamıyoruz ,beynimiz kavrayamıyor demekki. Din insanla Allah arasında,isteyen istediğine inanır ya da inanmaz .Yine de hep moral bozucu, mutsuzluk yaratıcı şeylerin gözönünde tutulmasına karşıyım.Neyle beslenirsek o oluruz.İnsanların devamlı olumsuzlukları düşünüp, onlarla yoğrulması yanlış geliyor.Denizde boğulmaktansa yüzmeyi tercih etmeliyiz.

      Sil
  2. Sana kesinlikle katılıyorum... Bazı insanlar bardağın hep boş tarafını görüyorlar nedense... Halbuki dolu tarafını görmek çok daha kolay...

    Enerjimiz bol ve pozitif olsun, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Keşke dünde takılı kalmayıp bugünü yaşayabilsek Mehtap...
    Bir zamanlar daha çok kalırdım dünde yada yarına takılıp kalırdım, yaşadığım bazı acı tatlı tecrübeler ve okuduğum maneviyata dönük bilgiler sayesinde an'ı daha bir yaşıyorum, sor ama imkansız değil diyebiliyorum artık etrafımdakilere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmişte ne yaşamışsak inan zaman hepsine merhem oluyor.Bu klasik söz ,ne kadar inkar etsek de , gerçek.Allah baş edemeyeceğimiz dertler vermesin:(

      Sil
  4. Mutsuzluktan beslenen insanlardan hiç hoşlanmıyorum. Gerçek derdi, sıkıntısı olup da ne kadar kalender olan insanlar var. Onlara saygı duyarım. Ama hiç yoktan dert üretenlere katlanamıyorum. Hayat bu, iniş çıkışlar olacaktır, bunu bilerek yaşamak anın kıymetini bilmek lazım.
    Sevgiler, mutluluklar Mehtap:)

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir yazı. Mutluluk aslında biraz da bizim seçimimiz oluyor. Mutlu olmak istersek oluruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsteyelim bence, hayatta istenilecek en önemli şey mutluluk.(Tabii sağlık da:)

      Sil
  6. Kimileri sudan sebepleri kendisine dert edior. Derdi yok ya napsin kendi kendini üzüyor iste. :)

    YanıtlaSil
  7. eveeeeet işteeee doğruuuu :)

    YanıtlaSil